Curly - Härligt att ni har det bra. Antar att du är full med soja nu?
Undrar om det är samma sjuksyrra, visade hon foton under tiden? Spännande inför morgondagen, hoppas ni får ett lugnare möte än vi hade!
Myran - Hur gick det med Dr D?
Zin - Läste i andra tråden vad som hänt, det är ju verkligen bedrövligt vännen, blir så upprörd å dina vägnar. Har du bestämt dig om du ska gå vidare och göra en anmälan? Ska du gå på de andra läkarbesöken du har inbokade? Du är en sån fighter vännen och jag säger det igen - nu är det inte långt kvar tills du får din belöning och blir gravid!
Jepp, pratade med vår käre Dr D idag. Han tycker absolut att vi ska köra i kommande cykel och eftersom denna cykel var dålig (fsh på 13) så hade han en teori om att nästa skulle vara bra och den teorin köper jag gärna!
Det blir IL, Prednisolon (han tyckte dock inte jag ska börja innan jag börjar med injektionerna...), aspirin och Clexane, ska få behandlingsschema av honom nu i början av veckan.
Jag ligger precis under ref värdena på 50:1, 25:1 och 12,5:1 och tolkade det som positivt, men till det sa han att icke sa nicke, för eftersom mina CD19+/CD5+ är höga tolkar han det som (100% sure sa han själv) att mina NK celler var mycket höga cykeln innan vi var där (då mensen var 12 dagar sen, jag hade ett svagt hopp om att vara gravid och Dr D säger att det troligtvis var ett tidigt MF) och att det är därför du nu är låga, han beskrev det som en pendyl som varierar mellan månaderna... Hmm, det lät tydligt när han beskrev det, men känns mindre tydligt när jag skriver om det.
Hursomhelst så sa han att det är ett mycket bra utgångspunkt för att påbörja en IVF - så nu kör vi!
Måste bara se till att få fram i alla fall 1 fint ägg, för annars kan jag ju ta hur mycket mediciner som helst. Hoppas att Inofolic och Fertile har haft lite inverkan på mina små ägg, kommer ju aldrig få ut särskilt många så vi satsar på kvalitet istället!
Han sa att jag ska ta blodprov och göra vul på dag 2 i cykeln för att se om vi ska gå vidare, men som jag förklarade för honom så tar det ju flera dagar att få resultatet på blodproven och då har jag ju redan påbörjat behandlingen. Hans svar var att han vet och att det skulle vara mycket enklare om jag kom till Aten och gjorde behandlingen... Hmm, vadå enklare, för då måste jag åka ner CD 2 för att kolla att allt är ok, vilket skulle innebära att jag måste köpa flygbiljetter CD 1 - billigt och bra. Och sen åka ner igen för ÄP och ET, låter allt annat än enklare! Jag förstår att han försöker få fler patienter, men om inte detta funkar så blir sista och 6:e försöket hos CFC inte Aten.
Kram och godnatt alla raringar!