• elab01

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hjärtefröjd: känner stressen med dig, tyvärr har jag inget och komma med. Ska sj snart ge mig ut på den jakten.

Idag kl 11.30 är det dags för telefonkonsultation med dr d. Mest nervös för engelskan just nu. Jag fick ju ett pluss i förrgår så vi måste väl utgå därifrån. Eftersom jag inte varit i Grekland och inte fått tag på medicin el dyl. så är det nog kört med behandling denna grav. Troligtvis kommer jag ju få ett missfall igen så därför vill jag etablera en kontakt och hoppas få behandling nästa gång.

• elab01

Hjärtefröjd: känner stressen med dig, tyvärr har jag inget och komma med. Ska sj snart ge mig ut på den jakten.

Idag kl 11.30 är det dags för telefonkonsultation med dr d. Mest nervös för engelskan just nu. Jag fick ju ett pluss i förrgår så vi måste väl utgå därifrån. Eftersom jag inte varit i Grekland och inte fått tag på medicin el dyl. så är det nog kört med behandling denna grav. Troligtvis kommer jag ju få ett missfall igen så därför vill jag etablera en kontakt och hoppas få behandling nästa gång.

• elab01

Snart lycklig: kram till dig

Holly: grattis:)

Hjärtefröjd: bra jobbat, du är värd semester nu:)

Själv har har prata med dr d. Han var mkt trevlig och jag tror jag förstod det mesta. Han tror att mitt immunförsvar angreper fostret mkt tidigt. Positivt är att jag lätt blir gravid och har åldern med mig. Han trodde inte mitt låga amh värde var orsaken till mina missfall inte heller dålig äggkvalite. Det som inte var så positivt är att jag aldrig känner symtom när jag är gravid eller någon förändring i kroppen. Han frågade om

svettningar om natten vilket faktiskt är mitt enda "symtom" när jag är gravid. Detta var inte bra om jag förstod det rätt. Och jag kan säga att igår natt svettades jag som bara den:( Han ville att jag skulle fundera om jag vill ha stöd denna graviditeten eller vänta och se och istället ta det från början nästa gång. Han sa att det är stor sannolikhet att detta blir ett missfall eftersom jag verka ha detta problem men det är också bättre odds om han är med från början nästa gång, två första veckorna är mkt viktiga och de hinner vi inte "rädda" nu. Jag tror jag väntar och behandla sj denna gång med fragmim, prog, trombyl och pred, blir det missfall blir det Athen och USA tester direkt. Jag kommer liksom inte hinna fixa någon som tar blodprover och sättet IL, har inte ens IL.

Lite kul var att dr d bad mig att bara skicka mail om det var nödvändigt då han läser men inte hinner svara på allt. Det har ju vi här fattat nu men bra att han säger åt nya patienter tycker jag.

• elab01

Stiger HCG som det ska allt va i sin ordning. Våra kroppar reagerar på hormonet. Tror mer han menar att det kan vara så att känner jag inget så ökar inte HCG, jag kollar ju inte det.

• elab01

Hjärtefröjf: Reagerar olika på hormonet skulle det va. Vilken v är du i nu?

I
  • elab01

Twh: tack för stöttningen att jag gjort rätt val, inte helt lätt beslut.

Zin: Tack för tummarna, dom behövs:)

• elab01

Jag är ledsen Zin, kram till dig. Har du testat humira? Kanske det du behöver. Hur ställer sig dr d till det? Hoppas du har kraften att kämpa vidare, jag tror på dig. Någon gång kommer du få din belöning. Har du ngr frysisar kvar?

• elab01

Angla, håller tummarna idag!!

Jag hade bestämt mig för att inte analysera symtom nästa gång jag blev gravid men går in i fällan igen... Idag har jag tryckt o tryckt på brösten men de är ju inte ömma;) o kommer inte vara det om 5 min heller....jag har en hake vid det där med brösten, har haft det vid alla min grav. som att det är beviset liksom. Nu har jag sem o just nu kan jag inte påverka nåt mer än att försöka må så bra som möjligt med GUD vad svårt det är!!! Jag vill ha en stäng av knapp... o jag vet ju egentligen att jag bara kan köpa den av mig sj;) Så SLUT på jakten efter symtom!!

• elab01

Bamsekram till dig TWH. Så otroligt slitsamt det måste vara att dras mellan hopp och förtvivlan. Har du haft blödningar under denna tiden? Kram

• elab01

Jag som "testar" ovan. Skrivit två tidigare inlägg i dagarna som inte kommit med men nu verka det fungera?

Det jag skrev var att jag verkligen gillade din ide TWH och att jag gärna bidrar om det finns något jag kan hjälpa till med. Beklagar ditt missfall, så kämpigt du haft det. Nästa gång borde det gå vägen då du har bra stöd av dr d från början.

Ego: jag har sem och leker med mina vänners barn och försöker dölja den innersta ångesten över att det ska vara blod i trosan vid nästa toabesök. Jag kan väl förstå att det inte är kul att kräkas men ett litet symtom kanske hade lugnat nerverna för stunden iaf. Ja ja går ju inte att påverka tyvärr.

Hoppas ni kan njuta lite av sommaren i de olika situationerna ni alla befinner er i. Vi kämpar vidare tillsammans! Någongång ska det gå. Jag är så glad att jag hittat er på detta forum, ni är ett fint stöd för mig. Kram

• elab01

Hjärte: stort grattis!! Vilken v är du nu?

• elab01

Ninnin: jag har också tid hos dr d den 10 sep. då kanske vi ses:) kl 14.00. Jag är i Grekland nu på sem så kommer inte kunna vara så närvarande här i tråden den kommande veckan men sen är det dags att ta tag i det praktiska inför resan. Ang. denna grav. känner jag ingenting i kroppen, känns liksom som jag gett upp redan. Ska försöka göra ett vul direkt när jag kommer hem så att jag vet om det är nåt el inte.

• elab01

Hej tjejer! Ville bara uppdatera min status lite. Lyckat vul i går 8+2, dock har jag fått missfall senare än så innan. Vul igen om två veckor, går det inte vägen blir det Athen 10 sep. Jag har inga grav symtom förutom lite ökad hunger. Hcg har jag inte mätt någon gång så vet ju inte hur det ökar. Går bara att ta en dag i taget.

Hjärtefröjd: hoppas du är bättre i armen.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!