Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag har satt in två på våra fyra försök. Första gången tog sig ett men missfall.
Nu när vi ska göra första försöket hos dr D kommer vi också sätta in två om inte han rekomenderar något annat.
Jag har satt in två på våra fyra försök. Första gången tog sig ett men missfall.
Nu när vi ska göra första försöket hos dr D kommer vi också sätta in två om inte han rekomenderar något annat.
Hej,
Min man var i Aten och lämnade sperma i onsdags och träffade dr D.
Kliniken var stängd i fyra dagar förra helgen.
Ha nu en skön helg!
Kram
Någon som har tips på trevligt hotell i Aten, som ligger hyfsat centralt men ändå smidigt att ta sig till Dr D?
Hej! Jag har också kostfråga. Jag har under en månads tid ätit mestadels Paleokost. Jag har inte varit rabiat. På kalas å liknande har jag släppt det. Nu är vi i Aten å ska göra vårt andra äggdonationsförsök imorgon. Hur viktigt är kosten? Det är ju inte helt lätt att hålla sig mjölkfri och glutenfri här. Ska bli kul att se om de har NGT på frukosten som kvalar in på den listan.
Vi kommer att stanna i en vecka. Vi bor i Nea Makri på Thomas Beach hotel.
Vet att jag inte ska bada efter insättning men kan jag ta ett dopp i havet idag, dagen innan, eller är det Utrogestanet som gör att jag borde låta bli.
Idag ska vi ta oss in till Aten och prova Segwayrundtur. Ska bli riktigt kul. Tror det blir en perfekt avledare från fjärilar i magen.
/Stina
Någon som fått mailsvar från DrD senaste dagarna? Har mailat men inte fått svar...
Är det ngn som har ngn feedback på de andra mottagningarna som finns i Aten eller ngn som fått hjälp från England?
Hej alla!
När donatorn äntligen blev klar då kommer inte min mens. Skit också, nu hinner vi antingen inte med första försöket hos dr D innan han semester stänger. Suck.
Varför ska denna resa vara enkel?
Lycka till alla och ha en skön sommar!
Hej,
Det var en cysta på ena äggstocken som gör att inte mensen kommer. Så dr D vill att jag ska ta Synarela men har svarar inte på mailet så jag kan få recept på det.
Jag skulle beställa IL häromdagen så kunde dom inte beställa det på apotek Hjärtat. Såg i höstas/vintras att ni hade problem, har någon kunnat hämtat ut det?
Lycka till alla och ha en skön sommar!
Hej! Har blött lite smått en hel vecka. Försökt att ta det lugnt. Idag läste jag lite å såg att det stod att det inte var ngn fara att vara lite mer som vanligt. Har dammsugit idag. Lyfte lite försiktigt på ett bordsben, rensade lite ogräs å nu började jag blöda mer.
Fick just hcg-värde å det låg på 9000 imorse. Blodet är rätt rött och klumpigt. Behöver jag vara orolig? Jag beräknas vara i vecka 6 på måndag. ...
Borde jag tagit det lugnare? Jag blir knäpp på det. Har bett min man dammsuga sedan vi kom hem från Grekland för 2 veckor sedan....
:( ångrar att jag ruschade runt så mkt idag.
Hej! Hur har ni gjort med bad de tre första månaderna efter insättning? Har ni varit försiktiga med det? Läste ngnstans att det inte var bra att bli för kall.
Hade 40 000 i hcg-värde idag. Alla testssvar har inte kommit ännu men hcg-värdet tyder ju i alla fall på att blödningen i fredags inte var farlig. Har inte fått dr D:s åsikt eftersom jag inte har alla testsvar ännu. Är så lättad.
Tack för alla peppade svar om att blödningar är vanliga.
Är det någon som hört av Dr D de senaste dagarna? eller har han redan gått på augusti semester? Han brukar väl svara på mail ändå under semestern?