minaimaginärabarn skrev 2016-09-03 18:36:35 följande:
Nu skall jag göra mitt första inlägg någonsin här.
Jag har läst en del i tråden och också läst in mig på ämnet immunologi eftersom jag tror det kan vara mitt bekymmer. Eftersom ni verkar väldigt pålästa i denna tråd och många har varit i Aten kanske ni kan hjälpa mig att både förstå resultaten av mina provsvar men också komma med rekommendationer på vilka ytterligare prov jag skulle behöva ta. Jag har tagit proven här i Sverige men har förstått att det finns fler prover ett ta.
Mina provresultat:
CD 3+ 1,06 (77%)
CD 19+ 0,11 (8%)
CD 16/56+ (NK-celler) 0,21 (15%)
Enheten för decimalvärdena är 109/L
Det jag har förstått på fertilitetsguiden är att NK-cellerna skall ligga mellan 2-12% men vet inte om mina 15% är ett särskilt högt värde?
Vilka ytterligare prov skulle vara bra för mig att ta?
Jag undrar också om det finns möjlighet att ha kontakt med Dr D och ta blodproven utan att åka ner till Aten?
Tack på förhand och lycka till allihop!
Hej och välkommen till tråden!
Proven man tar i Sverige är inte samma som Dr D tar och skickar till USA,
de är inte jämförbara tyvärr.
Ja, du kan maila Dr D och fråga om du kan få bli hans patient utan att träffa honom. Men i så fall måste du själv rodda och hitta en Vc som låter dig ta alla blodprover som Dr D vill här, för att de sen ska skickas med Fedex till USA för analys. Det går att göra, men kostnaden blir inte mycket billigare.
Dessutom går du miste om Dr Ds vul (har är djäkligt bra på det, hittar ofta saker som ingen annan läkare ens har sett här i Sverige).
Jag skulle råda dig att åka och träffa honom.
Oavsett vad du väljer så ska man börja med att skicka honom ett mail och säga att man vill bli hans patient. Dr Ds mailadress är:
lifeclinic@gmail.com
Lycka till !