• trex2013

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

aylak skrev 2015-10-08 10:43:49 följande:

Redan47 skrev 2015-10-07 13:59:52 följande:

Instämmer m tidigare svar... Och vila! Stilla blödning oxå genom att låta hjärtfrekvens komma i vila. Precis som när du skurit dig. 
    Instämmer- dra inga förhastade slutsatser! Fortsätt medicin och progestoron!!!! Tom öka sistnämnda. Ta fler hcg oxå om det är lättare än få till VUL. Kombinera dessa. Håller tummar!!!!

Stort tack för mycket bra tips och omtanke!!!

Tack ALLA för varma tankar, stöd och pepp!!!

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Tyvärr var det nog oundvikligt denna gång när jag väl började blöda, iom att hcg sjönk mycket snabbt. Känns bra mitt i allt elände att känna att vi iaf gjorde allt vi kunde ända från start och in i det sista. Och för mig är att ha lyckats bli gravid ändå ett stort kliv framåt och iom det är hoppet ändå något större nu att vi till sist kan komma att lyckas - kanske. Förhoppningsvis!

Vi hade hopp in i det sista, det som såg ut som en hinnsäck som satt kvar på samma ställe när jag var inne på gynakuten igår eftermiddag. Och jag lyckades t.o.m. få hjälp att sätta mitt dropp där och då - jag får det ju av dubbla anledningar, jag har lite problem med näringsupptaget. Och det var utifrån den informationen som man till sist ändå tyckte sig kunna ge mig droppet. De var mycket mycket oroliga för juridiken, avsaknaden av korrekt ordination, men var supergulliga och löste ut det. Jag undrar hur en korrekt ordination ska se ut för att det ska vara lättare för oss att få hjälp inom landstingen? Vem är ytterst ansvarig att svara på det? Men sen när droppet precis gått klart så kom hcg-svaret tillbaka och då var det ju tyvärr inte mycket mer att göra...

Känner mig lite medtagen, svimningsattacker under natten och störtfloder, men nu verkar det förhoppningsvis som det lugnat sig något. Har fått mycket bra stöd både på Rmc och gynakuten. Telefonjouren under natten när det ett tag var lite gränsfall till kritiskt var suverän. Alltid så positivt överraskad när någon del av svensk kvinnosjukvård fungerar kanonbra! Flört

Kram till era alla kämpekvinnor!!! Hjärta

Skönt att höra att du fått bra hjälp av sjukvården!  ta hand om dig, stor kram!
  • trex2013

Aylak - trist att höra att du fått tråkiga mail . Strunta i dem och spara din energi. Kram

Pink lily - har fixat din antibiotika. Maila mig.

EGO: transfer i lördags. Slemhinna 10,5 , två "grade AA " blastocyster vilar i magen nu.

Hoppas innerligt att någon av dessa vill stanna kvar nu.

• trex2013

Funderar.. tog sista HCG sprutan i dag. är det ínte lite nära att ha testdag nästa torsdag då? Tveksamt om effekten av sprutan gått ur kroppen och jag kanske får ett falskt positivt test..?  :/ vag säger ni kloka kvinnor?

tack xxx4 för peppen! :)

• trex2013

Hittade info tillslut på nätet.. jag har tagit Pregnyl 1500iu. det borde bara vara kvar i kroppen i 2-3 dagar om jag läst rätt?!

• trex2013
    HRE skrev 2015-10-15 11:33:34 följande:

Angående Neupogen: jag håller med Zin och Snart Lycklig - man får göra en avvägning. Och vill man bli gravid så kanske man får "ta chansen". Enligt läkare jag pratat med här i Sverige är Neupogen helt livsfarligt typ och ger fosterskador. Så jag kollade med immunläkaren i London som jag inte kommer ihåg namnet på och de hade aldrig varit med om fosterskador. Trots allt borde väl det visa sig ganska snabbt?

För min del är jag inte säker på att det var just Neupogenet som gjorde skillnad utan mer att jag bokat in massor med IL-dropp och fick dem i rätt tid och rätt dos. Dr. D.s tre dropp han initialt ordinerar räcker inte långt.

Såg också att någon frågat om Utrogestan. Jag tog 1 Utrogestan oralt per dag förutom de ordinerade Crinonen. Tänkte att här ska vi i alla fall inte drabbas av progesteron-brist! Man kan nog bli lite snurrig men jag klarade mig bra.

Jag anser att i vår situation där man provat alla gängse metoder så får man köra på med tunga artilleriet! Vill man ha barn så vill man!

Och imorgon kommer mina twins! Kejsarsnitt - och det var väntat. Kommer bli en total omställning och jag fattar nog inte än!

Stort lycka till inför morgondagen! Vilken glädje att snart får hålla dem i din famn! :) overkligt och underbart! <3
  • trex2013
    aylak skrev 2015-10-17 18:50:20 följande:

Hej!
    Jag mår inget bra efter missfallet. Redan vid plus steg min vilopuls från 65 till 85, och nu en vecka efter att blödningarna upphörde så har den stigit ytterligare och ligger runt 100. Känner mig ganska duktigt matt och svag! Ska det vara så här? Svensk sjukvård är ju supersnabba med att säga att "allt är normalt", men jag känner mig helt slut - trots att jag sover och äter bra. Det var liksom en pärs att duscha... Rynkar på näsan
    Ni som gått igenom det här eländet tidigare, är det verkligen normalt? Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, nog för att det är jobbigt psykiskt men det fysiska tar helt klart priset. 
    Kram på er!!

åh så jobbigt för dig att du får må så dåligt! gå till en annan läkare om du inte får rätt hjälp med detta.låter ju inte riktigt bra med det varierade tryck du har nu. kram
  • trex2013

Du behöver inte vara orolig. Jag betalade in en vecka innan transfer. Ta kopia / kvitto på överföringen utifall Serum vill se det. Men för min del bad de inte om att se något kvitto när jag var nere för ET. Maila dem bara sen om överföringen och vad du har angett för avsändare.

xxx4 skrev 2015-10-20 13:40:57 följande:

Hej Alla!

Snabb viktig fråga. Hur har ni gjort med betalning på Serum. De vill att vi sätter in hela summan nu hemma ca vecka innan transfer. Vet inget om resultat eller annat än. Har vi våra tidigare försök i Spanien gjort denna bet i direkt anslutning till transfer. Känns lite osäkert så här. Tacksam för era erfarenheter /tankar!

• trex2013

Hade testdag i går och det var negativt igen. blir så jävla less på min kropp.
    Hade faktiskt stora förhoppningar denna gång. fick ju bort en massa dåligt vid endometrios operationen i juli (via Serum). Har ätit jättebra och känt mig pigg och fräsch i kroppen. Slemhinnan byggde på bra och jag fick tillbaka två fina blastocyster (ÄD). Tagit både IL och kortison och antiinflammatoriskt under behandlingen.
    Frågade Penny om kommande medicinering och hon tycker inte att vi ska höja kortisonet från 10mg eftersom det kan påverka implantationen. Känns lite lite med tanke på min svåra endometrios men vad vet jag? det känns så hopplöst!

• trex2013
    aylak skrev 2015-10-23 10:35:29 följande:
    Stora kramen till dig trex2013! Hjärta Fy så tungt!! Hur har din medicinering sett ut och har du tagit några blodprover som indikerat något? KRAM
    Tack Aylak <3 !
    jag går ju inte via Dr D och serum har ju inte lika mkt koll m blodprover och sådant.
    Det enda som kollades kring ET var progesteron och östrogen nivåerna.
    Samt nytt blodprov nu i samband med minus för att kolla progesteronnivån igen.
    hur går det för dig, mår du lite bättre?

• trex2013

Jag funderar om jag skulle kontakta DR D också men vet inte om jag har ekonomin för det ännu..
    Undrar om man måste ta alla immuntesterna via honom när jag redan vet att jag har endometrios och är utredd för min blodproppsbenägenhet? vet någon?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!