Zinfandel skrev 2012-09-25 08:05:40 följande:
Jag tycker att det ju finns mer att testa och behandla än IL/Prez/Fragmin/Trombyl. Det räcker för de flesta men passar inte alla. Jag gillar att man också tittar på kost, mannen, matchningen, herpes (som typ var 4:e svensk har), interluekiner & HLA-antigener pratade vi mycket om som inte kommenterats tidigare, progesteroninjektioner istället för vaggisar, dhea som är nono för oss med högt tnf eftersom det höjer cytokinerna, högre D-vitdos än vad jag redan tar, ingen IL på mig, Neupogen som sänker T-regcells och även förbättrar äggkvalitén osv. Dr D har gjort ett fantastiskt jobb med mig som konstaterade äggledarproblematiken som ingen annan såg och det är jag oändligt tacksam över men jag söker ändå lite mer individanpassad behandling. Det gjorde mig gott att få någon annans åsikt och lite nya fräscha idéer! Jag är ju också mer rutinerad än sen jag kontaktade Dr D första gången så det inverkar såklart. Sen får vi se vilken väg det blir, nu avslutar jag först Humiran
Ok, jag förstår - spännande. Vad kom ni fram till? Ska du testa humira och om det inte funkar som det ska så ska Braverman påbörja utredning?