Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Millan T skrev 2013-11-14 11:02:15 följande:
Hej tjejer!Jag hade telefonkonsultation med Dr D i förra veckan och nu på lördag morgon åker jag tillsammans med man och liten dotter till Athen. Vi har tid hos Dr D på måndag eftermiddag och ska flyga hem på tisdag kl 13.50. Det betyder att vi behöver lämna hotellet ca 11.50.
Det är några saker jag funderar på. Eftersom måndag eftermiddag kommer gå till läkarbesök (+IL-dropp) så har vi bara tisdag förmiddag på oss att gå runt och inhandla medicinerna. Kommer vi hinna det? Är det någon som vet när på morgonen som apoteken öppnar?
Dr D nämnde något om att jag egentligen bara behövde komma ner över en dag och att jag då kunde be Lifeclinic om hjälp med att plocka ihop mediciner. Men hur kan Dr D veta innan testerna är gjorda om jag behöver mediciner eller ej? Är det inte så att de analyserar en del blodtester på plats direkt på kliniken?
Vill även fråga om någon vet vad medicinerna kan kosta på ett ungefär? (Vi funderar nämligen på hur mycket pengar vi bör växla in.)
Så tacksam för svar ifrån er erfarna!
Vi var nere nu i oktober - medicinerna var inte dyra vi köpte med oss kortison och babyaspirin ca 15 e så det är billigt, men allt ska ske kontant....
Ni tar med er dotter - vi funderade på att ta med vår son, men han fick stanna hemma med mormor - det tar ca två h mötet med Dr d och undersökning....bara så ni vet....
Vi bodde nära kliniken på Hotell Olympic gångavstånd - vi åkte på söndag kväll hem tisdag kl 12...
Dr d kan oftast peka på att det är immunförsvaret som ställer till det genom din beskrivning och ettersom medicinerna inte är så dyra kände jag att det var lika bra att köpa-
Dock får jag fragmin av min läkare här hemma, de är ju iofs ganska kostsamt i grekland....hoppas du kan få fragmin av din läkare i sverige...!
Lycka till.....