Snart lycklig skrev 2013-03-21 19:28:17 följande:
Nu har jag pratat med Dr D. Han vidhöll att det var en av mina sämre cykler, men kändes ändå lite mera positiv nu än tidigare i veckan. Han tykte mitt Östradiolvärde var bra.
Vi beslutade att vi chansar och hoppas det blir 1-3 ägg. Vi är medvetna om att det kan bli 0, vilket vi naturligtvis inte hoppas på. Han började med att fråga mig vad vi skulle göra. Jag sa att jag inte har många månader på mig pga av min ålder, så vi chansar. Han var positiv och vi planerade för de sista dagarna. Jag skriver om dosering här (även om ni inte är intresserade av mina detaljer), för jag tycker det är så fascinerande att han kör med så låg dos och att det funkar ändå. Jag ska ta dos 75 Menopur ikväll,på fredag och på lördag, sedan Ovitrelle söndag natt. Ägguttag på tisdag mitt på dagen.
Dr D är helt säker på att låg dos är bättre (jag med). Han förklarade hur han själv, tillsammans med mycket duktiga embryologer från Australien (de jobbade då i England), studerat/sett att äggen bl a får en mörkare ton vid hög dosering (450 alt. 600), vilket inte är bra. Han fick då upp ögonen för "låg dosering" borde vara bättre. Nu är han HELT SÄKER efter att själv sett och praktiserat detta i fler år. Han är också säker på att om några år kör alla med lägre doser och möjligen även med IL. (Kort beskrivet.)
Jätteintressant!
BRA BESLUT!! Håller tummarna på tisdag!