• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

angels8 skrev 2019-12-08 16:50:55 följande:

Beklagar om din hund... Vet känslan att förlora vovve, det är så hemskt. 

Men mitt råd är....Försök att njuta av din tvillingar som är i magen som växer, du är deras värld och kommer alltid att vara. Njut av gravid bilder baby shower gör allt. För att det är vad jag saknar jag aldrig kunde njuta av,, pga av min rädsla av missfall...Tills mitt barn var i min famn då började jag sakna magen tiden bilder mm. Idag försöker jag visa dom få bilder på magen jag har till mitt barn.. Men hade jag varit mer säker trott på detta kommer att gå så hade det varit mer minnen för framtiden. Så efter alla åren du kämpat på... Njut ta bilder, för att magen kommer du sakna när dom väl är ute och tar all din tid . Tänk det finns dom som aldrig kommer dit..styrke kramar 

Fint skrivet! Jag måste bli bättre på att ta bilder på magen dom sista veckorna. Har varit alldeles för dålig.

Håller med er andra att varje gång man går på toa så kollar man färgen på pappret. Nu har jag börjat lugna mig med det. Vecka 32+4 idag. Snart är vi i mål efter många äd/ed försök.
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2019-12-23 16:03:24 följande:

Idag har vi varit på RUL och fått den bästa julklappen. Allt såg bra ut och det verkar vara en tjej och en kille - just nu med arbetsnamnen Electra och Phille (fd Philomena, men det gick ju inte när det var en av varje). Oerhört tacksam för donatorn och för Dr D som vågar prova nya saker och lät mig testa PRP för min slemhinna. God jul alla starka kvinnor!

Grattis! Vad kul om det blir en av varje! Skönt att allt går som det ska. Själv går jag in i vecka 35+0 imorgon och ska på tul om en vecka.

God jul till alla i tråden! Ge inte upp titta på mig och pepperoni.
  • PeeWee44
    Myrris skrev 2019-12-28 07:01:27 följande:

Hej allesamman,

Sitter i en akut situation. Gravtest visade positivt på ruvardag 8. Är idag på ruvardag 10. På måndag tar mina progesteroninjektioner slut! Jag går på en klinik på norra Cypern. Finns det någon som kan hjälpa mig med tips på var man kan få tag på progesteron injektioner? Tacksam för all hjälp/tips som går att få.

Hej, vet att flera i st Petersburg tråden köpte progesteron på en apotekssida från Nederländerna. Själv köpte jag mina i st Petersburg.
  • PeeWee44
    Lunne skrev 2019-12-28 08:57:46 följande:

Vilken är St Petersburg tråden?

Tips till Myrris ifall ni inte skulle lösa det på annat sätt är att det nu mera går att få gratis turistvisum till St Petersburg på bara några dagar;

www.vagabond.se/artiklar/nyheter/20191001/nu-blir-det-enklare-att-soka-visum-till-sankt-petersburg/

www.familjeliv.se/forum/thread/79375068-aggdonation-st-petersburg-2019

Där har du länken till st Petersburg tråden. Lycka till.
  • PeeWee44
    LLW skrev 2020-01-02 22:19:27 följande:

Hej alla kunniga!

Jag har precis plussat för tredje gången på senaste halvåret. De två tidigare gångerna slutade i MA som upptäcktes i vecka 7/8.

Jag går hos Livio i Falun och har fått prednisolon (20 mg) och trombyl utskrivet som jag ska ta fram tills testdagen, vilket är idag. Jag känner lite grann att jag inte vill sluta med medicinerna med tanke på hur det gått tidigare...

Ni som gjort behandling utomlands, har ni tagit blodförtunnande och kortison även efter plus?

Grattis! Skulle inte sluta med någon av dom. Denna gång har vi inte använt oss av dr d, är gravid i vecka 36+4, slutade med trombyl i helgen på ordination av mvc. Åt 40 mg kortison vid insättning som jag jag fasade ner försiktigt till 20mg, fasade mycket långsamt ner dom sista 20 mg till vecka 18. Har du mediciner så fortsätt för att inte äventyra något.
  • PeeWee44
    LLW skrev 2020-01-07 14:10:13 följande:

Tack tjejer! Jag fortsätter med kortisonet så länge jag har det, blir bara någon vecka eller två till så fasar jag ut långsamt. Trombylen har jag mer av så den kör jag vidare på.

Tänk på att trappa ner det med 2,5 mg på tre till fem dagar, så kroppen hinner med. Lycka till.
  • PeeWee44
    BusigaSyrran skrev 2020-01-25 22:07:36 följande:

Hej alla kämpar!

Vill bara säga att vi lyckades ej bli gravida med hjälp av Aten. Serum hittade ärrvävnad och infektioner i min livmoder som jag behandlades för efter hysterskopin. Dimitris behandling är inget jag behöver fick jag veta när vi gjorde utredning och hade ansökt om ett garantipaket i Ryssland. Ang hysterskopin skickade vi all information och video från Serum. Detta var 2018 efter Grekland bestämde vi oss för Ryssland efter ett Seminarium i Göteborg 2019.

Vi gjorde ett ägg plock i Ryssland som visade att jag hade sämre äggkvalite vilket har gjort de svårt för oss att bli gravida naturligt under våra 6 år. På första insättningen lyckades vi bli gravida! Jag är nu i v4 och vi har aldrig lyckats få ett plus trots våra IVF i Sverige (men då var min livmoder full med ärrvävnad som serum tog bort, våra embryo insättningar i Sverige var alltså bortkastad med tid då de hade 0% chans enligt serum).

Så nu hoppas vi att vårt lilla "Ryska" mirakel från Olga Clinic är här för att stanna.

Grattis! Dom är så skickliga i St Petersburg, deras embryologer är dom bästa. Spermier som är utdömda på andra kliniker blir till bebis hos dom.

Vi lyckades inte heller med dr ds medicinering och äd i Aten. Men hos Olga lyckades vi och guldklimpen kom den 16/1.

• PeeWee44
    Ariellan skrev 2020-01-26 08:33:52 följande:

Stort grattis! Håller tummarna att det går bra

Hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu?
  • PeeWee44
    Ariellan skrev 2020-01-26 12:40:53 följande:

Stort grattis till bebisen! Vilken lycka!

För mig går det bra, är i vecka 29 nu. Min Aten-bebis föddes vecka 35 så jag hoppas att jag åtminstone kan gå dit. Ofta föder man väl även andra tidigt enligt min läkare.

Då kanske du inte har så länge kvar. Vår kom i vecka 38+1 med kejsarsnitt då han låg i tvärläge, då går det inte vaginalt. Han är så liten 2920 och 48 lång. Vi fick köpa lite kläder i storlek 44, han höll på att drunkna i 50.
  • PeeWee44
    Anonymochorolig18 skrev 2020-01-26 16:38:09 följande:

När du inte använt dig av dr D ,hur har du vetat mängd prednisolon? Vilken dag i cykeln började du med prednisolon?

Funderar också på om man öter kortison och inte blir gravid den månaden om man ska fortsätta äta det i ett svep till nästa månad ellrr om man ska trappa ner och sedan börja igen?

Vi har kört äggdonation, då börjar man när det är medicinstart. Jag trappade upp till 40mg till insättning och efter plus långsamt ner till 20mg och i vecka 18 var jag helt utan. Efter 20mg så ska man trappa ner 2,5 mg per tre dygn. Jag minskade 2,5 per vecka.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!