[quote=77386734][quote-nick]MariaKojola skrev 2017-02-07 08:19:02 följande:[/quote-nick]Absolut berättar jag gärna mina värden om det säger nåt mer till er! (För mig blir det mest bara siffror som jag ändå inte vet hur jag kan påverka utan följer bara dr Ds ordination.)
Mina leukocyter låg på 16,6 igår, och har hela tiden legat runt 6-8 ungefär. Dom har alltså vart normala men vad nu betydligt förhöjda, utan sjukdom i kroppen. Eller ja, förutsatt att nu inte kroppen tagit äp som en "attack" och har en motreaktion då(?). Jag har ju ET idag nu, och tog dropp både i lördags och igår, så hoppas hoppas på att det på något sätt hjälper till.
Utöver det tar jag prednizolon, 20mg dag, och kommer sen börja med cleaxne från dag 6 efter ET. Vad tänker ni, kunde det vara skäl att ändra på något? Tips mottages varmt!
Och gällande mina andra värden ligger dom alla helt normalt. Eller mitt TNF var/är ju för högt, men där vet jag inte hur jag kan påverka mer än med omega 3 och tomatjuice. Tar ni Lyprinol under dessa tuvardagar också, och i dubbeldos, i som tar det?
Ett tips kan vara att föra in provsvaren i ett excelark med datum. Lägg även in en kolum med när du tar dropp. Då kommer du snart se din kropps mönster.
Jag har självmedicinerat lite med prednosolon, hade feberattacker när ägget fäste och kunde vakna med svettningar. Minns att jag konstant gick omkring med termometern i väskan. Beroende på hur jag kände mig kunde jag ta extra prednosolon. Någon dag när det var riktigt illa, tog jag upp till 45 mg totalt. Men låg i regel på 25 mg i några dagar med någon enstaka på 30 mg. Jag är inte för sjåkvmedicinering och tycker generellt att medicin är ganska läskigt, men kände att kroppen växlade upp och med det valde jag att lita på min intuition. Det var också svårt att få tag på Dr D dessa dagar vill jag minnas. Jag har gjort samma med droppen, tagit något på eget bevåg här och var ~ vilket jag i efterhand är tacksam för för min kropp lugnar ned sig.
Efter att jag fått ont i fingrarna (knölar i helgen) höjde jag dosen igen till 25 mg predn. och fick senare ett well done från Dr. D.
Min uppmaning är lita på er intuition, men ska ni göra något på egen hand så var sjukt försiktiga.
Tomatjuice, Omega3 och Lyprinol är dock helt riskfritt och utan biverkningar. Jag kör förresten 500g ekologiska passerade tomater som jag spär med vatten till en liter tomatjuice dagligen. Beställde ekologisk tomatjuice från Danmark men det blev en hiskligt dyr historia och har inte hittat ngn bra prisvärd här hemma.
Lyprinol, tips är att jämföra priserna på nätet. Kan bli halva priset jämfört mot hälsokosten.
Jag håller tummarna för dig idag, måtte ditt lilla ägg bita sig fast och hålla sig kvar!!