Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Åh tack Pipperoni för svar! Kommer du ihåg vilken dos. Och tog du det under återföringen också? Vilket syfte fick du och är d standard där?
Ngn mer?
Åh tack Pipperoni för svar! Kommer du ihåg vilken dos. Och tog du det under återföringen också? Vilket syfte fick du och är d standard där?
Ngn mer?
Täck snälla för sva3!
Just det pipperoni... tog du på dagen då det var insättningen med? Så tacksam för svar!
Ni otroligt kunnande tjejer snälla hjälp! Har äggplock på måndag
och ska ta prednisolon....när börja? Försökt googla men hittar inget.
Är det på dag för återföring? Vet att d flesta börjar tidigare men inte gjort.
Dos?
Kram o tacksam för svar!!
Tack snälla för svar!
Hej alla! En fråga pm kortison. Precis gjort en äggåterföring och undrar o d
inte är negativt för embryot med hjärtklappning son jag får av kortisonet? Tar 15 mg/dag.
Vänligaste hälsningar
Minaimäginära barn- nä bara igår när jag höjde till 15 mg. Idag gick jag ner på 12,5 och imorgon
tänker jag 10 mg. Är det bara vid symtom man tar kortison. Mina besvär är oerhört små och
jag jar både haft influensan och förkylningar de senaste månaden. Jag brukar aldrig vara sjuk annars.
Så en fråga till...är det kört för mig denna omgång nu när jag hade mycket hjärtklappning på insättningsdagen och kunde bara sova 6 h den natten.
Sååå tacksam för svar! Någon d gått bra för m höga doser
prednisolon och hjärtklappningar kram! Ocj tack undrande med!
Undrande - självmedicinerar tyvärr så kan inte byta. Vad hade du gjort i min sits? Är d bara
kritiskt om man har hjärtklappning runt implantationen? Tack <3
Hej alla där ute!
En liten fråga angående FET.
Ska sätta in en liten frostie blastocyst om 4 veckor ca.
Har egentligen regelbunden ägglossning och mens brukar vara 27 dagar. Ska nu ändå få östrogen behandling och ovitrelle (för ägglossning) vid detta försök.
Det är jag själv som frågade efter det och fick ett ok då studier visar att det inte skulle vara negativt.
Vad är era erfarenheter? Råd? Ska jag eller ska jag inte, detta är absolut sista chanser för att få barn. Har ett sedan innan genom IVF och då hade jag Pred, Fragmin och trombyl pga autoimmun sjukdom.
Kram till er alla och tack på förhand <3
Ps är 43 år gammal.
Hej ursäkta om jag klampar in i er tråd men undrar bara om ni får östrogen etc vid FET?
Är 43 år med lågt östrogenvärde.
Så tacksam för svar. Mvh
Tack undrande sökande
Jag kommer göra det med Letrozole rnl. läkaren.
Detra l-m ska ta bort allt östrogen för att stimulera ägget att växa. Jag tänker
bara att d är bättre m extra östrigen än utan.....blir inte klok på denna djungeln av
hormoner. Kan man ta progynon och sen fortsätta med det on gravid?
Vet du vad progesteronet gör mer än att få slemhinnan att växa? Bildas d mer östrogen
av prog? Många frågir huuua Tack!
Åh tack för svar Undrande! Jag tog mitt östradiolvärde
idag och det låg på 80. 2-3:e mensdagen. Är inte det lågt?
Börjar med Letrozole imorgon och det tar ju bort östrogenet tillfälligt
i fem dagar. Skulle jag kunna använda östrogen efter det? Vilket tar man isåfall?
Någon annan som blivit gravid m så lite östradiol?
Vad får ni vid FET eller äggdonation? Kram Mvh från en desperat
som ska börja medicinera imorgon.
Hej alla!
En fråga ang. intralipiddropp, jag har sköldskörtelproblem. Någon annan
som har det?
Hur mycket och när innan Ivf tar ni det?
Så tacksam för svar!
Tack undrande! Jag inboxar dig om ok.