Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Går det bra att ta i skinkan? Jag tog de oljebaserade i magen o det var hemskt efter en vecka typ. Det kliar massor än o det är ett par dagars sen senaste sprutan.
Går det bra att ta i skinkan? Jag tog de oljebaserade i magen o det var hemskt efter en vecka typ. Det kliar massor än o det är ett par dagars sen senaste sprutan.
Vad bör östrogen värdet ligga på vid transfer och testdag?
Ok mitt låg på 900 nånting så då var det nog bra som kliniken sa?
Nej jag kom ihåg fel.. 609nmol/L var det visst. På testdagen. Det kanske är för lågt?
Nej det gör jag inte. Tar endast Progynon.
Tacksam för råd om ni har egen erfarenhet då jag inte fått svar från Dr D. Är på ruvardag 5 och idag visade sig mina vita blodkroppar vara förhöjda, drygt 13 (minns ej enhet). Jag är överstimulerad av IVF-behandlingen. Höjde idag ngt min kortisondos till 30 mg fr 25 mg som åtgärd. Tog även en Intralipiddropp. Vad ska man göra mer? Orolig.
Mvh
S
Är det någon här som kan hjälpa mig att tolka provsvar som jag tagit? Jag inväntar några ytterligare provsvar och har tänkt mejla till Dr D sen, men jag är rätt rejält ångestladdad över det hela då jag ser ökningar på sådant jag inte ens vill se en enda siffra på helst..
Vill bara säga stort Lycka till!, till alla er i tråden. Nu lämnar jag den för gott, och går vidare. Jag fick en dotter på första försöket med ett batteri av åtgärder hos dr D, i kombination med en annan ivf-klinik. Hon är vårt allt! Planerade för syskon, men nu blir det inte så. Kroppen vill inte alls och tiden har sprungit ifrån oss. Nu passerar jag åldersgränsen. Jag önskar nu bara att vi får leva långa friska liv tillsammans. Den här tråden var mitt stora stöd och en viktig hjälp under min kamp för barn. Jag har gråtit både av glädje och sorg, när vi delat med varandra våra berättelser och behandlingsresultat. Jag tackar alla varmt som varit och är aktiva här, ni är betydelsefulla!
Jag har tagit de prover som dr D bett mig om. Jag reagerar lite på mitt Hcg. I måndags var det 180 och igår, torsdag 1390. Känns som en rätt kraftig ökning för v 4+3. Jag hade två äggblåsor så det skulle ju kunna vara fler än en. Men jag blir nojig och tror något ska vara fel.
Ja tyvärr är man ju det..
Jag ska ta prover igen på onsdag. Jag är konstant orolig och letar efter minsta tecken på att mf är på gång. Igår stod det 3+ när jag tog ett test så det har ju iaf stigit sen förra proverna. Men idag tycker jag smärtan i brösten lagt sig och jag fick någon liten slemklump på pappret förut med samma konstens som vid äl, som i stort sett var genomskinlig men lite, lite orangefärgad vet inte vad det var? Aldrig haft så mina tidigare graviditeter. Så ja, jag har ingen aning om det finns något levande i min mage.. konstant oro och tolkade här.