Lunne skrev 2019-08-29 15:10:34 följande:
Ni som använt progesteronkräm, fick ni mens som vanligt eller senare än vanligt, alt. först efter att ni slutat med krämen? Jag har läst att det kan bli så nämligen...
Jag har BIM någon gång mellan idag och lördag beroende på vilken app man tror på och än har jag inte sett minsta spår av mellanblödningar (har haft det 4-7 dagar innan mens nästan varje cykel innan), så blir ju lite hoppfull :D
Tänker dock att det kan vara bara p.g.a. progesteron också =/ Vågar nog testa först efter helgen, men frågan är vad jag bör göra om det blir minus då och mensen inte har kommit igång... sluta med progesteron? Läste att man ska ta det tills mensen startar om man inte blivit gravid, men det går ju inte ihop med om mensen startar först efter att man slutat :S
Ta ett Clearblue digitalt graviditetstest på den dagen du förväntar mens (eller nån dag senare), är det minus så sluta med Progesteronkrämen direkt så borde din mens dyka upp inom några dagar.
Ja, mellanblödningar kan orsakas av progesteronbrist, så att progesteronhalten höjs genom tex kräm kan göra att blödningarna försvinner.
Om testet visar plus, så fortsätt med krämen till v.12.
Lycka till !