• Annanathalia

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2019-01-25 13:20:54 följande:

Hur har det gått med hyston och hemresan?

Det gick bra :) hemma igen! De tog bort rätt mycket vävnad mm, ingångarna till äggledarna var rätt begränsade vilket känns sådär, fungerar på att boka tid till spolning igen, gjorde en för ett år sedan och efter det kändes smärtan bättre i några månader. Både Peny och Dr D tycker att jag skall köra på naturligt i några månader då de tror att chanserna ändå är goda för naturlig graviditet. Ser såklart framemot återkoppling på alla prover.

Återkommer med uppdatering :)
  • Annanathalia

Ooook, nu har jag har haft uppföljningssamtal med Dr D och även fått provsvar från både Penny och honom. Rätt mycket ser rätt bra ut (samma visa som alltid innan) vilket jag förstår är bra, dock på något sätt också oroande.

CD 3 provsvaren var dock 85,7% vilket är högt (normalt 60-85) men inte långt över men dock var CD19/CD5 bland de högst han sett 27,9 (normalt 5-10). Försökte hänga med men vet inte om jag lyckades, detta är vad?

Summan av det hela, verkar ha sjukt elaka bakterier i livmodern som dödar allt de kan (vart kommer dessa ifrån?) och har nu fått min plan.

- Intraplipid
    - fragmin
    - prednizolon
    - folic acid tabs
    - baby aspirin
    och vitaminer

Han har dock inte skickat med EU recept, gör han inte det? Skickat och frågat såklart så inväntar svar. Köpt Prezolon efter hans recept på plats i Aten, är det samma sak som Prednizolon? Suck, detta är vetenskap på någon nivå över mitt förstånd :)

Tack som alltid för era svar!

• Annanathalia
    UndrandeSökare skrev 2019-02-02 10:14:52 följande:
    Skönt att du fått dina provsvar nu !

Var det Hidden Clamydia som hittades vid ditt Mensblodtest? Eller vilka bakterier hittades?

Du får maila dem och be både Dr D och Serum att du får EU-recept på mediciner. Dessa kan du lösa ut på svenskt Apotek (utanför högkostnadsskyddet).

Både du och mannen behöver få antibiotika recept av Serum för båda måste behandlas samtidigt och lika länge, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Ja, prezolon i Grekland är samma sak som Prednisolon i Sverige (kortisontabletter).

Baby Aspirin 100mg motsvarar Trombyl 75mg i Sverige (blodförtunnande tabletter)

Folic Acid är Folsyra (500mikrogram finns receptfritt på Apoteket i Sverige).

Dr D vill att alla hans patienter tar både folsyra, d-vitamin och Omega 3 dagligen. Jag kan rekommendera Eskimo 3 pure (Omega 3 kapslar).

Vad provsvaren betyder finns bra förklaring på dessa 2 ställen:

www.fertilitetsguiden.com

Boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer

Finns på Bokus för ca 200kr.
    Yes det var det, vi har avslutat den kuren redan innan min Aten resa, dock har jag ätit ytterligare antibiotika i 10 dagar efter Pennys ordination så hoppas såklart att detta gör att det lugnat sig något.

Bokar också in en spolning av äggledarna på måndag tänker jag inför nästa ägglossning då Penny trodde det var rätt igensatt där inne vilket det också var för ca 1 år sedan. Lika bra att köra på.

Det här med dropp känns som en puck dock, känner ingen som arbetar inom sjukvården men skall försöka höra mig för.

Tack för hjälpen :)
  • Annanathalia

Hej på er!

Eftersom jag tydligen är lite trög i detta (alt Dr D inte helt tydlig) betyder nedan att jag skall ta dropp igen på dag 7-8 (imorgon) eller endast blodprov?

1st IL infusion:  around the 13-15 day of your cycle (or whenever you will feel the ovulation day), every month. Please have a FBC before at any time, if possible

7-8 days after the ovulation day, (confirmed by urine test or feelings) or around day 22 of your cycle, please have an FBC, and PROGESTERONE blood test and update your XL chart on a new sheet and return it to me.  

Tack :)

Hur har ni mått under medicineringen, upplever att jag känner av min puls mer och blir lite illamående/yr.

// Anna

• Annanathalia
    Ariellan skrev 2019-02-24 15:44:57 följande:
    Eller nu kanske jag missförstod dig, han menar att runt dag 13-15 ska du ta IL-dropp och ta ett FBC om du kan innan droppet går in.

Sen 7-8 dagar efter ägglossningen ska du ta ett FBC igen.
    Tack snälla, nä du förstod rätt! Blev så sjuk osäker.

Yes äter Prednislon, då vet jag. Känns lite läskigt och funderade på om jag var jäkligt stressad eller inte :)

// Anna
  • Annanathalia

Extremt obehagligt att skriva något här även om jag inser att det inte gör någon skillnad. Är gravid! Är så otroligt imponerad över Dr. D, Penny eller kombon men efter 2 års av absolut ingenting blev jag nu gravid cykel två efter deras support naturligt. Oavsett om det kommer fungera eller inte så är det ändå rätt häftigt.

Galet ont precis som jag brukar och det känns ju konstigt att det mitt i det kan fungera men men vi får vänta och se. Har förstått att det ofta är så när man har endometrios att smärtan fortsätter i några veckor.

• Annanathalia

Inte meddelat plus till någon i Sverige dvs varken ivf kliniken som vi gått till eller tagit kontakt med MVC ännu, är tidigt så det känns onödigt.

• Annanathalia
    UndrandeSökare skrev 2019-04-13 22:12:01 följande:

Är du i v.4 nu?

Tänkte om du ville boka in tidigt vul hos nån gyn runt vecka 8+0 för att se om det finns något foster med hjärtslag därinne?

Nej v.6, några veckor kvar och jag känner ingen stress med det, det kommer oavsett vara som det är och bli som det blir.

Hur har ni andra gjort under tidig graviditet med support från Dr D, berättar ni om de mediciner han ordinerar eller har vi valt att avstå? Misstänker att svenska MVC inte kommer hålla med om hans medicinering.
  • Annanathalia
    Ariellan skrev 2019-04-14 20:29:55 följande:

Jag har berättat som det är och varit tydlig med att det är mitt val :) och att jag har kontakt med Dr D som ansvarar för medicineringen.

Tack för ditt svar, då gör jag detsamma.
  • Annanathalia

Började blöda idag, v.8, känns så otroligt hopplöst, 3:dje missfallet på 2,5 år. Enda positiva är ju att jag faktiskt bör gravid naturligt efter Aten, hjälper dock inte då mycket när det ändå slutade så här. Någon annan av er som fått missfall under DrD behandling och det senare gått för? Börjar ge upp...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!