Snart lycklig skrev 2012-10-20 09:48:01 följande:
Jag var ju osäker på om jag fick en riktig ägglossning denna månad (som jag skrivit om tidigare). Men redan efter några dagar efter den eventuella ägglossning började mina bröst och bröstvårtor ömma rejält. Man kan ju få ömma bröst då progesteronet och östrogenet snabbt ökar och det sker ju efter ägglossning. detta borde väl tyda på att jag antagligen haft en riktig/vanlig ägglossning? Brösten har fortsatt att ömma rejält (inte vårtorna, bara lite), inte bara som vanligtvis på kvällen, utan även på natten, morgonen och dagen. Mest ändå på kvällen när behån ska av. Inte hela världen om jag inte hade ägglossning, men man vill ju att kroppen ska funka som en klocka, inte krångla....... Konstigt, jag känner av mina bröst betydligt mera i naturlig cykel än vid IVF. Så har det varit i alla fall sedan jag i maj började med Fertile XX, om det nu har ngt samband. Ingen aning!
Brukar du ha så ömma sedan i maj el är det mer nu? Det låter som ett graviditetstecken😃 ja, jag får gå ut o söka koffeinfritt kaffe helt enkelt! Det står ju även i beers bok om jag inte minns fel.