Två döttrar och en son skrev 2012-08-25 22:53:06 följande:
Okej.... Konstigt att inga läkare du träffat verkar tro på det med tanke på att det ju faktiskt är belagt även i Sverige att det existerar och att det tom forskas om det på flera universitet här! Men om det nu handlar om fett, sojaolja i detta fall..... Hur är det med Omega 3 och 6 då? Det har jag läst också ska vara väldigt viktigt och att en del tar det i stora doser och då går det vägen. Är inte Intralipider och IVIG totalt olika saker? Ni tycker säkert jag är en idiot men då får det va så..... Eftersom ni behandlar er med detta så frågar jag er som vet! Hur är det med livmoderslemhinnan? Har ni kollat den....? Vad säger läkarna?
Tre döttrar: i stort sett alla i den här tråden har genomgått alla utredningar som finns i Sverige (har själv genomgått två, en på sös och en på sophiahemmet), utan få svar på orsaken till barnlöshet. De svenska immunutredningarna tittar på en begränsad del av immunförsvaret där tex förhöjda värden nk celler (natural killer cells) inte upptäcks. Till slut vände vi oss till dr D, pga hans goda renomme. I grunden genomför han Alan Beers metoder, vilket det finns fler kliniker som gör - framför allt i USA. Vi fick vid första proverna bingo - mina nk celler ligger exakt dubbelt så högt än övre referensvärd. Då är bl a intralipider behandlingsmetod, för att trycka ned nk celler i blodet. Nk cellerna arbetar för att stöta bort embryot, även hos normala kvinnor, och har man för höga nivåer klarar inte embryot detta. Enkelt förklarat. Intralipider ersätter ivig mer och mer i världen. Iintralipider ersätter ivig i rasande takt i världen, förutom i Sverige där ivig förbjöds då man lyckats överföra någon farlig sjukdom till en patient. Ivig kommer från människans blod medan intralipider är naturligt soyafett, intralipider är mkt billigare och har färr biverkningar. Du kan läsa om det här
www.goivf.com/docs/ivig_intralipid.pdf