minaimaginärabarn skrev 2017-03-11 05:55:28 följande:
pipperoni skrev 2017-03-10 20:08:42 följande:
Min första graviditet tränade jag på nästan som vanligt, fast med lite lättare vikter. Men, jag började blöda och fick mitt första missfall i vecka 8 efter ett gympass, så om jag blir gravid igen kommer jag inte att våga träna alls. Även om det kanske inte berodde på det... Kommer inte våga ha sex heller, eftersom mitt andra missfall startade med det, i vecka 11... Better safe than sorry gäller i mitt fall med.
Tack för era tankar! Jag har väl tänkt att om jag ändå ska noja vid träning ger det ju ingen njutning och därför låter jag nog hellre bli. Kanske blir annorlunda senare i en graviditet (om det vill sig) då oron ev har minskat något. Promenader har jag ingen oro för. Får nog hitta på andra projekt att genomföra på fritiden helt enkelt.
Hej ! Ja, om du är pigg och inte mår illa i början av graviditeten så är det ju utmärkt att gå ut och ta promenader i lugn takt. (Vissa blir för trötta, illamående, yra eller får andra graviditetssymtom).
Om du vill hitta på andra projekt att genomföra på fritiden så varför inte börja sticka eller virka något till babyn?(Om du är intresserad alltså) Om man inte kan sen tidigare brukar det finnas kurser, och mönster finns gratis på internet :
www.garnstudio.com/home.php
Annars om man har tid över och vill lära sig något nytt, lan man ju tex testa Meditation:
sv.wikipedia.org/wiki/Meditation
Det som kallas Mindfullness ska vara populärt (en form av meditation).
Men du hittar säkert något som passar dig ! Lycka till !