• Redan47

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zwillinge86 skrev 2014-11-24 13:41:19 följande:

Jag har precis fått preliminärbesked om fortsatt behandling. ÄP planerat till fredag 28/11 och ET 1/12. Tar progynon 4gr/dag och ska börja med vaggisar 3gr/dag från och med fredag, då sambon även ska lämna spermaprov. Jag är på cd22 idag och har inte varit på vul sedan den 10/11 och då var slemhinnan 9mm och treskiktad. Verkar upplägget normalt, jag har ju inget att jämföra med :/

Min reflektion är: att det verkar lång tid att gå med en färdig slemhinna. Transfer cd16-20 vanligt i "naturlig " cykel, nedreglerade cykler så får vi fler dagar att spela på dvs manipulera med östrogen/progestoron. då inga egna hormoner går igång bakom kulisserna, som öppnar o stänger fertilitetsfönstret.

Jag är inte helt påläst hur du medicinerats hittills. Minns att ditt prolaktin är ett problem för dig.

Håller tummar för julklappen!
  • Redan47

Zwill: ring och rådgör med Huddinge , vill minnas jag uppfattat att de har de rutinerna. 16-20. Så får du fler uppgifter.

Har du haft ägglossning? Brukar du känna av den?

• Redan47

Solkatta! Det är ju helt strålande! 10mm perfekt! Grattis nu är det tummar att du är gravid om 14dgr! Kram

• Redan47

Embryodonation är oxå möjligheten att välja både äggdonator o spermiedonator, de äggen och senare embryonen blir era, fryses in efter ET, då finns det för syskonförsök, genetiska syskon.

Det behöver inte handla om "överblivna". Jag tror inte så många kliniker säljer de som ev blivit över....

• Redan47
    Ananda Balaganapati skrev 2014-11-27 22:41:09 följande:

Någon som vet hur länge effekten från en hysteroskopi sitter i? Hört 2-3 mån. Är Riga bästa och billigaste alternativet? Lång väntetid? Behöver man ta en massa prover innan?

Effekt sitter i... Det tror jag helt beror vad för ingrepp som ska göras. Skillnad på att ta bort ärrbildning och en polyp, och hur snabbt ärren återbildas. Så den frågan är kanske bättre ställa till kliniken.

Det jag förstått är att bland den bästa hysto görs i Aten via serumkliniken. De utför ju även om du vill, implantations cutts. Omdiskuterat men visar goda resultat. Därefter kan man få prova göra försök på egen naturlig hand och därefter IVF om det inte lyckats. Väntetid, tror jag ej, möjligen Max en månad... Dels ska ju din cykel passa, i början innan ÄL helst, då är slemhinnan som tunnast. Det är info jag fått.

Billigaste just nu är i Riga, ej direkt kö.
  • Redan47
    pink lily skrev 2014-11-27 13:25:49 följande:

Akut fråga, ska ta om Hidden C-testet. Är det någon som vet en apotekskedja som säljer sterila provrör med skruvkork. Labbet i Aten vill ha rör med skruvkork, naturligtvis! Ska ju över hela Europa. Just med skruvkork verkar vara sällsynt. Varit på tre kedjor, alla rör var stora med vanliga lock där. Gyn stängt. Fått där tidigare. (Ska kampanja så apotea börjar sälja rör med skruvkork/lock, har ej nu.) Håller tummarna solkatta! Återkommer om mitt experiment att sänka tsh o prolaktin naturligt. Fått en del aha-insikter ...

Pink jag köpte på Apoteket det va med skruv kork på. Men om du kan så försök tigga ett urinprovrör på VC labb de m gul kork är oxå skruv på!
  • Redan47
    pink lily skrev 2014-11-29 10:54:55 följande:

Tack för tips om provrör med skruvlock! Hastade iväg till VC-labb innan de stängde. En snäll sköterska gav mig fyra! rör utan att blinka, "kom tillbaka om du behöver fler"! Änglar finns tydligen :), men de är sällsynta.

Ja det är skönt att kunna få flyt på något ibland på denna väg. Lycka till m prov/prover. Lite koksalt lösning i oxå, så att det inte torkar på posten. Jag skickade med vanligt brev, var framme dag 4.
  • Redan47
    Zwillinge86 skrev 2014-11-30 07:58:51 följande:

Frågar igen: vad är era tankar om progesteron? Jag är nu ordinerad Litinus 3gr/dag, men har både Mic och Crinone hemma sedan tidigare försök och funderar på om jag inte ska använda upp dem utifrån tidigast bäst-före-datum. Eller är det dumt att växla mellan de olika märkena? Undrar också om jag ska komplettera intaget med 200mg Utrogestan oralt innan sänggående för att få en jämn fördelning under natten också. Hur tänker ni andra?

Vid ÄD har jag fått ord 600mg 4dgr före ich 800 mg efter. Jag har sk blandat på det sätt att jag tagit morgon och middag 200mg utrogest vaginalt ich avslut m 400mg Mic dvs en vaggis. För att jag har av Mic som jag vill använda upp. Fö föredrar jag utrogest och ska tas vaginslt allt över 200mg. Hemska biverkningar oralt ..,. Zombie.

Utrogest är inte så rinning, föredrar den vaginalt, nästan framför Mic oxå. Den är ju oxå bioidentiskt ingen aning om övr preparat.
  • Redan47

Lutinus är på 100mg/st och enl tillverk är det tre om dagen, som ska räcka. Om du skarvar m Mic till natten så är du ju tycker jag ändå heltäckande. Så kan du ju spara då dina utrigest. Kan du inte få mer utrogest utskrivet?

• Redan47
    Zwillinge86 skrev 2014-12-03 12:34:18 följande:
    Jag tar E2 via min vc och hämtar provsvaret i deras reception dagen efter. Och när jag tar via werlab så brukar provsvaret också dyka upp via mail dagen efter. FSH har dock tagit fler dagar, kanske samna med LH?
    Instämmer med zwillinge. Fsh längre tid e2 dagen efter m werlab.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!