Anemon skrev 2012-09-20 00:06:32 följande:
Hej alla, försvann ju lite ur tråden direkt efter jag presenterat mig....men nu har jag äntligen fått i väg alla underlag till Athen och väntar på att få telefontiden. Hunnit läsa ytterliggare lite till i tråden men ännu inte igenom allt och inte heller boken så kanske har ni redan diskuterat det här tidigare, har bara hunnit till sid 140... Men jag undrar lite över FBC. Jag tog en sådan via husläkaren i somras och allt ser bra ut, ligger inom alla referensvärden utan att vara på gränsen för något alls. Jag har tagit det som bl.a. Zin listar kring sid 100ish. Men går det att säga något om vilka värden jag ur fertilitetssynpunkt vara extra observanta på? Husläkaren menade att allt var ok, och jag har kopian av testerna och ser ju att hennes svar säkert är korrekt utifrån testresultstet rent generellt men hon är allmänläkare och inte expert på fertilitetsproblem. Finns det fler specialprover man kan behöva ordna förutom FBC som en del av er tar?
Hej, grattis till att du är i processen. Jag är ingen expert men dr använde fbc för att övervaka förändringar i immunsystemet, de behöver alltså inte vara utanför referens. Jag har alla fbc värden inom referens men jag har alldeled för höga nk celler, detta syns inte i fbc.