Zinfandel skrev 2012-07-13 17:43:21 följande:
Poussin: åh fy f*n
Puhh vilken lättnad
Hjärte: vad han menar till nya patienter är att han tror otvivelaktigt på en kvinnas intuition när det gäller graviditet. Att "känna det på sig" väger väldigt tungt i hans värld, ofta tyngre än fysiska symtom. Att ha känt på sig att man har varit gravid är därför betydelsefullt för honom. Att inte känna några fysiska symtom är inte avgörande och absolut inte dåligt men om man har det så kan det säga en del om många saker, inte bara graviditet.
Holly: äter du gluten som vanligt, det är ju rätt immuntriggande..?
Elab: bra samtal! Vi håller alla tummar för att denna graviditet fortsätter smärtfritt
Japp, det gör jag - visste inte att gluten var immuntriggande? Däremot fick jag svar från Dr D på proverna som togs idag (med ett "Well done, congratulations!"
) och han såg bara svaga tecken på att min kropp reagerar än så länge, så det verkar inte vara någon fara på taket. Nytt blodprov på tisdag!
Och sen gruvar jag mig lite för vad som kommer att hända när vi lämnar Stockholm för 5 veckors (iofs sverigebaserad) semester apropå Hjärtefröjds stress idag ... Gissar att jag kanske får stå ut med att boka snabba flyg tillbaka till Stockholm ibland om det blir kris. Hoppas bara att han inte vill ha allt för täta blodprov och IL för då blir det mitt livs dyraste semester...