Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Zin - Tack igen för svar
Zin - Tack igen för svar
Ja, det tar förstås sin tid att läsa igenom, men bara man kan sitta i lugn och ro några timmar så ska det nog gå plöja igenom sidorna. Men jag är nog ganska nöjd och tacksam över de svar ni alla har gett mig hittills. Har fått en hum hur jag går till väga först och sen är det ju som "Holly" skrev att Dr D tar hand om resten och talar om vad nästa och nästa steg blir. Ni har ju fixat med allt så varför skulle då inte jag också lyckas ta mig igenom denna utredning (OM jag lyckas övertala min man.....kanske där största problemet ligger).
Förresten, har ni haft era partner med vid besöket i Aten eller har ni alla åkt helt själva för att få ner kostnaden?
Huga, nu åskar det här. Måste stänga ner datorn. Men jag kikar in här i morgon och LYCKA TILL med FET i morgon Zin.
Vilken härlig grej Hjärtefröjd , verkligen roligt att läsa!
Allt kan verkligen hända och glädjande nog även åt det överraskande postitiva hållet också.
Ta en dag i taget och njut av varje dag och tänk inte på morgondagen, som kanske hela tiden blir en bättre & bättre dag än dagen innan
Grattis Zin till dina två små
Vill inte skapa någon oro alls med min fråga , så tolka absolut inte frågan som något "måla fan på väggen" ..... Men finns det någon risk för "något" när barnet i princip är född med prednisolon behov i kroppen eller är det något som efter nedtrappning inte kommer att ha någon betydelse för bebisens allmänna hälsa och immunförsvar längre fram i livet?
Kikar in en sväng. Har själv lagt Dr d åt sidan ett tag.
Måste få säga Angla att vilket otroligt fint och klokt inlägg du har skrivit. Tack för påminnelsen .
Jaaaa....friheten....den längtar jag så välidgt mkt efter också och jag vet att den finns i närheten, bara det att det är så himla svårt att släppa taget om "det" som beröver en friheten.
Passar på att önska dig varmt lycka till med erat sista IVF.
Är det någon av er kunniga inom immunologi som kan svara på min fundering kring hurvida äggen kan tänkas påverkas om man börjar med att spruta inför IVF på sprutdag 1 och samtidigt börjar med intag av Prednisolon? Blir det "fel" att störa äggen så att säga med intag av kortison just då eller är det bara bra att börja med kortison då och det under hela sprutperioden för att det ska hinna göra sin verkan tills det är dags för ET?
Eller, kan det vara bättre att vänta några dagar in i sprutperioden och starta med Prednisolon då?
Tänkte hur som haver börja med 10 mg för att relativt snabbt vara uppe i 15 mg och vid ET 20 mg.
Jag har allergi & astma.
Ni som varit i Aten får ju IL bla en tid innan och det är väl också som kortioson, fast starkare (tror jag det var hjärtefröjd som berättade).
Det går bra att inboxa mig ev svar också.
Tack på förhand!
Och grattis alla ni kämpare som hittils lyckats, måste kännas helt fantastiskt!
Någon som kan hjälpa mig med mitt B-blodstatus som jag tagit och där jag har ett värde som ligger över ref.värdet. Det är B-MCV som ligger på siffran 99 och ref.värdet är mellan 82-98. Alltså ngt för högt.
Min läkare har på provsvaret skrivit en kommentar brevid det värdet "Medelcell volym, ingen betydelse att värdet är lite högre".
Är det någon som kan säga mig lite på Dr D språk , om detta värde är av betydelse för min fertilitet ändå?
Nu räknar väl Dr D värden på ett annat sätt.....Men tänkte om jag kan få en liten fingervisning om vad det ngt förhöjda värdet har för betydelse för mig som vill bli gravid.
Tacksam för svar från någon / några som kanske kan hjälpa mig i frågan.
Tack på förhand!
Hej Sammet!
Försökt skriva till dig men din sida går ej att komma in på.
Kan du pm:a mig?