• Snart lycklig

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Igen, det skulle vara hjärtan......

• Snart lycklig
    Solkattan skrev 2014-06-23 11:26:40 följande:

Sitter nu i väntrummet. Sjukt nervös ... Kommer sitta klistrad med mobilen i eftermiddag. Ska verkligen dubbelkolla idag att blodstatusen blir med diff. Sen hade sonen en fråga med ... Vad gör de med allt blod i alla rör när de väl analyserat dem ..? :) hur kastar dom dem ... Han är en frågvis liten 4 åring o "kräver" svar. Bäst att kolla upp hans fråga .. ;).

Tack alla som hoppas o håller tummarna ... Ni är bäst !

Då är vi två! Ligger nu hemma på sängen under en varm filt och väntar på telefonsamtalet. Säger som du, alla ni som hoppas och håller tummarna för oss, ni är bäst! Denna väntan är inte helt lätt. Efter åratal av försök och nu kanske vara lite närmare målet, men ändå ännu inte säkert veta, det tar andan ur en........... Kram.
  • Snart lycklig

Förresten Solkattan, hinner du få svar idag, när du tar blodprovet så sent på dagen? Jag vågade inte annat än att ta det tidigt, men Nojjar mig då för att resultatet kanske skulle bli bättre om jag tagit den lite senare. Du hör ju, jag låter inte vid mina sinnes fulla bruk...... Jag förlåter mig för det idag......

• Snart lycklig
    Solkattan skrev 2014-06-23 12:05:09 följande:

SL: jag tog proverna i torsdags runt 11.30 också o då ringde M upp mig vid tre med svaren. Nu var det en äldre dam som tog proverna. Verkade lite virrig.. Hon fick fråga sina kolleger flera ggr. Men jag tror det blev rätt i slutändan. Sen på sonens fråga... De spar blodet i ett dygn. Sen kommer en vaktmästare o hämtar alla behållare så bränns allt. Så var det mä dä ! :)

Hur mkt kostar det med remisser hos M?
  • Snart lycklig

Så här sa min mamma när jag ringde och berättade, hon har vetat om att jag fått ett positivt besked: Först var hon bara tyst, sa inte någonting. Sedan sa hon åt mig att sluta gråta, och du måste väl ha gråtit klart för det här nu, du kan väl inte ha några tårar kvar. Hon menar att alla år av barnlöshet och kämpande sida vid sida med min tvillingsyster utan resultat och många många tårar under tiden. Så jag får inte ens gråta och vara ledsen när jag äntligen, första gången i mitt liv blivit gravid och sedan får besked om att det tyvärr inte går vägen....... Sedan uttryckte hon som att kasta in de sista nu även om du inte tror på det, då det blir klart någon gång. Typ så, en sammanfattning. Tror ni att det känns bättre?

• Snart lycklig

Solkattan, jag är verkligen i mitt hjärta så ledsen för dig med. Hur ska vi orka? Varför varför varför? Jag trodde nu, efter otaliga symptom hela helgen, att jag äntligen skulle få lite lycka, lite lön för mödan. Jag somnade med ett leende på läpparna och händerna på magen/livmodern som det särskilt varje kväll drog, pressade, pirrade, ilade, högg till och molade tydligt. Aldrig tidigare känt. Inte varit som mensvärk. Även ner i ljumskarna och i slidan. Brösten är tunga och ömmar mer och mer för var dag. Sovit varje em. Yr, skakig. Sug i magen, hungrig, när jag vaknat, klump i halsen, andfådd, kissat en el två ggr per natt, inte velat äta, inget smakat, men inte mått bra om jag inte ätit heller, bränt till/ilat bakom ena bröstvårtan mm mm. Det är ändå lite tecken, som faktiskt D i lördags tyckte hördes lovande...... Jag är också pank. Räcker precis till vårt sista FET med egna embryon. Usch, jag vill inte vara med längre....... Jag orkar inte mera. Så känns det just nu.

• Snart lycklig

Solkattan, har du meddelat D resultatet? Jag gjorde det direkt runt kl 15:00. Har du fått återkoppling från honom? Jag skulle så gärna vilja prata med honom och dessutom veta hur jag ska göra med medicinerna.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!