• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Skogskantarellen skrev 2019-04-05 18:50:02 följande:
    Tack för svar. Beslutat att köra på. :) Började med kortison idag och ska köra Intralipid till helgen första dosen. :)
    Ulri skrev 2019-04-05 18:46:13 följande:

Håller med, kör på transfer om det går ixh gör IL dropp vid transfern. Jag kan säga att jah får aldrig så tjock slemhinna när jag tar östrogenpreparat som vid naturlig cykel. Vissa kroppar kan inte ta upp det bra eller sim för mig så funkade det några år men sen kom jag aldrig upp mer. Funderar iofs om det var pga all död vävnad penny hittade i min livmoder som va rproblemet för slemhinNan.

Jag har ju haft upprepat missfall. Är så rädd att det ska skita sig igen. Men gjort nu två ultraljud hos två gynekologer samt en hydrosonografi senaste veckan och dom tycker mina slemhinna ser fint ut. Dom vill ej remittera mig till hysteroskopi ... så jag har tänkt att kämpa på ändå med att få en hysto igenom. Men frågan är om slemhinnan ändå kan bli så "tjock" om jag har massa ärrproblem. Var så inställd på att göra hysto först innan ny transfer, men tänker att slemhinnan nu både är 3skikt och 8,3. Så lika bra att köra på.
    Ang. slemhinnan. Ja, slemhinnan kan bli tjock men man kan ändå ha problem med den. Jag har gjort Aqua scan i Sverige (när man sprutar in koksaltläsning) och inga problem sågs då och inga gyn i Sverige har heller sett något konstigt med min slemhinna vid vul.

Men de har inte tillräckligt bra utrustning i Sverige.

När jag gjorde vul hos en läkare i Grekland (inte Dr D) som hade mycket bättre utrustning än de har i Sverige, så såg han direkt att min slemhinna var gropig och föreslog hysto. Samma sak konstaterade Serum vid hysto. Så jag är glad att jag gjorde hysto genom Serum. Man ser mycket mer saker vid hysto än bara vid vul eller spruta in koksaltlösning.

Så om du inte lyckas få remiss för hysto i Sverige, så vänd dig till Serum. De är skickliga och har ingen väntetid. Jag kunde flyga hem samma dag som jag hade gjort hyston.
    www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2019-04-06 21:18:36 följande:

Fick du se all ärrvävnad? Eller sa dom bara att du hade mkt ärr?

Du får en dvd med dig från sjukhuset med filmat material från hyston. Efter man kommer ut från sjukhuset tar man bussen eller taxi till Serums kontor och tittar där tillsammans på filmen med kirurgen och man går igenom allt som hittades. Sen får man ordination på antibiotika och ev andra mediciner man ska använda efteråt. Jag fick ordination på 10 dagar med antibiotika (Prixina) efteråt. Medicinerna kan köpas receptfritt på alla Apotek i Aten eller i Serums reception.
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-04-10 12:31:13 följande:

Yey!! 2 ägg som är 23 mm och så ska jag få ovitrell så dom lossnar eftersom testerna är neg :) så glad! Och läkaren som ba ?ja nu är det bara hemma och ligga på! Två ägg lossnar nu!? Så nu vet vi va vi gör ikväll :D

Har du mailat Dr D och fått hans Patientformulär för nya patienter nu så ni slipper få ännu fler missfall? Eller har du ringt Dr Gorgys klinik ? Har man fått över 10 missfall som du sa att du haft, så är det bättre att göra en utredning och få immunbehandling först, istället för att bara fortsätta försöka utan immunutredning och immunmediciner.
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-04-10 17:07:28 följande:

Ska göra det efter denna cykel är det tänkt. Har inte tid tyvärr då sonen ska göra en stor operation som innebär 6-9 veckor på sjukhus 100 mil hemifrån.. känns korkat att påbörja något i Athen för att sen inte kunna slutföra. Kan man få hjälp utan besök?

Ja, men då måste du bli Dr Ds patient först och få hans remisser och ta proverna i Sverige och få rören med blod utlämnade till dig och skicka dem via Fedex på tex Arlanda till labbet i USA. Immunproverna kan endast analyseras i USA.
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-04-10 17:07:28 följande:

Ska göra det efter denna cykel är det tänkt. Har inte tid tyvärr då sonen ska göra en stor operation som innebär 6-9 veckor på sjukhus 100 mil hemifrån.. känns korkat att påbörja något i Athen för att sen inte kunna slutföra. Kan man få hjälp utan besök?

Ja, men då måste du bli Dr Ds patient först och få hans remisser och ta proverna i Sverige och få rören med blod utlämnade till dig och skicka dem via Fedex på tex Arlanda till labbet i USA. Immunproverna kan endast analyseras i USA.
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-04-10 18:09:12 följande:

Okej men då kan jag ju signalist, vad kostar dessa prover ungefär om du vet?

20.000kr. Det är samma pris för utredningen oavsett om man tar proverna i Aten eller i Sverige eftersom de skickas till samma labb.
  • UndrandeSökare
    Nakenhundsfantast skrev 2019-04-11 18:29:58 följande:

Hjälp har någon Intralipid? Jag ska få intralipiddropp imorgon em i Sthlm men min påse har gått ut i december och jag får inte tag på min svenska läkare förrns imorgon men Apoteket har dom inte på lager. Är det nån vänlig själ som har en påse till övers?

Ska du ta intralipiddropp hos Marie i Stockholm? Isåfall brukar hon ha intralipid hemma om man betalar extra för det. Dvs det är ett pris om man bara betalar för droppsättning och ett annat pris om man behöver både droppsättning och medicin.
  • UndrandeSökare
    Nakenhundsfantast skrev 2019-04-13 07:53:18 följande:

@UndrandeSökare Tack för info. Nej jag ska inte till henne, det är för dyrt där. Då är det både biölogsre ocj roligare att åka till en klinik i Göteborg som tar 650kr så får man en utflykt på köpet

Ja, jag vet att Marie tar 1800kr och Göteborg tar 650kr, Jag åker själv till Göteborg pgr av det. Men du sa att du skulle få droppet i Stockholm, det var därför jag frågade om du skulle ta det hos Marie, eftersom hon brukar ha droppåsar hemma (eftersom din medicin blivit för gammal).
    Nakenhundsfantast skrev 2019-04-11 18:29:58 följande:

Hjälp har någon Intralipid? Jag ska få intralipiddropp imorgon em i Sthlm men min påse har gått ut i december och jag får inte tag på min svenska läkare förrns imorgon men Apoteket har dom inte på lager. Är det nån vänlig själ som har en påse till övers?

• UndrandeSökare
    Annanathalia skrev 2019-04-13 14:38:11 följande:

Extremt obehagligt att skriva något här även om jag inser att det inte gör någon skillnad. Är gravid! Är så otroligt imponerad över Dr. D, Penny eller kombon men efter 2 års av absolut ingenting blev jag nu gravid cykel två efter deras support naturligt. Oavsett om det kommer fungera eller inte så är det ändå rätt häftigt.

Galet ont precis som jag brukar och det känns ju konstigt att det mitt i det kan fungera men men vi får vänta och se. Har förstått att det ofta är så när man har endometrios att smärtan fortsätter i några veckor.

Grattis till plus. Vilket datum ska du göra vul?
  • UndrandeSökare
    Annanathalia skrev 2019-04-13 21:54:50 följande:

Inte meddelat plus till någon i Sverige dvs varken ivf kliniken som vi gått till eller tagit kontakt med MVC ännu, är tidigt så det känns onödigt.

Är du i v.4 nu?

Tänkte om du ville boka in tidigt vul hos nån gyn runt vecka 8+0 för att se om det finns något foster med hjärtslag därinne?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!