Poussin skrev 2012-09-27 11:40:30 följande:
Många intressanta diskussioner i tråden nu.
Zin - Super spännande med Dr B, han låter ju minst lika engagerad som Dr D. Ska bli intressant att höra fortsättningen! Heja heja!
Snart lycklig - Håller tummarna stenhårt! Jag kände inget speciellt den här gången när jag blev gravid, så ta och lyft upp hoppet igen vännen, i alla fall till axelhöjd!
Holly och Hjärte - Jag går ju på samma ställe som ni och det UL man gör i v 32 är ett vanligt tillväxt UL, alltså ingen flödesmätning. Jag vet för jag kommer precis därifrån.
Lillen mår bra, väger 1978g, precis på medelkurvan och han har massor av hår - hihi. Ska bli spännande att se vad det är för en lurvig krabat som dyker upp om mindre än 2 månader.
Gällande FBC så har nu samma sak hänt 3 gånger på raken: när jag tar FBC ca en vecka efter IL så är leukocyter & neutrofila en bit över referensvärdena, men sen 2 veckor senare så är de nere på ok nivåer igen. Tycker det är lite märkligt att värdena verkar höjas av IL, frågade Dr D om det men fick inget svar. Men nu sist stressade han upp mig lite då han ville att jag skulle ta IL bara 2 veckor efter det senaste "just to be on the safe side"... Men nu tog vi ett till FBC först och värdena är som sagt ok igen. Ska skicka över dem idag och hoppas att han inte tycker vi behöver ett urgent IL.
Kram allesammans!
Oj, vecka 32 - vad tiden går! Men det låter ju strålande att lillen verkar må så bra!
Själv skickade jag FBC-resultat till Dr D idag, och nu ska jag mycket riktigt få dropp igen så snart som möjligt. (Fast det verkade inte vara panik, "whenever possible" skrev han, så det blir väl i början på nästa vecka gissar jag.) Och så nytt FBC 3-5 dagar senare. Leukocyter, erytrocyter, neutrofila och trombocyter hade stigit lite från förra gången, men inte mycket och de flesta värden är ändå i nivå med vad jag haft tidigare. Brukar sällan se någon skillnad före och efter IL heller, men det kanske är för att vara "on the safe side" även för mig? Det var ju trots allt en hel månad sedan jag fick det sist. Har helt slutat att gissa, jag bara skriver ner siffrorna och mailar över dem utan att försöka lista ut om det är bra eller dåligt ... :) Känner mig överlag mindre nojig nu, magen växer så det nästan bokstavligen knakar just nu (det måste var en tillväxtperiod av något slag) och så länge den gör det så borde ju allt vara okej tänker jag.