• Annanathalia

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2018-12-13 09:16:06 följande:

Jag beklagar att det blev minus. Jag förstår att det är jobbigt. Ja, börja med antibiotikakuren (både mannen och kvinnan måste ta varsin kur samtidigt annars bollar man bara bacillerna mellan varandra) och boka gärna tid för hysto genom Serum sedan efter antibiotikakuren.

Tack snälla du, du är så fantastisk och snäll mot alla här inne. Det skall jag, antar att du rekommenderar att ta Dr D samtligt när man är nere? Vad säger Serum om honom? Talar man om att man går till båda så att säga?
  • Annanathalia
    UndrandeSökare skrev 2018-12-14 17:37:27 följande:
    Om man gjort flera äggplock och det aldrig blivit något till frysen så skulle jag föreslå att du ber läkaren att du får testa någon annan medicin inför nästa gång. Vissa kvinnor svarar bättre på menopur och andra svarar bättre på gonal-f.

Annars kan det också vara ett problem med äggen eller med spermierna eller båda. Så om din man följer med dig till Serum, se då till att han får göra Sperm dna fragmentationtest hos dem, för att kolla upp så att det inte är där problemet sitter. Det är ett mycket bättre (mer omfattande) spermatest än de som finns i Sverige.

Lycka till på din Atenresa !
    Ja jag skall fråga det, tack! Börjar med antibiotikan imorgon i alla fall :) Endometrios påverkar ju eventuellt äggen så mycket möjligt. Jag hoppas på att det kommer gå ihop att vi båda åker men inte helt säkert. Annars får vi börja med mig och se först.
  • Annanathalia
    Zwillinge86 skrev 2018-12-16 19:39:03 följande:

Tack blomman och undrande!

Tänker att jag ska ladda upp med lite askar hemma. Så om nån ska till Aten och kan tänka sig att köpa några askar planquenil och azitromycin så vore jag grymt tacksam!

Och vad gäller syskonförsök så blev det sjukt mkt svårare för mig. Blir gravid men tidiga missfall trots immunsupport, antibiotika och hysto.

Åker till Aten men först i mitten av januari men vill du att jag köper något då så försöker jag såklart!

Bokade tid både hos Dr D och hos Penny/Serum idag, är mest pepp på Serum måste jag erkänna, känns så proffsiga och extremt snälla. Så underbart att vara i händerna som inte bara säger att min livmoder är sååååå fin!!
  • Annanathalia

Idag kommer Dr D ringa mig inför vårt bokade möte om några veckor, lite nervöst. Jag tror ju att alla mina problem är länkade till min endometrios och inte kring imon problem men tänker att jag lika väl undersöker allt jag kan mär jag åker. Jag har två funderingar, om jag faktiskt inte har imon problem kommer Dr D vara öppen med detta? Jag skall göra hysto hos Serum, gör dem detta med lokalbedövning?

• Annanathalia
    UndrandeSökare skrev 2019-01-04 13:32:47 följande:

Dr D är tyvärr ganska dålig på att passa tider, när han skulle ringa oss vid 2 olika tillfällen så ringde han över en timma försent båda gånger, så var förberedd på att det kan ta tid innan han ringer, bara ett tips. Dr D förklarar allt som immunrelaterat, men han är duktig på immunförsvaret.

Bra att du ska göra hysto hos Serum, de är duktiga.

Har du inte redan gjort mensblodtestet så kan du be Serum göra det också samtidigt (dock bättre att göra mensblodtestet och ta ev antibiotikakur i förväg innan hyston).  www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/

Dagen innan hyston måste du ta dig till sjukhuset för att göra Pre-op (undersökning inför hyston), då tar de urinprov, blodprover, EKG, etc Det tar någon timme med alla undersökningar.

Du måste vara helt fastande från kl 22.00 kvällen innan hyston och du får alltså inte äta något alls, inte ens dricka vatten och inte ta några mediciner !

Du blir sövd inför hyston. om du reser med din man eller en kompis, och frukost ingår på ditt hotell, fråga då hotellet om du kan få en Breakfast box, som din vän/partner kan ta med sig till sjukhuset och ge dig när du efter uppvaknandet blivit upprullad i sängen till ditt rum.

Ett bra tips är att köpa och ta med dig Alvedon som suppar (tas analt) från Sverige, efter hyston, det använde jag på flyget på vägen hem. Jag har svårt att svälja tabletter om jag har ont.

www.apoteket.se/produkt/alvedon-suppositorium-500-mg-10-styck-strip-56865/

Här har jag kopierat in mitt inlägg i Atentråden från min hysto i nov 2018:

Jag har gjort hysto på Mitera sjukhuset genom Serum och allt har gått bra. De tog bort slemhinna och gjorde implantationssnitt.

Vi bodde i ett lägenhetshotell som ligger mycket nära Mitera. Efter hyston tog vi buss 550 från Mitera till Serum och pratade med kirurgen och Penny. Efter vi lämnat Serum blev det lunch på restaurang nära Serum och vi tog buss X95 till flygplatsen för hemresa med mellanlandning i Amsterdam. Så det var skönt att sova i sin vanliga säng i natt.

Jag ska nu ta Prixina 600mg antibiotika i 10 dagar efter hyston (köpte på Serum).

För de som ev är oroliga för att få ont efter hyston kan jag rekommendera att man endera köper och tar med sig Alvedon suppar från Sverige (Paracetamol 500mg) eller köper Depon 600mg på Apoteket i Aten. Det kostar 90 cent för 6st suppar. Det finns flera Apotek nära Yaia sjukhuset och Mitera sjukhuset. Suppar tas analt. Det är ett bra alternativ om man har svårt att svälja tabletter om man har ont.

Eftersom man måste fasta sen kl 10 kvällen innan och inte får äta något föränn efter hyston så är ett jättebra tips att be ert hotell om en packad Breakfast box. Om frukost ingår på ert hotell. Jag hade läst om det tipset i Agathes FAQ på Fertility Friends. Så vi bad hotellet om en Breakfast box som sambon kunde ta med sig till sjukhuset sen och jag kunde äta efter uppvaket efter jag kommit upp på rummet.

Mmm jag märkte det, han skulle testa att ringa ikväll istället skrev han. Men men går bra vilket som.

Oj det är så alltså, inte fått något info om detta så får dubbelkolla med dem då så de verkligen tänker göra det. Mailar Penny direkt. Känna extremt onödigt att åka ner utan att verkligen få det som behövs gjort. Har lite dålig koll på vad dem tänker sig att vi gör när jag kommer (uppenbarligen). Avvaktar dock med lapraskopi tills senare i vår om Penny tycker att det bör göras. Fullt ös på endometrios igen nu tyvärr dock.

Håller på med antibiotikan nu så det är på g :) tack snälla för ditt svar!
  • Annanathalia
    LadyMaria skrev 2019-01-04 20:14:51 följande:

Jag har gjort undersökning hos dr.d och mina blodprovssvar visade att jag inte hade ett överaktivt immunförsvar. Det var han öppen med, men han har ändå hjälpt mig med att analysera FBC efter ET och det verkar som min kropp reagerar just när jag fått ett embryo eftersom han gett mig ordination på hög dos prednisolon, får även ta dropp. Han har hjälpt oss de två sista återföringarna (gjort 11st) och på den sista lyckades det är gravid i vecka 8 nu. Så det kan vara värt att ta hjälp av honom trots att man inledningsvis inte visar tecken på immunproblem.

Ok vad skönt, ja man är ju i stadiet att ta all hjälp man kan få. Stort grattis till din graviditet och tack för ditt svar!
  • Annanathalia

Nu sitter jag här på ett härligt hotell i Aten och har träffat Dr D idag, fick en väldigt bra känsla av honom och upplevde honom inte alls svår vilket jag tycker mig ha utläst hos andra. Han bekräftade mycket av det jag tror själv och anser att det är galenskap att jag skall gå igenom IVF utan att man söker upp svaret varför min kropp har ont och inte fungerar (säkert Endo). Han vill att jag ger honom 3 mån av behandling beroende på vad provsvaren ger och därmed pausar IVF. Så jag antar att jag bör göra det.

Imrogon skall jag till Serum, ser super mycket framemot att träffa Penny är dock så så nervös över att sövas, försöker hålla mig lugn men får verkligen ångest.

• Annanathalia
    UndrandeSökare skrev 2019-01-21 18:14:55 följande:

Är det hysto eller lapro du ska göra hos Serum imorgon? Hoppas allt går bra. Du får gärna uppdatera här sedan. Passa på att handla på dig alla mediciner du behöver receptfritt på Apoteken i Aten innan du reser hem

Endast hysto denna gången, om hon anser att jag skall göra lapro så får det bli senare i vår. Yes, är det dem som Poussin skriver om som du rekommenderar att man köper?
  • Annanathalia
    UndrandeSökare skrev 2019-01-21 18:14:55 följande:

Är det hysto eller lapro du ska göra hos Serum imorgon? Hoppas allt går bra. Du får gärna uppdatera här sedan. Passa på att handla på dig alla mediciner du behöver receptfritt på Apoteken i Aten innan du reser hem

Endast hysto denna gången, om hon anser att jag skall göra lapro så får det bli senare i vår. Yes, är det dem som Poussin skriver om som du rekommenderar att man köper?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!