Solkatten - min man var oxå väldigt skeptisk till läkare utomlands, immun utredning osv. Men jag sålde in det som en mysig weekend och sen även "ett litet läkarbesök" och att vi sen skulle ta gemensamt beslut om hur vi skulle gå vidare. Bokade lite extra mysigt hotell, gjorde sightseeing osv. Sen när vi väl träffade dr D på första resan och även sen Peny på Serum på andra resan så är min man väldigt positivt inställd. Han fick stort förtroende för dom båda, deras kunskap men även engagemang och vilja att individanpassa varje utredning och IVF. Istället är det nu han som muttrar förgrymmat när vi inte får hjälp/eller konstiga svar i Sverige... "maila peny och fråga vad hon tycker" är det sen han som säger ! Dessutom är det inte förrän vi gjort dessa resor, utredning och Behandlingar (hysto, LIT och IVF) utomlands som jag helt känner att vi gör detta 100% tillsammans. Så det har fört oss närmare. Vid standard besöken i Sverige blir det ofta på kvinnans ansvar/lott att boka tider, besöka,ta prover, följa upp resultat osv. Så summa summerum försök boka in en långhelg och gör besöket tillsammans, och att ni beslutar gemensamt hur ni sen går vidare. Lycka till!!