• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

astmatiker skrev 2019-04-04 15:52:11 följande:

Blåvingen: vad intressant det låter med LDN. Har du frågat din IVF-läkare om de hört något om detta?

Sen undrar jag om ni som går hos Dr D nu kan berätta vilken dos prednisolon han brukar förskriva och hur länge han brukar rekommendera att man tar det under graviditeten? Jag har gjort ÄD i Ryssland och enligt deras behandlingsplan trappar man ut direkt efter insättning och sen slutar man vid v.6. Jag känner mig inte trygg med det så skulle gärna höra hur andra gjort.

Tack på förhand!

Vissa äter kortison till efter barnet är fött. Dr d tittar på hur blodproverna ser ut.
  • PeeWee44
    lilagrodautanben skrev 2019-05-04 14:34:55 följande:

Marie skriver inte ut recept så jag kan ta ut hemma :( :(

Maries gynekolog heter Rika Hammarström finns på Östermalm i Stockholm, kostar 2000kr. Tror inte hon skriver recept på högkostnadsskyddet då det inte är tillåtet vid äd utomlands.

www.bokadirekt.se/places/mediquinn-13127
  • PeeWee44
    lilagrodautanben skrev 2019-05-15 18:22:43 följande:

Jag fattar ingenting.. fick provsvar från Marie på fertilitetsplus och alla mina prover var normala!? 11 missfall utan immunisering? Kan någon snälla förklara hur det kan komma sig?

Hon svarade bara att jag hade normala provsvar och att jag är välkommen för djupare prover om jag ville.. alltså när min äldsta föddes så sa dom detta med immunisering men nu verkar det ju inte vara så?

Jag håller med undrandesökare, du måste gå vidare utomlands med utredning. Marie anlitar jag för droppsättning då jag inte kan lösa det själv. Det är hon väldigt duktig på, läkaren hon samarbetar med har jag gjort ett ultraljud hos då min vanliga inte kunde, tycker inte Rika var bra på det.

Åk till Aten och gör utredning eller st Petersburg, deras liksom gör hysto är det bästa jag har haft.

Visum runt 1000kr för två, hysto drygt 9500kr. Maila till dom och kolla.

(Har gjort hysto både hos serum och i st Petersburg.)

Lycka till
  • PeeWee44

Efter snart 5år så fick vi idag gravid 2-3! 11:e försöket äd/ed så det går att få ordning på problemen. Har ni endometrios så är mitt tips att åka till St Petersburg. Ska lämna blodprov idag.

• PeeWee44
    Sommar15 skrev 2019-05-21 07:33:15 följande:

Åh Grattis! Olga clinic? Har konsultation med dem på torsdag...

Absolut Olga, önskar vi hade hittat dom tidigare. Så proffsiga och nu med supermordern klinik och utrustning. Bra val, hoppas ni får gott intryck.
  • PeeWee44
    Sommar15 skrev 2019-05-21 08:45:48 följande:

Härligt! Har hört så mycket gott om dem :) hur många återföringar har du gjort hos dem av de 11?

Det var tredje hos dom. Började med hysto juli 18, insättning i slutet på augusti 18, negativt. Nedreglerad från september-januari, hysto nr 2 december 18, dom har ändrat "form" på min livmoder. Insättning 2, mars 19, då var dom väldigt nöjda med livmodern och slemhinnan. Då var det embryot dom trodde det var fel på, och nu insättning förra lördagen. Tjuvtesta i lördags då fick jag gravid 1-2.

Mina andra insättningar har varit 4 i Riga och 4 i Aten.
  • PeeWee44

Tack för alla grattis, hcg 132 på rd 10. Så kliniken nöjd om det är över 100. Skön milstolpe men lååång väg kvar att vandra. :)

• PeeWee44
    Nakenhundsfantast skrev 2019-05-18 00:15:36 följande:

Är det nån som har Provera över?

Tack på förhand

Jag har provera hur mycket behöver du?
  • PeeWee44
    finee skrev 2019-05-21 09:29:06 följande:

Stort jättegrattis!!!! Glad jag blir av att läsa detta

Jag undrar också hur det går för dig?
  • PeeWee44
    finee skrev 2019-05-22 09:30:18 följande:

Det går jättebra!! Är i vecka 12+4 idag, var på KUB i måndags där vi fick se en liten krabat som vinkade och mätte bra. Har också gjort NIPT och barnet är kromosommässigt normalt och det är en liten pojke <3 Kroppen har inte varit lika lugn som sist, har haft framför allt högre trombocyter och behövt tagit tätare dropp. Sista FBC i torsdags såg dock bra ut. Har även börjat få hudutslag igen...samma som förra graviditeten Så visst reagerar min kropp. Men sist gick det ju bra, så känner mig ändå lite lugnare nu jämfört med sist. Är så tacksam, ödmjuk och glad över den här graviditeten.

Ariellan - hur går det för dig?

PeeWee44 - hcg på 132 rd 10 är strålande!!! Förstår att du har en nervös period framför dig nu. Jag håller tummarna stenhårt!!!! Varma kramar <3

Å vad kul att höra att allt går bra! Kommer inte ihåg vad ni fick förra gången. Kul att det fungerade naturligt denna gång. Kram
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!