Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
? och gör dfet inte det så påminn!
? och gör dfet inte det så påminn!
Altea: det är tyvärr inte samma TNF-alphaanalys som tas i Sverige och på RFU.
På Fertilitetsguiden får vi numer 5% rabatt på alla tester & kosttillskott!
Uppge fertilitetsguiden i kassan.
Ägglossningstest, klicka på bannern
www.fertilitetsguiden.com/underlivet/underlivsproblem.php
Graviditetstest, klicka på bannern
www.fertilitetsguiden.com/graviditet/tidiga_tecken.php
Kosttillskott, klicka på bannern långt ner på sidan!
www.fertilitetsguiden.com/alternativ/kosttillskott.php
Snälla, hjälp mig att avgöra i vilket område/neighbourhood som är bäst att bo när ska besöka Dr D för provtagning och hysto. Har bara kunnat knyta gatuadressen Iras 18 till Dr D. Vet att kliniken flyttat för en tid sen, var det till Iras 18? Ligger kliniken nu i Halandri eller Attika? Ni som gjort hysto hos Dr D var ligger sjukhuset där han gör op? Vad heter det? Typiskt att jag glömde fråga just detta .... Tack!
Det pratas ofta felaktigt om ett för starkt immunförsvar i våra kretsar och att det inte får "stärkas" - det handlar egentligen om att balansera det. Om du har problem med t ex läckande tarm och/eller tar mycket mediciner så är det lämpligt att tillföra probiotika för att lugna tarmarna och därmed balansera immunförsvaret.
Någon som kan svara på vad det är för skillnad på klinikerna Serum o Lifeclinic i Athen. Har liksom trott att detta var samma klinik o att Dr D o Penny ( som så ofta nämns) fanns på samma klinik. Förstår nu att detta är två kliniker. Vart bör man alltså vända sig med vår problematik. Vilka är bäst på autoimmunproblematik i samband med ÄD tror ni? Jo vad är probiotika?
Ananda tack för info! Zin "bittra konkurrenter" vilka tycker du man ska välja? Om vårt försök i maj med sista blastocysten misslyckas också så måste vi byta klinik. En annan konstig sak hände ikväll. Jag står ju på p-piller sedan första mens efter hystro 28/2 men ikväll kom det en blödning som mensen har startat även fast jag står på p-piller. Ska ta nedregleringsspruta 10/4 o sluta m p-piller 18/4. Vad ska jag göra nu? Trodde inte man kunde få mens då man äter p-piller.
Trodde jag skulle kunna ta prover på Werlab, som fertilitetsguiden.com rekommenderar att ta i Sverige innan man åker till Aten. Men flera av proverna verkar inte erbjudas på Werlab.
Vilka av proverna nedan som Werlab inte erbjuder, är aktuella att ta vid embryodonation? Ni som vet. (Utgår tex kromosomprov vid ED?). Går det verkligen att tjata till sig alla proverna nedan på en VC, eller har ni haft en väldigt snäll gyn?
? Anti Cardiolipin (ACA)
? Antikroppar (IgM & IgG) eller Antifosfolidantikroppar
? Histone antikroppar - kromosomprov
? Anti-nukleära antikroppar
? Anti-DNA Antikroppar (specifik markör för SLE)
? Anti-CCP (diagnostisk markör för rheumatoid artrit)
Greklandsresa och ED uppskjutet ... Känns tungt, men ska förbereda mig så mkt jag kan till det blir aktuellt igen!
Det går inte att ta NK-panelen & cytokiner i Sverige. Enda sättet att lösa det härifrån är att skicka blod till RFU men då måste ni ändå vara patient hos Dr D eller någon annan eftersom resultaten skickas till en ordinerande läkare och det bör vara någon som vet hur resultaten ska hanteras Men det är bra att veta om ni behöver ta uppföljande prover att man kan skicka härifrån.
En rabattkod är fertilitetsguiden