Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Instämmer m tidigare svar... Och vila! Stilla blödning oxå genom att låta hjärtfrekvens komma i vila. Precis som när du skurit dig.
Instämmer- dra inga förhastade slutsatser! Fortsätt medicin och progestoron!!!! Tom öka sistnämnda. Ta fler hcg oxå om det är lättare än få till VUL. Kombinera dessa. Håller tummar!!!!
Stort tack för mycket bra tips och omtanke!!!
Tack ALLA för varma tankar, stöd och pepp!!!
Tyvärr var det nog oundvikligt denna gång när jag väl började blöda, iom att hcg sjönk mycket snabbt. Känns bra mitt i allt elände att känna att vi iaf gjorde allt vi kunde ända från start och in i det sista. Och för mig är att ha lyckats bli gravid ändå ett stort kliv framåt och iom det är hoppet ändå något större nu att vi till sist kan komma att lyckas - kanske. Förhoppningsvis!
Vi hade hopp in i det sista, det som såg ut som en hinnsäck som satt kvar på samma ställe när jag var inne på gynakuten igår eftermiddag. Och jag lyckades t.o.m. få hjälp att sätta mitt dropp där och då - jag får det ju av dubbla anledningar, jag har lite problem med näringsupptaget. Och det var utifrån den informationen som man till sist ändå tyckte sig kunna ge mig droppet. De var mycket mycket oroliga för juridiken, avsaknaden av korrekt ordination, men var supergulliga och löste ut det. Jag undrar hur en korrekt ordination ska se ut för att det ska vara lättare för oss att få hjälp inom landstingen? Vem är ytterst ansvarig att svara på det? Men sen när droppet precis gått klart så kom hcg-svaret tillbaka och då var det ju tyvärr inte mycket mer att göra...
Känner mig lite medtagen, svimningsattacker under natten och störtfloder, men nu verkar det förhoppningsvis som det lugnat sig något. Har fått mycket bra stöd både på Rmc och gynakuten. Telefonjouren under natten när det ett tag var lite gränsfall till kritiskt var suverän. Alltid så positivt överraskad när någon del av svensk kvinnosjukvård fungerar kanonbra!
Kram till era alla kämpekvinnor!!!