HollyGolightly skrev 2012-03-11 22:39:13 följande:
Tack Curly! Min man är helt med på att det känns hopplöst att fortsätta beta av våra eskimåer i frysen om vi inte gör något annorlunda, för han tror inte heller att det kommer att funka förrän vi vet vad problemet är. Så långt allt väl. Däremot oroar han sig dels för Aten och situationen där, dels för att det plötsligt blir en så stor "grej" att börja åka utomlands. Vi får väl se om jag lyckas lugna honom (utan att egentligen veta vad vi ger oss in i själv, haha).
Ännu en fråga - jag har inte haft missfallsproblematiken som så många andra verkar ha, utan för mig fäster det helt enkelt inte. Det allra första försöket gjorde det, men det blev MA i vecka 7 eller 8 (upptäcktes vid första ultraljudet). Sen dess har inget försök fäst. Någon som känner igen sig i detta och fått immundiagnos? Eller är det vanligast att embryot fäster men sen dör (=missfall)?
Vi har gjort fem IVF-återföringar av sju embryon. En enda gång har jag fått plus innan TD för att sen få minus på TD, vilket enligt kliniken inte ska betraktas som tidigt MF (även fast jag gör det...).
Så för oss fäster det helt enkelt inte heller vid IVF...