HRE skrev 2015-02-16 22:23:29 följande:
Hej!
Nu är jag igång! Första VUL idag, första blodprov idag, första IL idag och första Progynon!
Hämtade ut Neupogen på apoteket och diskuterade spruta med dem. Neupogenet kommer ju i små flaskor och jag ska ta en halv sådan. Men vilken spruta kan man använda? Enligt apoteket så har Menopursprutorna en annan gradering. Hur har ni andra gjort med Neupogen?
Har även undrat innan om alla gyn vet vad det innebär med en sköljning med Neupogen?
Oh, spännande och stort lycka till!
Jag har använt överblivna Menopursprutor, samt beställt tomma sprutor på 1 ml på Apoteket. Vid injektioner av en halv flaska (0,5 ml), är det bara att måtta halva sprutan oberoende gradering.
Sprutorna jag köpte på Apoteket: var noggrann med att inte dra ut den sprutan för långt med vätska i, för då kan pinnen lossna helt och vätska rinna ut nervägen. När jag nu tar 1 hel flaska Neupogen får jag sticka två ggr, för fastän det är 1 ml i flaskan och 1 ml i sprutan, blir det lite kvar i flaskan som jag får ta i en andra omgång.
Tror inte alla gyn vet vad en Neupogensköljning innebär. De som gör inseminationer har inga problem. I Stockholm vet jag bara Mari på Fetilitetplus som fixar det. Hon är flexibel och tar även emot på helger om det är nödvändigt. En pärla! Vet ej vem som kan fixa i södra Sverige.
Har glömt, men ska du göra behandling hos D, eller har du kvar embryon sedan tidigare?
Kram.