UndrandeSökare skrev 2019-01-04 13:32:47 följande:
Dr D är tyvärr ganska dålig på att passa tider, när han skulle ringa oss vid 2 olika tillfällen så ringde han över en timma försent båda gånger, så var förberedd på att det kan ta tid innan han ringer, bara ett tips. Dr D förklarar allt som immunrelaterat, men han är duktig på immunförsvaret.
Bra att du ska göra hysto hos Serum, de är duktiga.
Har du inte redan gjort mensblodtestet så kan du be Serum göra det också samtidigt (dock bättre att göra mensblodtestet och ta ev antibiotikakur i förväg innan hyston). www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/
Dagen innan hyston måste du ta dig till sjukhuset för att göra Pre-op (undersökning inför hyston), då tar de urinprov, blodprover, EKG, etc Det tar någon timme med alla undersökningar.
Du måste vara helt fastande från kl 22.00 kvällen innan hyston och du får alltså inte äta något alls, inte ens dricka vatten och inte ta några mediciner !
Du blir sövd inför hyston. om du reser med din man eller en kompis, och frukost ingår på ditt hotell, fråga då hotellet om du kan få en Breakfast box, som din vän/partner kan ta med sig till sjukhuset och ge dig när du efter uppvaknandet blivit upprullad i sängen till ditt rum.
Ett bra tips är att köpa och ta med dig Alvedon som suppar (tas analt) från Sverige, efter hyston, det använde jag på flyget på vägen hem. Jag har svårt att svälja tabletter om jag har ont.
www.apoteket.se/produkt/alvedon-suppositorium-500-mg-10-styck-strip-56865/
Här har jag kopierat in mitt inlägg i Atentråden från min hysto i nov 2018:
Jag har gjort hysto på Mitera sjukhuset genom Serum och allt har gått bra. De tog bort slemhinna och gjorde implantationssnitt.
Vi bodde i ett lägenhetshotell som ligger mycket nära Mitera. Efter hyston tog vi buss 550 från Mitera till Serum och pratade med kirurgen och Penny. Efter vi lämnat Serum blev det lunch på restaurang nära Serum och vi tog buss X95 till flygplatsen för hemresa med mellanlandning i Amsterdam. Så det var skönt att sova i sin vanliga säng i natt.
Jag ska nu ta Prixina 600mg antibiotika i 10 dagar efter hyston (köpte på Serum).
För de som ev är oroliga för att få ont efter hyston kan jag rekommendera att man endera köper och tar med sig Alvedon suppar från Sverige (Paracetamol 500mg) eller köper Depon 600mg på Apoteket i Aten. Det kostar 90 cent för 6st suppar. Det finns flera Apotek nära Yaia sjukhuset och Mitera sjukhuset. Suppar tas analt. Det är ett bra alternativ om man har svårt att svälja tabletter om man har ont.
Eftersom man måste fasta sen kl 10 kvällen innan och inte får äta något föränn efter hyston så är ett jättebra tips att be ert hotell om en packad Breakfast box. Om frukost ingår på ert hotell. Jag hade läst om det tipset i Agathes FAQ på Fertility Friends. Så vi bad hotellet om en Breakfast box som sambon kunde ta med sig till sjukhuset sen och jag kunde äta efter uppvaket efter jag kommit upp på rummet.
Mmm jag märkte det, han skulle testa att ringa ikväll istället skrev han. Men men går bra vilket som.
Oj det är så alltså, inte fått något info om detta så får dubbelkolla med dem då så de verkligen tänker göra det. Mailar Penny direkt. Känna extremt onödigt att åka ner utan att verkligen få det som behövs gjort. Har lite dålig koll på vad dem tänker sig att vi gör när jag kommer (uppenbarligen). Avvaktar dock med lapraskopi tills senare i vår om Penny tycker att det bör göras. Fullt ös på endometrios igen nu tyvärr dock.
Håller på med antibiotikan nu så det är på g :) tack snälla för ditt svar!