• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2018-12-23 10:00:01 följande:

Tråkigt att ni inte kommit framåt. AvaPeter sysslar inte lika mycket med immunproblem som Dr D och Dr Gorgy gör. De gör tex inte LIT-behandling som jag behövde. Så det beror på om ert problem är embryona eller immunförsvaret vilken klinik man bör vända sig till. Vi har gjort PGS på våra embryon men får ändå missfall med normala embryon, och alltså är mitt största problem nu immunförsvaret så därför har jag vänt mig till Dr Gorgy i London.

Ja, AvaPeter har ett garantipaket som kostar 250.000kr, då får man 4 insättningar med 1 blasto varje gång. Men alla blir inte beviljade deras garantipaket, tex Peewee blev inte beviljad det.

Skulle man lyckas på första försöket så får man inga embryon till frysen, utan då måste man börja om på ruta ett och göra om allt från början om man vill ha fler barn sen. Så det finns fördelar och nackdelar med allt. Men hoppas ni hittar nån lösning som fungerar för er.

Lycka till !

Du får visst alla embryon som blir till frysen men vill man göra syskonförsök får du betala för insättning runt 17 000kr. Det är ju oftast din mans spermier, det kan dom inte använda till någon annan.

Jag kommer ta neupogen nästa insättning i St Petersburg så dom använder rätt mycket immunmedicin. Så är mina upplevelser på Ava Peter.
  • PeeWee44
    BusigaSyrran skrev 2018-12-26 16:32:16 följande:

Tack ja vi ska göra om alla tester då mina papper är borta o nu ändå över 6mån gamla. Fick du inte garantipaket?

Är de mkt utöver paketet som kostar mer än mediciner?

Jag vill göra om hysterskopin då jag har fått stora klumpar upp till 5cm stora tre gånger om dagen trots att jag tar blodförtunnande och detta har påbörjat efter hysterskopin via serum i Grekland.

Jag kommer göra IVF i Ryssland tror inte att Grekland kommer att lyckas mer än att ta våra pengar. Jag vill ha ett barn o gärna bära på de själv därför vill jag ha ett garantipaket annars blir de surrogat. Vår surrogat klinik rekommenderade Sankt Petersburg innan vi hoppar på surrogat så de kontaktade Ava åt oss.Nej de har paketpris med garanti från 100.000

Jag har varit på deras seminarium och tyvärr är mkt utav de du skriver saker som inte stämmer.

Du får X antal insättningar o de sätter gärna in två embryo om de är möjligt oavsett vad du väljer.

Garantipaket ska inte vara några problem har de sagt Speciellt inte när man är under 30 som vi är sa dom och inte har några problem över de ska lyckas.

fertilityguarantee.com/se/prices/

Nej jag blev inte godkänd för garantipaketet, efter tre olika donatorer på äd och en livmoder som inte ser ut som den ska...

Jag är dessutom 47år och inga barn. För att bli godkänd för garantipaketet behöver man göra hysto, du ÄR ju dessutom ung och har inte gjort någon ivf än så det kommer säkert gå bra. Läkaren som gör hysto är väldigt duktig, hon håller på att "karva" i min så den inte ska ha t-form och det hade den inte nu. För första gången är jag nedreglerad inför nästa försök (Fyra månader).

Min känsla är att dom har morderna instrument, vilket jag inte tror dr d har. Känns som dom heller inte fryser in embryon som inte har en chans.

Lycka till med valet av klinik.
  • PeeWee44
    Annanathalia skrev 2019-01-04 08:45:15 följande:

Oj vad mycket felstavningar ???? immun såklart, hoppas ni får ihop texten ändå

Du kommer att bli sövd under hyston. Lycka till!
  • PeeWee44
    UndrandeSökare skrev 2019-01-06 10:25:42 följande:

Är det någon här som vet om Neupogen finns i förfyllda sprutor på apoteket i Sverige?

Eller är det Zarzio förfyllda sprutor ni använt?

Jag har bara sett och använt flaskor med neupogen här i Sverige, köpte nu i St Petersburg och dom har sprutor men har ej fått behandlingsplan än.
  • PeeWee44
    UndrandeSökare skrev 2019-01-06 13:03:48 följande:

Hur har du lyckats för hem Neupogensprutorna från Ryssland till Sverige? De är ju kylvara och måste förvaras i kylskåp, förvaras de utanför kylskåp mer än X antal timmar måste de ju kasseras?

Jag vet att Zarzio förfyllda sprutor finns (innehåller samma verksamma ämne som Neupogen) , har du använt det märket någon gång? Har sett andra nämna Zarzio tidigare i Atentråden för länge sen.

Jag har bara använt neupogen, den jag köpt nu heter Filgrastim, vi köpte kylklampar som vi slog in medicinen som skulle kylförvaras.
  • PeeWee44
    UndrandeSökare skrev 2019-01-06 15:07:03 följande:

Ok, lyckades ni hålla dem kylskåpskalla hela vägen hem till Sverige då?

Ja, Filgrastim heter det aktiva ämnet i både Neupogen och Zarzio.

Får du recept från Ryssland som du kan lösa ut på Apotek i Sverige? Eller går det endast mellan 2 EU-länder? Ryssland är ju inte med i EU.

Ryssland är ju ej med i EU så medicinen man behöver får man köpa på plats och min Gynekolog skriver ut mediciner men inte med högkostnadsskyddet. Vet dock inte om hon kommer att skriva ut neupogen. Har 2.5 flaskor kvar sen dr ds behandling. Flyget från Ryssland tar bara 1.10 och vi bor i Stockholm så det höll sig bra. Finns ju medicin "kylväskor" man kan köpa. Var dessutom -10 grader så gubben stoppade kylklamparna utanför fönstret på hotellet så dom höll sig kalla.
  • PeeWee44
    angels8 skrev 2019-01-15 14:59:42 följande:

Hej alla!

Fertilitetsguiden är öppen igen!

Kände att jag bara betalde hela tiden och fick aldrig hjälp av den andra tjejen som skulle hjälpa till.. Så blev lite trött och eknonomisk lite tufft att lägga på något jag inte fick hjälpa av.. Men jag har nu fått redan på att det är bara jag i detta och bestämde mig hålla sidan uppe. Då den som skapade den verkligen har jobbat hårt och gjort en sånt fint jobb.

Så jag får hålla detta vid liv för henne och för er alla som behöver all info som går.

Jag håller tummarna för alla och tänk positivt!

Massa kärlek till er!

Tusen tack! Du är världens bästa! <3
  • PeeWee44
    Love5 skrev 2019-02-15 16:50:49 följande:

En fråga till er som är insatta i problem med immunförsvaret (överaktivt immunförsvar). Brukar förkylningssymptomen dyka upp alltid efter ägglossning eller endast vid graviditet (befruktning)?

Jag har aldrig fått förkylningssymptom, blir aldrig förkyld. När embryot har fäst och släpper så får jag väldens svettattack.
  • PeeWee44
    Skogskantarellen skrev 2019-02-19 20:21:26 följande:

Hej tjejer,

Denna månad går det riktigt trögt för min livmoderslemhinna att växa till sig i tjocklek, trots 4 tabletter östrogen/dag. Hur tjock har er livmoderslemhinna varit vid en återföring? Min klinik vill ha minst 8 mm. Jag tror jag aldrig uppnått 8 mm, som mest 7 mm. :( Kan ni tipsa om metoder man kan ta till för att hjälpa slemhinnan på traven?

Mvh

Du kan även hjälpa till med något som heter Divigel, en gelé som finns på recept som du smörjer med på magen.
  • PeeWee44
    Skogskantarellen skrev 2019-03-12 21:25:23 följande:

Hej tjejer, 

Min frustration är enorm just nu. Vet ej vad jag ska ta mig till. Senaste två månaderna har jag ej lyckats få 3-skikt och tillräckligt tjock livmoderslemhinna (minst 7 mm) inför fryst embryoåterföring. Jag går på högdos östrogen (just nu 2 st 75 mikrogram plåster varannan dag), Intralipid, kortison, omega 3, folsyra, B12, D -vitamin, E-vitamin ... Men inget hjälper. Alltså vad gör man?! Förra månaden fick jag ge upp återföring då slemhinnan inte blev tjockare än 5,7 mm. Denna månad på cykeldag 13 var slemhinnan 4,7 mm tjock. 

Hur går era tankar? Evigt tacksam!!! 

Kärlek till er. 

Mvh 

Jag har denna gång tagit progynon 1 tablett var 6 timme (fyra/dygn), Divigel 2 påsar ×3/dygn också Östrogen. Fick en reaktion av det till slut så nu tar jag 4×1 progynon och 400mcg Östrogenplåster alltså väldigt hög dos Östrogen. Tar även Klexane varje dag då man lätt får proppar av Östrogen. Nu fick jag en slemhinna på 10,2mm.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!