Zinfandel skrev 2012-10-11 09:21:15 följande:
Beställ en Clinic Pack från fedex eller hämta på deras kontor:
www.fedex.com/se/shippingguide/packaging.html www.fedex.com/se/supplies/index.html Ni behöver skicka 8 st rör med blod. Rören i USA är med grön hatt (green top heparin filled tubes with no gel) men i Sverige innehåller de gröna en gel för att blodet inte ska koagulera. Det går bra men rören får i så fall inte centrifugeras och kan hålla rumstemp. Rulla in rören i något absorberande material, om något skulle gå sönder. Packa sen i en liten låda, jag har köpt på Office Depot. Lådan viras sedan in i bubbelplast (finns också små rullar på Office Depot) och stoppas sedan i Clinical Pack. På FedEx kontor, tex på Arlanda, ska ni skicka med 2 papper: Invoice fedex - på den kan det stå: "Human blood specimen for clinical labratory use only. Non contagious blood tubes safely packed in box. NOT HAZARDOUS, DANGEROUS OR INFECTIOUS" Requisition Form RFU - på den hänvisar ni till Dr D med hel adress och era uppgifter Jag kan inte lägga in pdferna här men om ni skickar era mailadresser så ska jag skicka över dem. Kolla med Fedex vilken flight proverna går med, är osäker på om lunchflygen fortfarande går. I Malmö ska de lämnas före 19.00 (så dra blodet så sent som möjigt!) tex en måndag så levereras det till labbet kl 11.00 lokal tid på onsdagen. 48-tim garanti gäller alltid. Blodet håller bra upp till 55 timmar. Tänk på att skicka mån-tis så att det hinner fram före helgen. Det kostar ca 1000 kr att skicka blodet till Chicago. Adress till labbet: Rosalind Franklin University of Medicine and Science Clinical Immunology Labratory 3333 Green Bay Rd North Chicago, IL 60064 Svaret skickas till Dr D men en underbark kvinna på labbet
lorraine.ellis@rosalindfranklin.edu svarar snabbt på mail.
Fantastiskt, kollar de allt då som dr gjorde när man var där? Det är en sak jag undrar, var i provsvaren från dr ser man hur man responderar på il?