• Lillih

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Finns det olika styrka på Prezolon & Clexane?

• Lillih

...eller, vad jag menade egentligen; vilken dosering blev du rekommenderad?

• Lillih
    Poussin skrev 2012-02-14 18:34:12 följande:
    Gloxi - Välkommen hit och lycka till! :)

Tant röd dök upp imorse, tjohoo, sällan man blir så glad av det! ;) Imorgon börjar jag med Puregon och nästa måndag blir det VUL!

Kram till er alla!
    Jippi spottings idag känns ju konstigt att säga så, men då bör mensen komma om 3 dar! Och då kan jag boka in HSG röntgen och hysto och uppstartsmöte med Ackis för nästa IVF! Poussin- gick det bra m första Puregon sprutan idag ?
    Skrattande Det känns avlägset att vara så glad för att mensen kommer! Härligt att ni snart är på gång!
    Grattis till sprutstart Poussin!!

Curly: det verkar som Dr D är duktig på VUL, vad kostade det? Ni som varit iväg redan, har ni gjort något mer än USA proverna och VUL som ni rekommenderar?
  • Lillih

Hej tjejer!

Poussin skrev 2012-02-23 21:21:56 följande:
    Lillih - Visst var det nu i helgen ni skulle åka ner?? Lycka till, hoppas ni får en skön helg och ett bra möte med Dr D på måndag!

Tackar! Jo, nu ar jag pa plats i AtenGlad
    16 grader varmt och sol fran klarbla himmel!! Harligt!!
    Jag funderar lite pa apotek, har last att apoteken inte har oppet pa lordagar sa jag maste nog forsoka mig pa att leta ett redan i dag. Jag vill minnas att jag last pa traden att det bara fanns ett apotek som har allt man behover. Nagon som minns var det ligger?

Vilken tur att du fick tag i sprutan Poussin!! Sadana ganger blir man lite smatt nervos!!

• Lillih

Valkommen Strawberry!

Bra att du kopt boken, den gav mig en riktig aha upplevelse och forklarar mycket annat som jag funderat over an bara infertilitet.

Har varit en harlig dag med sol och varme. Har flanerat runt i bara topp, suttit pa kafeer i solen, besokt museum och annat.

De flesta ar jatte vanliga och trevliga, men nagra fa verkar inte jatteglada att se oss. Tror att de tycker att ovriga europa har pressat dem for hart med sparkrav for att fa nodlanen. Idag kom en aldre man som vi motte och gav sig pa min sambo verbalt. Han var mycket upprord.
    Det aker kravallbussar runt stan hela tiden och star killar med AK 5or utposterade i gathorn, sa det marks att de ar sjalva lite oroliga for upplopp. Men vi har inte kannt av det nagot, man kanner sig ganska trygg.

I kvall ska vi ga pa finrestaurang och ata treratters. Ska bli sa harligt!!

Fick i skrivande stund ett SMS av en van i Maastricht som skriver att hon haller tummarna for oss och att pa senaste tiden anvant "alg armbandet" flitigt  som hon fick av mig i 30 ars present for att kanna sig narmare. Gud!! Har jag kopt ett "alg armband" i present at henne!! Har inte ett minne av det och det later inte likt mig heller!! Man far ju hoppas att det ar nagorlunda smakfullt iallfall.Skrattande

• Lillih
    CurlyRed skrev 2012-02-26 10:08:23 följande:
    Testade PLUS precis..... Dag 43.... Men hur kan vi bli naturligt gravida??? Räknar ut att det måste varit i Aten då hade jag ÄL... Och vi fick även första IL då... Var det vara det som behövdes...? Så polyp i livmoder och fibros på äggledare hade ingen inverkan? Totalt chockad och tror inte alls på det.... får gå till Gyn i veckan (är isåfall idag redan v6+ 0). Men nu behöver jag råd!!!! Jag tar ju ingenting nu... Vad borde jag börja med? Progesteron? Prednisolon? Trombyl? Har även mailat dr D och bett om snabbt råd. Antar jag borde få till en snabb IL också. Allt är så overkligt och jag vågar i ta ut någon glädje idag... Kram!
    Ohhh! Jag sitter och faktiskt ryser!!! Sa underbart fantasktiskt Curly!! GRATTIS!!!!
  • Lillih

CurlyRed skrev 2012-02-26 11:14:40 följande:
    Lillih- hälsa dr D från mig imorn ! Den raringen svarade på 20 min på mitt mail nu ! Subject "pregnant again... Need urgent advise"... Fick honom att svara bums ! Han e grym! Lycka till på måndag!! Hjärtefröjd- tack vännen!
    Tack, det ska jag gora!Glad
    Zinfandel skrev 2012-02-25 23:01:20 följande:
    Välkommen Strawberry! Du har fått så bra svar av Curly så det finns inget mer att tillägga mer än välkommnen!!

Lillih: lycka till hos alla vår "Dimman" imorrn Skrattande

Tackar sa mycket!!Solig

Jag borjar bli lite smanervos nu, skrev och fragade honom lite saker i fredags, bla om det var id'e att fa IL nagon dag innan sa det inte blir for ont om tid pa kliniken, men jag har inte fatt nagot svar.
    Har ni alla fatt IL nagon dag innan klinikbesoket?
  • Lillih

Oj, här har det hänt saker!!Skrattande
    Grattis till toppfint resultat Poussin!!!

Zin; Så skönt att höra att du fick din operation tillslut och att allt verkar gått bra! Vet att många redan sagt det; men jag bara måste säga det igen; du är så otroligt stark och envis! Jag är full av beundran! Belöningen kommer att komma!

Myran; Vad härligt med Barcelona! Njut!
    Curly; Så spännande! Jag lovar att hålla tummarna, det kommer att gå jättebra!!
    Perry; Välkommen och lycka till i Aten!
    HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta ett varsit hjärta till er allaGlad
    Ego; Jag lämnade Aten med blandade känslor. Dr D är fortfarande den bästa läkare jag träffat, men han hade missat att det var helgdag på måndagen när vi hade tid och så fick han för sig att vi skulle vara kvar till tisdagen. Inget svar på varken mail eller telefon på fredagen, lör , sön (tack för telnr Curly).
    På måndag morgon fick jag ett mail att vi kunde ta IL på måndag kväll om det behövdes. Då var jag ganska besviken.
    Jag fick dock svar på senaste blodproven jag tog i Sverige på måndagen också och jag hade förbättrat samtliga värden, även de som enligt läkaren inte gick att förbättra.
    Vet inte om det har att göra med att jag körde stenhårt med en tarm/kroppsreningskur samtidigt med rawfood de 8 veckor som gått mellan första blodproven och de sista, eller om det har att göra med att som Dr D sade att imunnologi kan gå som en sinuskurva, och är man mellan en topp och en dal kan värderna vara ganska normala.
    Dr D rådde oss att, om vi ville spara på pengarna ta USA blodprov vid ett senare tillfälle eftersom det är som ett "snap shot" av dagsformen och min kunde vara ganska OK, även om jag har flera symptom som tyder på problem. Så jag åkte hem utan IL, men med Prezolon och Clexane. Så nu satsar vi på en IVF nästa cykel, vilket borde betyda sprutstart runt den 14e och hoppas på det bästa.
    Gjorde även VUL, där han såg saker som ingen sett, eller iallfall sagt. Får vi negativt resultat på  nästa IVF ska vi kosta på en hysteroskopi. Något som förbryllar mig är att han sade att jag hade en relativt stor livmoder. Den enda komentaren jag haft på det tidigare är av en läkare för ca 10 år sedan som sade att jag hade en jätteliten.
    Någon som vet hur det fungerar? Kan den växa trots att man aldrig varit gravid?

• Lillih

Hej alla! Nu kommer jag att skriva en mindre novell här eftersom jag varit borta länge.
    Måste börja att gratulera Perry{#emotions_dlg.flower}!!! Fantastiskt! Fattar inte hur han bara kan veta att det ska fungera!

Grattis Zin, så härligt att höra att du änligen är igångHjärta!!! Vet hur länge du väntat denna gång bara att få starta!!
    Sist jag själv skrev var nog ca 4 veckor sedan. Dessa veckor har verkligen varit fyllda med aktiviteter och måsten mer än man nästan klarar av!  Vi bestämde oss att köra en IVF i mars, och mitt i allt fyllde jag 40 år, släkt och vänner förväntade sig kalas, och då vi har ganska litet tog vi det i omgångar och mindre grupper, men det blev mycket arbete med det. Då jag gör IVF i Köpenhamn har jag gyn i Solna som jag måste åka till minst 3 ggr. Resa hemma-Solna tur och retur= 7 timmar, så det blir en massa semesterdagar från jobbet för en IVF. Massor med tid borta men ändå TOK mycket på jobbet och 40 års fester gjorde att jag bara stressade runt och det kändes helt ooptimalt för en IVF egentligen, blev lite tveksam där mitt i allt om det var rätt att köra en då, men vi körde på iallafall. För två veckor sedan var vi till Köpenhamn, vi fick ut 6 st ägg. Vi flanerade på stan dagen efter ÄP och när vi var in på Royal Copenhagen såg vi till vår förtjusning att de påskpyntat. Hela butiken var fylld av vackra porslinsägg i diverse utföranden. Vi kunde inte motstå frestelsen utan valde ut 6 st vackra ägg att sätta i påskriset hemmaSkrattande Av våra 6 st ägg som låg på CFC blev 5 befruktade. Inget blev fint nog för frysen, men vi fick tillbaka två "kämpe flotta", ett tvåcelligt och ett trecelligt.
    Idag hade vi test dag. För en timme sedan testade jag positivt för första gången någonsin!!!! Har så svårt att tro att det är sant!!!!

• Lillih
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-09 10:02:52 följande:
    Lillih: Åhh, grattis!!! Gjorde ni något annorlunda denna gång??
    Tack!Solig Inte jätte mycket annorlunda egenligen. Jag gick igenom en kroppreningskur och började äta väldigt nyttigt mot för tidigare vilket  förbättrade blodvärderna och sedan bara  Pred & Clexane som Zin minnsGlad
    Zinfandel skrev 2012-04-09 10:12:40 följande:
    Men Lillih åhhhh SÅ GLAD JAG BLIR!!! Underbart!! Grattis SkrattandeSoligHjärta
    Tack så mycketHjärtaSolig! Vi har så svårt att ta in det ännu
    perry6 skrev 2012-04-09 10:56:39 följande:
    Stort grattis Lillih.....underbart!!
    TackSolig
    myran6801 skrev 2012-04-09 13:18:47 följande:
    Lillih, vilken underbar nyhet! Grattis och en stor kram Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Tack så mycket MyranHjärtaSolig
    CurlyRed skrev 2012-04-09 16:53:04 följande:
    Lillih - vad kul att höra från dig och STORT GRATTIS!! Underbart!! Så då blir nästa överraskning om det är 1 eller 2 då... Stor kram!
    Tack så jättemycket Curly!Solig Känns så overkligt att man har lite svårt att ta in bara att det kan vara ett. Men i går flippade sambon ut helt. Han är lite kontrollfreak. Han har helt ställt in sig, för att inte bli så knäckt, att det kommer troligtvis aldrig bli något. Nu har han istället kommit på sig själv med att börjat oroa sig för var vi ska få plats för en barnsäng. Jag råkade då skoja lite med om att det kanske blir två. Hi hi! Han är inte så flippad, men han kommer lite ur balans när han inte har koll på läget.
    Vi ska försöka få ett VUL i v 7. (Jag behöver väl inte nämna här hur otroligt nervös jag är att jag inte ens ska komma till vecka sju)
  • Lillih
    Zinfandel skrev 2012-05-05 06:13:32 följande:
    God morgon kära vänner!

Det verkar ha lyckats PlusSolig Svagt men dock tydligt. Wohoo!!!
    HjärtaSoligÅhh, ZIn!!! Helt fantastiskt!! Jag börjar gråta här! Stort stort GRATTIS!!!HjärtaSolig Är så otroligt glad för er skull!!!
  • Lillih

Här bodde vi; http://www.athensdiamondhotel.com/

Själv har jag försökt att inte tänka  på att jag är gravid, det är liksom mitt sätt att skydda mig från en total besvikelse, sedan vet jag inte om det är rätt taktik. Jag beundrar er som kan njuta av det, jag blir så nojig så jag har svårt med det!
    Vi fick en kallduch i några minuter i onsdags, vi hade VUL, 7+3. Läkaren tittade jätte länge och jag förstod att hon inte såg något hjärta. Jag såg två små bollar i lite olika storlek. Hon fokuserade på den största och tillslut sade hon  -Tyvärr så kan jag inte se något hjärta som slår. Sambon blev helt knäckt, och jag kände också att jag blev alldeles matt samtidigt som jag någonstans tänkte att det är inte möjligt! Hon fortsätter dock titta och tillsut så ropar hon -Jo, där!!! Där slår ett hjärta!!
    Ja, det var den värsta berg och dalbana jag åkt!!Skrattande
    Det känns så otroligt att det är svårt att ta till sig, men det börjar sjunka in lite mer nu och jag börjar känna att jag kan njuta lite.
    Jag ÄR gravidGravid!!! På riktigt!!Solig

• Lillih
    Poussin skrev 2012-05-06 20:12:28 följande:
    Lillih - Fy vilken stress att hon inte såg hjärtat först men vad underbart att hon hittade det! Det är klart att du är gravid och lilla pyret ska ingenstans på ett bra tag! {#emotions_dlg.flower}
    Ja, det var verkligen hemskt! Det kan låta konstigt men att jag mår illa hjälper till att förstå att det faktiskt är sant, så jag är ganska nöjd så länge jag mår dåligtSkrattande

Angla; Till mig sade Dr D också mån, tis så jag håller med Poussin, dubbelkolla!
    CurlyRed skrev 2012-05-06 20:45:59 följande:
    Lillih - stort grattis till grav ! Och fint UL!! Blev du gravid i cykeln efter Aten? Naturligt eller m IVF? Ledsen har missat, har legat lite lågt på FL på sistone. Kram!
    Tack!!Solig Har också legat lågt pga vad jag skrev tidigare, det har känts svårt att ta in att jag är gravid, och det har känts lättare att bara låtsas som ingenting. Det blev efter en IVF, cykeln efter Athen. Men det blev lite konstigt i Athen så jag har faktiskt bara medicinerat med Prezolon och Clexane. Det visade sig vara nationell helgdag just den dagen jag hade tid, vilket Dr D inte visste när han bokade in mig och sedan hade han blandat ihop när jag skulle åka hem. Hörde av mig på helgen innan ifall jag skulle ta IL, men han hörde inte av sig förrän på måndag en timme innan vi skulle vara där och undrade om vi kunde skjuta på vår tid eftersom vi skulle åka hem först dagen efter, vilket var helt fel, vi skulle åka hem på em strax efter vårt möte... Så det blev lite snopet. Men samtidigt så sade han att mina nya blodprover hade förbättrat sig så mycket att han trodde att jag skulle klara mig med enklare medicinering, vilket jag också verkar gjort.
    Zinfandel skrev 2012-05-06 20:54:10 följande:
    Lillih: puhhhh ojojojoj men grattis!!! Skrattande 
    Tack! Solig
  • Lillih
    perry6 skrev 2012-05-06 21:34:37 följande:
    Lillih - vad skönt att VUL var bra till slut. Grattis!
    Tack Perry!Solig
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!