• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Skogskantarellen skrev 2019-07-10 08:43:04 följande:

Tack för svar. Menar du att Redan47 kört utan Progynon?

Hon använde inte progynon (östrogentabletter) den gången hon lyckades få barn via Serum.

Jag vet bara det Redan47 sa här itråden, hon gjorde äggdonation hos Serum och kliniken upptäckte att hon svarade inte på utifrån tillsatt östrogen (tabletter och plåster).

Så Serum använde " något för att öka hennes kropps egna östrogennivåer" enligt vad Redan47 själv sa. Jag vet ej vad exakt de gjorde eller vilken medicin som användes. Jag gissar att det var gonal-f eller Menopur, men vet ej. Endast Serum och Redan vet det.

Hon är ej aktiv på Familjeliv numera vad jag vet, men du kan läsa hennes gamla inlägg idenna tråd och hennes egen tråd som jag hänsvisade till tidigare.
  • UndrandeSökare
    Solhällan skrev 2019-07-11 00:26:34 följande:

Hej!

Någon som vet om man man köpa vattenbaserat subcutaneous progesteron (injektioner i magen), 25 mg (som tex Prolutex, Inprosub, Progiron) i Grekland?

Vad kostar det där?

Finns det något ställe man kan köpa online med transport/frakt till Sverige?

Ja, Prolutex säljs receptfritt på Apotek i Aten.

Nej, Apoteken skickar inte vad jag vet. Du måste åka till Grekland och handla på plats. Det är olika priser beroende på om du handlar i Aten, jämfört med på öarna. Dyrare priser på öarna.

Men du som går genom Olgas klinik i Ryssland kan ju beställa medicin inkl sprutor via Apotek i Holland och Frankrike och de skickar ju tydligen till Sverige. Kontakta dem är mitt tips.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2019-07-10 19:49:17 följande:

Vad bör östrogen värdet ligga på vid transfer och testdag?

Googla Unilsbs.se Östradiol och titta under Lutefas där står rätt värden.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2019-07-11 18:35:44 följande:

Så du menar att 609 är för lite när jag gör i stimulerad cykel?

Det är skillnad om man blir nedreglerad först. Men du använder väl ingen nedregkeringsmedicin? Tex Procren spruta eller nässprey inför insättning?
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2019-07-12 21:30:26 följande:

Finns det inte en tråd om Olga fertility clinic här på familjeliv?

Det finns en för de som gör äggdonation på Olgas klinik. Den heter Äggdonation St Petersburg 2019.
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2019-07-13 12:37:07 följande:

Tack så mkt för svar. Hur regelbundet tar du den därefter? Får inget svar fr DrD, därav min fråga.

Tack! <3

Om du betalar Dr D och har telefonsamtalet med honom som han kräver, så kommer du få svar från honom sen.
  • UndrandeSökare
    pipperoni skrev 2019-07-14 23:03:06 följande:

Hej både nya och gamla i Aten-tråden,

Det är nu snart fyra år sedan jag besökte Dr D första gången och jag är inte inne här lika ofta längre, men här kommer en liten uppdatering. Vi har två embryon kvar i frysen i Aten (donerade ägg, min mans simmare), men jag har fortfarande stora problem med min slemhinna och det är 1 år och 3 månader sedan vårt senaste försök. Jag ska snart ner till Aten och prova en ny behandling för slemhinnan, PRP (platelet rich plasma). Har väl inte jättestora förhoppningar, men det känns ändå lite mer lovande än det jag har testat innan. Jag hör av mig med resultatet så småningom. 

Som Undrande sökare tidigare har informerat om har min bok nu släppts - Längtansresan, en självbiografisk roman om ofrivillig barnlöshet. Det finns mig veterligen ingen annan roman som utöver IVF-försök, upprepade missfall och äggdonation även tar upp immunologisk utredning i Aten. Ja, Dr D är förstås med i boken, som handlar mycket om känslorna kring försöken och barnlösheten. Jag hoppas att några av er vill läsa! Om ni kan betala med swish kan ni beställa direkt av mig på min hemsida: emelieljungberg.se. Vill ni ha faktura går boken att köpa via förlaget idusforlag.se/langtansresan. Finns även på Adlibris och Bokus. 

Kramar, Emelie aka Pipperoni

Hoppas ditt nästa försök hos Dr D går bra Pipperoni !

Tänker på dig !
  • UndrandeSökare

2 ytterligare boktips för den som vill läsa om kampen mot barnlöshet och äggdonation:

Den tuffaste ronden, av Åsa Sandell

Och

Operation barn, om kampen att bli förälder, av Marie Granmar

Båda böckerna finns på Bokus, Adlibris och bibliotek.

• UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2019-07-19 09:40:45 följande:

Så var det dessvärre inte. Fick svar imorse att jag per omgående måste ta ett dropp och borde gjort det tätt i följd närmaste veckorna. Inte ok att vara såhär seg med svar. 

Idag är du på ruvardag 11 såg jag. Hur har det gått? Har du testat med urinprov eller blodprov?.Blev det plus eller minus?
  • UndrandeSökare
    Nina05 skrev 2019-07-22 17:36:36 följande:

Är det någon här som kan hjälpa mig att tolka provsvar som jag tagit? Jag inväntar några ytterligare provsvar och har tänkt mejla till Dr D sen, men jag är rätt rejält ångestladdad över det hela då jag ser ökningar på sådant jag inte ens vill se en enda siffra på helst..

Har du varit till Aten redan? Vad visade dina USA-provsvar? Och dina Grekiska provsvar?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!