Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack. Ja jag skall fortsätta prova idag. Ett av dem igår var Lloyd men det funka inte, trots färg. Ger dock inte upp!
God Jul
Tack. Ja jag skall fortsätta prova idag. Ett av dem igår var Lloyd men det funka inte, trots färg. Ger dock inte upp!
God Jul
Jepp. Kronan på Mölndals Bro funkade.
Är fortf. intresserad om någon har Fragmin 0,4 ml över, så köper jag gärna av dig.
lill111 Har du? Vill du bli av med dem, eller behöver du själv? Var bor du?
Kan du så kontakta mig gärna i privat meddelande =)
Oj mom2012, beklagar. Görs det någon uppföljning på varför man får missfall så pass långt in som v 10 ändå, trots att man vidtagit alla medicinska åtgärder?
Neupogen tror jag absolut kan funka för dig PeeWee44. Lycka till!
Om det är någon som har Utrogestan och Filicine (som inte gått ut i datum), så får ni gärna skicka PM till mig. Då köper jag gärna dem.
Förresten; funkar Lutinus lika bra som Utrogest? Synd bara att det är vaginal-tablett och inte kan sväljas som även Utrogest kan.
Hej!
Ja, jag går relativt ofta på akupunktur. Tror verkligen på det. Först innan för att öka blodcirkulationen. (jag hade lite blå tunga, efter några ggr hade jag mer rosa, vilket innebär bättre blodcirkulation). Sen efter för att stabilisera och ta bort illamående osv.
Hejsan alla som kämpar, och även ni som kämpat klart!
Två frågor - kommer få ta Fragmin och Trombyl hela vägen, och läser att Omega3 inte är att rekommendera blanda då. (men samtidigt är det tydl bra för utveckling av hjärna och ögon, visserligen enl Penny inte bevisat. Svenska läkare visste inte heller. Hur gör ni?
Om äggdonatorn är under 35 år, så blir man inte erbjuden KUB el. NIP-test. Vår donator är 27, och läkarna verkar inte tycka det är nödvändigt. Vi får isf göra test privat och det lär kosta 9.000 kr!? Hur hade ni gjort? Eller vet ni något ställe att tipsa om?
Hälsn. Göteborg
supertjejen - 5000 IE på Fragmin är samma som Serums Clexane.
Rekommendation från Penny, och även två svenska läkare är att fortsätta till runt v 32 iaf. Ev tiden ut. (först skrev hon v 13 ut, men jag tar det säkra före det osäkra)
Miss We - Tack för bra svar. Då kör jag på det =)
Solkattan - håller med dig ang. regelverken. Vet inte hur det ligger till men tråkigt när vi har åldersgräns här, om de inte vill hjälpa till för alla som ist vänder sig utomlands då.
Efteråt är det dock ingen moral utan alla är väldigt gulliga. Dock får jag alltid höra att man är högrisk och kan få havandeskapsförgiftning, högt blodtryck, tillväxthämning, diabetes mm.
Är dock glad att de är noggranna och gör täta kontroller. :)
Hej!
Någon som tidigt i graviditet fått högt blodtryck och utskrivet trycksänkande, som t.ex Trandate? Undrar om det gått bra med dig och babyn, det står nämligen på bipacksedeln att "fostret kan påverkas. Tas endast under graviditet, om nödvändigt".
Känns oroande, men förstår ju också att högt blodtryck är farligt att gå med, för båda.