• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan skrev 2018-07-31 13:15:32 följande:

Blev utskrivna idag, tack och lov stannade bebis kvar.

CRP på 71, jäkla kropp att trilskas, nu blir det dropp :)

Vad skönt att det går bra än så länge. Håller tummarna för att du får ha bebis kvar några veckor till. Kram
  • PeeWee44
    Niskan15 skrev 2018-08-02 09:48:18 följande:

Ok, tack. Jag är i vecka 7 just nu och följer schemat jag har fått. Håller tummar och tår för denna graviditet går hela vägen .. 4 år försök plus 6 bakomliggande Ivf så har detta skett på naturlig väg.

Grattis! Håller tummarna för er.
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2018-08-19 19:04:36 följande:

Ja då delar vi erfarenhet och uppfattning :) jag minns att jag hade jättehögt östrogen en gång och att jag trodde det var bra, men fick då till svar att det tydde på obalans, att nåt annat måste vara påverkat också..

Kul med positiv utveckling efter hyston, hoppas det har samma effekt för mig! Har just haft konstigaste cykeln någonsin. Missfallet gick ju relativt bra, slutade blöda snabbt och hade ÄL efter 14 dagar, mensen blev dock en vecka sen (gissa om jag hann hoppas på graviditet) och sen har jag störtblöda i över 3veckor. Det kommer stötvis tillsammans med klumpar lika stora som vid missfallet. Fattar ingenting, men nu verkar det avtagit och jag misstänker ny ÄL. Så nu får jag försöka skjuta upp mensen för att den inte ska komma lagom till hyston...

Hur ser era planer ut framöver?

Kan du ha haft en cysta? Då brukar mensen bli sen och konstig. Det som hjälpt mig bäst är TMC kinesisk akupunktur, är hos henne 1 1/2-2 timmar. Får vissa gånger små akupunkturstift som hon sätter i öronen som ska sitta i fem dagar. När ska du till Serum? Jag tar Östrogenplåster två 50 plåster som jag byter två gånger i veckan och upptrappning på progynon 1-3 tablett, två crinone/dag och 25 mg prontogest från insättning. Så mycket hormoner har d aldrig ordinerat mig. Kanske kan vara något att tänka på.

Kram
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2018-08-29 18:42:13 följande:

Tack då vågar jag planera för det också :) åker till Aten imorgon.

Lycka till! Köp progesteronsprutor hos serum om du kan. Det ska in i skinkan. Kram
  • PeeWee44
    Emma30 skrev 2018-10-06 20:33:24 följande:

Någon som kan hjälpa mig???

Det behövs inre mycket. Någon centiliter. Lycka till. Trevlig helg.
  • PeeWee44
    Ädelstenar skrev 2018-10-10 10:32:19 följande:

Vet ni om det finns något sätt att lindra illamåendet som kommer efter doxycyklin? Håller på med antibiotikakuren och har tagit över hälften nu men de senaste dagarna har jag börjat må väldigt illa ungefär en halvtimme efter att jag tagit doxycyklin. Att äta 15-20 min efter att jag tagit tabletten hjälper inte längre.

Jag har samma problem när jag äter doxycyklin. Jag måste äta samtidigt som medicinen. Annars sjukt illamående och yrslig, man får inte äta omeprazol samtidigt står det på fass.
  • PeeWee44
    Ariellan skrev 2018-10-14 13:07:19 följande:

Jag har intralipiddropp och ev fragmin om någon behöver.

Jag är intresserad av båda. Skickar pm.
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2018-10-17 16:16:24 följande:

Det är jag efter en lång och oroande väntan som visade sig vara förseningar. Jag ruvar på en liten ?barbapapa ivrig att transformeras? för att citera embryologen som uttryckte sig tröstande hoppfullt. Men nystädad livmoder och 2 plus i bagaget från samma skörd borde jag vara mer optimistisk, men jag känner mig bara nere. Sitter i cafeterian på sjukhuset och lipar för att allt är så jobbigt, att alla (överdrift) lumyckas utom jag.

Lycka till nu! Håller tummarna för er.
  • PeeWee44
    Majron78 skrev 2018-10-25 18:48:19 följande:

Hej!

Jag skulle vilja be om råd här. Gjorde en utredning i somras och besökte Dr P. När vi gick igenom mina provsvar var allt bra förutom 2 värden, men jag uppfattade det som att jag inte enligt proverna har några immunologiska problem men efter vad jag berättat gjorde han bedömningen att det ändå kan vara det (haft giftstruma och operarat bort sköldkörteln, problem med magen, allergier..)

Har ett AMH på 0,35.

Jag testade att genomgå behandlingen i en naturlig cykel men det blev inget så jag bestämde  mig för att göra IVF på Livio i Falun. Nu har jag gjort IVF och fick via dem Intralipid, Trombyl och Prednisolon.

Nu har jag gjort ett positivt graviditetstest idag (redan i lördags egentligen) som jag meddelat kliniken!

De tycker jag kan sluta med Prednisolon och Trombyl. Men vad jag förstod så brukar man om man har Dr D fortsätta med dessa mediciner. Någon som vet/kan dela med sig av hur medicineringen kan se ut under graviditeten?

Jag har inte fått svar från Dr D eftersom han antagligen blev stött av att jag ifrågasatte kortisonet (prednisolonets) effekter om man ska äta det varje månad, så jag vet inte om jag ska be om även nästa steg behandlingen utan skulle vilja ha lite input från er först vad det brukar gå ut på.

Det jag är mest rädd för med kortison är risken för diabetes eftersom jag hade högt blodsocker när min dotter var i magen och det sedan visade sig att anledningen var jag har antikroppar mot bukspottkörteln och risk för diabetes typ 1. Nu har jag inte fått det ännu och det var 8 år sedan nu min dotter föddes så har jag tur så klarar jag mig...

Borde vara överlycklig över graviditetstestet idag men har små blödningar så jag svävar mellan hopp och förtvivlan. Fick tillbaka 2 embryon i fredags 13 dagar  sedan, testade positivt redan på lördagen efter 1 v 1 dag. Fick en liten blödning i söndags, en till natten till onsdag (riktigt blod) och en idag/nu...

Rädd att det kanske inte blir något alls.

Någon som har erfarenheter av detta också?

Om du blöder har du troligen för lite hormoner i kroppen, ta extra progynon och progesteron några dagar för att sen trappa ner till din vanliga dos. Ta även cyklo-f för att få stopp på blödningen. Lycka till.
  • PeeWee44
    Majron78 skrev 2018-10-26 05:04:43 följande:

Mailade Dr D igår kväll så hoppas han svarar då!

Det jag tyckte var konstigt med behandlingen var att det ingen var någon skillnad på mina prover alls före och efter Intralipiden.

Tar redan 3 vaginaltabletter med Lutinus och Progynon morgon och kväll. Ska fråga gyn vad hon säger.. eller vågar jag bara öka dosen själv?

Tack så jättemycket för tipset!!!

I St Petersburg som jag går nu gör dom det om du börjar blöda. Det beror nästan alltid på för lite hormoner. Kommer inte riktigt ihåg men progynon var tredje timme och extra progesteronsprutor som dom använder där och du ska börja direkt och sängläge.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!