• MissWe

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

mumskastrull skrev 2017-02-09 11:42:48 följande:

Hej!

Har äntligen fått mina resultat från Dr D. Ska du har möte med honom på fredag :) Spännande! 

Det som jag tyckte var lite konstigt var att mitt TSH låg på 3,72 nu. I augusti låg det  lågt.. på 1..ngt.. Kan det verkligen ändra sig så mycket på ett halvår?

Försökte läsa på fertilitesguiden angående ANTI-TG, då mitt värde var 772 och referens <115.. Någon som har fått såhär? eller vet mer om värdet?

Kika på denna länk om TSH, tycker dom anför ett mkt intressant perspektiv.

• MissWe
    pipperoni skrev 2017-02-08 16:17:16 följande:

Tack.  Jag hoppas också det, men det känns som allt det här kämpandet har förändrat mig i grunden och ibland undrar jag om jag någonsin ska kunna förlåta och kunna lita på att något ska gå bra igen. 

Håller tummarna för att dina små hänger kvar båda två. 

Tack kära du för pepp!!
  • MissWe
    mumskastrull skrev 2017-02-09 14:07:14 följande:

Tack MissWee!

Är det blodstatus+b-celler som man tar på werlabs om man ska kontrollera ett FBC enl Dr D? 

Precis! För din egen skull kan du sedan fylla i resultaten i ett excelark, superintressant att följa resultaten och se hur de påverkas av IL- dropp och annat.
  • MissWe
    Vårt väntrum skrev 2017-02-09 14:21:58 följande:

Hej!

Tro mig, den där sköldkörteln kan balla ur ganska snabbt och värdena kan ändras på någon vecka. Kolla upp det noga. Börja med levaxin. För mig vände det superfort :/

Jag skulle alla dagar i veckan börja med att näringsbalansera. Är det brister som ligger bakom problematiken, kommer man inom sin tid få andra åkommor som ett brev på posten.

Jag har träffat många som fått sluta med levaxin efter att dom näringsbalanserat.

Ex. Magnesium är involverat i över 300 olika cellprocesser, selen i över 200.

De allra flesta av oss lider brist på viktiga näringsämnen då kosten helt enkelt inte innehåller så mkt näring idag.

Lycka till!!
  • MissWe
    mumskastrull skrev 2017-02-12 19:28:53 följande:

Jag ska börja med den immunologiska behandlingen vid nästa mens, men nu har det blivit konstigt med min cykel. Är idag på dag 24, ingen ägglossning i sikte och fortfarande lite spottings. I vanliga fall brukar jag ha spottings efter mens men inte så här länge. Jag började i den här cykeln med angus cactus. Tror ni att det kan vara på grund av den? Hur har det varit för er andra som har tagit tillskottet? 

Jag minns att jag inte alls kände igen min cykel efter angus castus. Fick plötsligt smärta vid ägglossning, mindre blödning vid mens och mensvärk om jag inte minns fel. Så utan att egentligen ha någon aning, utan bara referera till mina egna erfarenheter ~ så tror jag absolut det kan bero på det. Men som sagt, har ingen aning.
  • MissWe
    lill111 skrev 2017-02-12 20:24:25 följande:

Jag blev inte heller hjälpt av AC...spottings blev värre!

Det som hjälpt mig, strikt kosthållning och massor med vitaminer samt immundämpande medicin...

Bara ren nyfikenhet, vad har du tagit för tillskott? Och din strikta kosthållning, berätta gärna mer.
  • MissWe
    Vallmo78 skrev 2017-02-13 07:25:25 följande:

Hej mina kämpande damer!

Jag blir så glad att läsa om alla plus och bebisar!

Vi är nu i slutet av våra så kallade "paus" och skall planera in nästa FET. Jag vill bolla tankarna med er lite. Vi har kört 9 FET förut och ingen resulterade till plus alls. Mina plus och missfall har alltid varit på ET. Nu vill jag göra nåt annorlunda så klart för att öka på lyckande prognosen. Vi har alltid kört ostimulerat cykel och sist fick jag ta Lutinus men ingen effekt alls. Vad tycker ni vi ska göra? Hur har ni gjort? Föresten slutar jag med Angus C då och isf när? Jag blir galen på mina spottingar. De har tyvärr inte försvunnit efter Dr D behandling heller. Plus att jag har typ riktigt mens blödning 1-2 dagar resten är spotting före eller efter. Är så himla oroligt för DET med ( att mensen bara minskar och minskar) Dr D tyckte inte jag behövde oroa mig men jag kan inte låta bli ;(( . Min magkänsla säger att dessa och infertiliteten har med varandra att göra....:(

Tack för att ni finns där ute <3

Det jag tror har haft störst påverkan på mig och mitt "självläkande" har varit att jag följt Terry Wahls Protocal (googla henne, hon har ett litet tedtalk som beskriver i korthet) för kostprogrammet behöver man beställa hennes bok.

Jag har även näringsbalanserat sedan i september. Berättar gärna mer om du är intresserad.

Men faktum är att jag blev spontant gravid (!) utan att vara på Dr. D mediciner. Tala om panik när jag testade positivt och förstod att min långdragna influensa/förkylning/feber berodde på immunförsvars reaktioner för det lilla embryot.

Är nu i v 7, gravid med tvillingar, såg hjärtat på den ena förra veckan. Men inte på den andra, eventuellt tillbakabildas den andra lilla. Borde veta mer i slutet av denna vecka.

Men för att sammanfatta, jag tror att det finns massor vi kan göra själva för att hjälpa våra kroppar på vägen. Bara ursvårt att veta vad som gör vad då läkare inte har koll på läkande utan mer kan sjukdom. Du fattar.

Varma kramar och stort stort lycka till!
  • MissWe
    MariaKojola skrev 2017-02-13 16:14:42 följande:

En fråga såhär i ruvardagar - mitt progesterovärde har sjunkit de senaste dagarna, är det här nåt jag borde göra nåt åt (reglera med lutinus?) eller är det bara rakt av ett dåligt tecken? Finns det något värde man bör hålla sig inom? Får inte tag i dr D så frågar er istället :)

Jag skulle öka Lutinus utan tvekan, kan aldrig vara farligt. Och för säkerhetens skull!

Håller båda tummarna för dig!!
  • MissWe
    MariaKojola skrev 2017-02-13 16:14:42 följande:

En fråga såhär i ruvardagar - mitt progesterovärde har sjunkit de senaste dagarna, är det här nåt jag borde göra nåt åt (reglera med lutinus?) eller är det bara rakt av ett dåligt tecken? Finns det något värde man bör hålla sig inom? Får inte tag i dr D så frågar er istället :)

Jag skulle öka Lutinus utan tvekan, kan aldrig vara farligt. Och för säkerhetens skull!

Håller båda tummarna för dig!!
  • MissWe
    mumskastrull skrev 2017-02-13 21:14:06 följande:

Tack för alla svar!

Men borde inte cykeln bli bättre då? Jag har ju spottings i vanliga fall, ca 1 v efter att mensen har slutat och sen små spottings 2-3 dagar innan mensen börjar. Nu däremot är jag på cd 25 och har fortsatt spottings och inga som helst ägglossningsflytningar... Har tagit AC i 21 dagar. Tog inte tabletten idag och tycker redan att det har minskat. 

Känner mig dum som inte följer Dr D rekommendationer att fortsätta..!..

Hur hade ni andra gjort? 

Jag hade fortsatt följa hans rekommendation. Det kan säkert ta en stund innan cykeln hoppar rätt tänker jag. Men skicka iväg ett mail och fråga.

Jag använde även fertile xx, för att jag fått den på rekommendation. Och gjorde det samtidigt med AC.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!