Blingbling skrev 2014-02-05 13:11:49 följande:
Jag vet ju också att det inte finns några garantier för att man verkligen får satt droppen på ett ställe som man fått ok från, det finns ju många exempel på de som har fått ok och sedan när det är aktuellt så blir det stopp. Så planen är väl att så här i förväg fråga på massor av ställen för att kanske "vaska fram" ett par ställen så man har back-up om det skulle krisa...
Ja, precis så var det ju med mig - VC lovade först och sedan backade ur! Jag hänvisade till EU-rörligheten och då sade de ja - men efter ett tag när de läst på den regleringen kom det ju fram till att de bara behöver
erbjuda patienten den vård som föreskrivits utomlands, inget
krav och då backade ur, med hänvisning till att den behandlingen inte var förenlig med Svensk vetenskap inom fertilitetsgenren....huuaaa, skrämmande- hjälpte som sagt inte att jag visade artiklar om att det absolut finns evidens, utan den ska vara svensk beprövad och allmänt vedertagen - de sade att kanske om 10-20 år finns denbehandlingsformen i sverige, men det hjälper ju inte mig NUUUU, så korkade människor det finns.....tack och lov att internet finns säger jag..........!!!