TWH skrev 2012-08-26 13:31:19 följande:
Criss, håller tummarna för dig, denna gång och framåt såklart Hur är det att ta serpafar? Jag ska göra det när väl mensen kommer igång. Har du märkt ngn skillnad/biverkningar/kraftigare äl?
Tack snälla! Får nog hoppas på nästa gång. Bara det att jag hoppat så på att det skulle ta sig nu på sommaren när min man varit hemma mer. Nu är det jobb som vanligt och han är borta mycket och jobbar på annan ort. Så jag blir rädd för att vi missar ÄL vissa månader. Men med lite planering och snälla kollegor på hans jobb kanske han kan få byta pass så att han är hemma. Också rädd att Dr D råd blir att jag ska öka dosen av Serpafar.
Det har gått jättebra att ta Serpafar. Jag har känt av någon enstaka gång att jag känt mig deppig och lätt till tårar, men nästa dag har det varit bättre igen. Första två gångerna märkte jag tydligare av lite värk vid ÄL och att äggstockarna gjort ont vid "mys" om du får förstår vad jag menar.
Men annars ingenting.
Däremot har jag ingen gyn som jag går hos så jag har inte kontrollerat hur många folliklar det har bildats.
Det var bara första gången jag gjorde det och då jag var hos Dr D. Han tyckte inte att jag behövde göra det för det brukar bli ungefär samma resultat som första gången om man tar samma dos.
Dum fråga kanske. Men kan man komma in i klimakteriet tidigare om man använder Pergotime/Serpafar under längre tid? Man ska väl inte använda det för länge har jag för mig att jag läst någonstans.