• supertjejen
    MissWe skrev 2017-02-03 21:40:11 följande:
    Hej,

Jag har under några års tid näringsbalanserat främst med kost (Dr. Wahls Protocal), men även adderat vissa tillskott och högdoserat bl.a Omega3 (6 kapslar) och Q10 (500mg).

Efter misslyckade IVF:er, höga värden på TNF-alfa ~ blev jag spontant gravid nu i januari. (Vilket i sig är ett litet mirakel!) Jag gissar att Lyprinol (4 tabletter) och en liter tomatjuice gjort sitt till, men kan ju inte med säkerhet veta förstås.

Jag tar fortfarande mina vitaminer och med det min Omega3 i lika hög dos som innan. Omega3 gör blodet tunnare och det är säkert därför man inte rekommenderar det, men för att det ska bli någon större skillnad behöver man komma upp i mina doser. En underhållsdos på 2 kapslar, kan du med säkerhet ta utan att få ngr negativa effekter. Jag har valt att ta Fragmin enl Dimitris ordination men avstå Aspirin.

Jag vill verkligen rekommendera Q10 som tillskott!

Lycka till!!
    Tack! Och grattis själv! Gravid spontant, inte illa! Hoppas jag läste rätt nu bland citat och inlägg! Må de nu sitta kvar!
  • supertjejen

Ni som fått progesteron i injektioner, heter prontogest då jag fått det av Serum, vad finns det för motsvarighet i Sverige?

• supertjejen
    Solkattan skrev 2017-02-04 14:36:06 följande:

Åh, grattis alla gravida !

Sitter på tåget hem ifrån Stockholm. Var hos Marie för dropp för en timme sen. Vi kom att diskutera en sak ... blir nyfiken om nån här inne "vet". Jo är det så att svenska läkare/sjuksköterskor inte längre får skriva ut recept då ordinationen kommer från utlandet ? Eller är det "bara" så att de får skriva ut men ej på högkostnadsskyddet ? Personligen blir jag så trött på dessa regelverk som ständigt ska sätta käppar i hjulet för oss som kämpar !

En av mina läkare sa att de hade kommit överens för några år sen -på en konferens kanske, att inte skriva ut recept till behandlingar som sker utomlands. Däremot kan de assistera som prover, ul och dropp.
  • supertjejen

Tack för svar om fragmin, nu till nästa läkemedel, verkar värre: mitt progesteron för injektioner börjar ta slut, och på Apoteket sa de att det inte finns för sprutor i Sverige. Hur har ni gjort med det? Nån som har över?

• supertjejen
    PeeWee44 skrev 2017-02-06 13:42:23 följande:

Det var inte länge man fick vara glad för att det äntligen fäste. Hcg <2 idag. Hoppas verkligen att jag kan få min man att vilja fortsätta nu när vi fick ett kortvarigt +. Fan att kroppen ska motarbeta mina embryon.

Vilket jäkla skit! Jag hoppas din man är med då det känns dags!
  • supertjejen

Pipperoni, vad tråkigt, men det är bra att detta forum finns, där kan man få lite stöd. Tråkigt när den egna kroppen inte vill samarbeta. Tack för gratulationer! För mig har det mest krånglat med all väntetid i Sverige, men sen vi vänt oss utomlands har det flutit faktiskt. Nu är det upp till kroppen att hålla fast och till embryot att utvecklas. Konstigt, man önskar sig självklart plusset mest i hela världen, men tortyren som är efter plusset, med att känna efter symptom som vill försvinna och dagarna är som tuggummi. Jag försöker tänka att jag kommer att överleva hur det än blir, jag bara måste. Lycka till, och tveka inte att ta hjälp av läkemedel om det verkar behövas för att kroppen ska komma igång.

• supertjejen

Ja det är ju fantastiskt men det kan ju lika gärna ha avstannat...hu! Vul om en vecka. Det var Serum och Peny och äggdonation. Två insatta, två till frys.

• supertjejen

Pipperoni: tack för tummarna! De behövs! Nu är jag trött och otroligt tacksam över drt, jag får leva på det tills vul.
    Misswee: så häftigt, tänk om det är två! Så mycket som jag har googlat de senaste dagarna verkar det som att det mycket väl kan börja slå ett hjärta till någon dag senare! Bara att hålla ut, i sitt cv kan man skriva att man har bästa tålamodet och uthålligheten.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!