Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Fick precis svar på HCG och Progesteron tagna igår i början av v 5 (4+2) och HCG var 231 och Progesteron 66. Är det normala värden tro? Ska ta nya prover imorgon igen och hoppas på att det ökar bra.
Fick precis svar på HCG och Progesteron tagna igår i början av v 5 (4+2) och HCG var 231 och Progesteron 66. Är det normala värden tro? Ska ta nya prover imorgon igen och hoppas på att det ökar bra.
Det är eg ökningstakten av ditt eget hcg mellan de olika mättillfällena som är det intressanta. Här är en bra hcg omräknare, bara att fylla i datum för sina prover o egna värden så räknar den ut ökn mm. Står även generellt om ökn av hcg.
perinatology.com/calculators/betahCG.htm
Ang progesteron så beror det på vilken enhet ditt värde är mätt i ....
Pipperoni - Har för mig att Humira kostar ca 10.000kr för ett paket med 2 förfyllda sprutor, men kolla på Fass annars :)
PS. Eftersom inte Dr D vill förklara för mig och min man hur Neuopogen fungerar och vad den tillför för att hjälpa mig kanske någon annan kan förklara?
Det enda jag vet är att den gör att det skapas fler vita blodkroppar I benmärgen. Vill man ha fler vita blodkroppar om de även innehåller de sk. Killer cells. Blir inte situationen värre för mig med högt TNF a (47) samt förhöjd CD19.
Jag vill gärna förstå hur det fungerar innan vi bestämmer oss för om vi vill använda det eller ej. Jag blev tex gravid sist med bara IL dropp, pred, baby aspirin och fragmin.
Kram till dig med Grukangrace, håller tummarna för 2016!
Hej! Tänkte bara uppdatera med att jag var på VUL idag i vecka 7+4 och fick för första gången se ett litet pickande hjärta! Det har blivit en del glädjetårar idag :)
Någon här I forumet som gjort sin utredning & får behandling via Dr G I London? Skicka gärna PM till mig för jag vill fråga lite.
Hej på er :)
Skulle behöva lite kloka råd, gör ju min behandling i London hos Gorgy och fick reda på idag att jag skulle trappa ner Prednidolon från vecka 13 (är i vecka 11 idag) och sedan sluta helt i vecka 17. Detta verkar han ha baserat på min senaste NK-Cell Panel från förra veckan där jag hade bra och låga värden, har även lågt tnf-alfa. Nojjar nu mest för att det är för tidigt att trappa ner pred? Någon som har nån åsikt ang. detta? Borde kanske bara luta mig tillbaka och vara glad att jag hade bra värden, men svårt att inte oroa sig för allt
Jag är i vecka 20 nu!! Har fortfarande svårt att ta in att jag är gravid så lågt gången. Har varit på RUL och väntar en kille =)
Hur länge tog ni Fragmin? Min gyn sa till vecka 20, men MVC sa till vecka 34 så jag fortsätter.
Jag är i vecka 20 nu!! Har fortfarande svårt att ta in att jag är gravid så lågt gången. Har varit på RUL och väntar en kille =)
Hur länge tog ni Fragmin? Min gyn sa till vecka 20, men MVC sa till vecka 34 så jag fortsätter.
Stor kram till alla er kämpar, så otroligt tråkigt att höra att det inte har gått vägen :(
Sitter just nu i London och ska strax göra min 4:e och sista LIT-behandling hos Dr Gorgy (vilket jag är helt säker på har varit en stor del i att vi lyckats denna gång!) och imorgon når jag milstolpen vecka 13.
Sitter och gråter, glädjetårar!!!! HCG 522 i går. Efter över 4 år kämpande så är jag äntligen gravid för första gången! Herre gud jag tror inte det är sant! Wihooooooo!
Hej! Har fått Intralipid tre gånger, en i månaden i tre månader. Fortfarande Tnf på 39 (förut på 60). Nu tycker Dr D att jag ska ta Humira. Hur får jag tag på det? Hur har ni andra gjort? Jag ska ju inte till Grekland ngt nu.
Tror jag kommer behöva mer Intralipid också...
Ni som tagit Humira. Jag sitter här med min spruta och har just läst om alla biverkningar...och plötsligt så betyder inte läkarens ord eller förklaring något alls. Jag vågar inte ta den.
Vad sa läkarna till er ang biverkningarna?
mom - Verkar dock inte som att Emla hjälper för alla, hade på ena armen igår men inte på andra pga. att jag hade dropp innan, men tyckte det gjorde lika skitont i båda...hehe. Skönt att det gick bra för dig med LIT :)
Hej behöver lite hjälp. Var på vc idag och de kan hjälpa mig med att ta blod för att skicka till USA men tror att det är svårt att ta nästan 18 rör blod. Är det verkligen 18 eller är det mindre? Är det risk att svimma om man tar så många?
Sen kollade jag på rören och de är ljus gröna är det dem man ska använda ?
Säljes mot fraktkostnad
- Fragmin 1 ask 2500IE (10st sprutor)
- Lutinus 1 ask (21st tabletter)
- Metformin 1 ask (30st tabletter)
Anonyms16 - Jag har också gjort utredning hos Dr Gorgy och varit hos honom ett 20-tal gånger och vad jag kan tyda från dina testresultat så är ditt LAD-test negativt, det ska ligga på i genomsnitt 50% och det viktigaste är B-cellerna. För detta behandlar Gorgy med LIT i 2 omgångar. LIT är när din partner lämnar blod som sedan injiceras i din underarm med en nål. Detta ska få kroppen/inumförsvaret att bli mer accepterande mot främmande antikroppar istället för att stöta bort.
Vidare så är ditt antal av NK Killer Cells ganska högt, det ligger på 24 och Dr Gorgy vill helst att man ligger under 15 för att det ska vara optimalt för graviditet. Detta behandlas med IL-dropp som kan göras på hans klinik alt. hemma i Sverige. Första droppet brukar tas 14 dagar innan ET vid IVF och så fort som möjligt vid naturlig graviditet. Sedan fortsätter man ta dropp vid olika tidpunkter om graviditeten fortlöper.
Ditt TNF-alfa är högt, önskvärt av Dr Gorgy är att det ska ligger under 30 men helst under 25. Högt TNF-alfa kan behandlas olika men Gorgy brukar främst använda sig av Humira som man tar i 2 omgångar och sedan tar ett nytt blodprov. Humira är både dyrt och har många biverkningar och på senare tid har Gorgy även börjat använda sig av Anti-malaria tabletter som har visat sig vara väldigt effektiva för att sänka TNF-alfa.
Gorgy brukar också testa DQ-Alpha och KIR-Receptorer, har du gjort dessa tester med? Sen så ordinerar aldrig Gorgy några vitaminer eller kosttillskott utöver själva medicinerna så det kan vara bra att ha koll på det själv.
Någon som gjort LIT och kan dela med sig lite info hur det fungerar och när man börjar? Vad ska man tänka på? Ngt man behöver göra innan? Tacksam för alla svar :D
Nämen va roligt, grattis till graviditeten :D Härliga nyheter, verkar som att immunbehandling går hem för många :)
Uppskattar verkligen att du tar dig tid att svara på mina frågor. Hyr många månader innan planerat graviditet bör man börja med LIT? Hur många dagar bör man vara i London för detta om min man ska lämna prov för infektion och sen starta allt? När får man svar på hur cellerna ser ut?
Har du tagit il -dropp, kortison? :)