astmatiker skrev 2014-08-26 21:52:06 följande:
Jag har en fråga ang omega-3. På fertilitetsguiden står det att man skall hålla upp med omega-3 över ÄP. Är det någon som vet om det gäller bara själva dagen för äggplock el också några dagar före o efter ÄP också?
Av anledningen att omega 3 är blodförtunnande och det kan öka blödningsrisken därför säger tex Dr B att man ska hålla uppe dagen före, ÄP-dagen samt dagen efter (gäller även Trombyl & Fragmin) men det är inte alla läkare som tycker det är nödvändigt.
leah2012 skrev 2014-08-26 22:02:43 följande:
Jo jag är ju också inne på hysto i riga, ev athen. Har också varit i kontakt med båda i riga och det verkar vara den nya (?) som kan erbjuda mig hjälp och som känns bäst för mig efter kontakten. Alltså hos Dr Fodina. Jag har varit i kontakt med Nadja där. Jag kommer nog också göra den i oktober månad för att sen satsa på en FET. Undrar hur långt innan man måste boka? Det har jag inte riktigt fått klartecken om. Vill ju att den ska stämma bra in på cykeln. Ska du också göra någon återföring sen solkattan?
Du kan få en tid inom ett par veckor men jag märker att de börjar bli rejält bokade där så var ute i god tid för säkerhets skull om du önskar en speciell dag!
Solkattan skrev 2014-08-26 19:18:48 följande:
Bara jag som skriver idag ..?
Kom o tänka på en sak. Nu har jag bokat ett datum med fiodina i oktober. Det blir operativ hysto om så krävs.
Det min fundering är vad händer om det händer något fel under behandlingen ? ( kanske väldigt låg sannolikhet) men gäller ens försäkring då när man gör ingreppet planerat utomlands ? Nån med koll ?
Härligt, bra beslut! Ingen aning?..