• singhatjejen

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Anemon: Åh tack! Inboxar dig!

• singhatjejen

Stumpan: Nej vad sorgligt... så så ledsen för er skull Gråter
    När du säger medicinerna som du inte tror på längre - vilka är det? Bara prednisolon eller Intralipider och trombyl och clexane också?
    Jag har gjort hysto i Aten - det kostade en del, men jag tycker att det blev en oerhörd lättnad att veta hur det ser ut därinne. Det går väldigt snabbt och det är proffsigt och du blir väl omhändertagen. Det är ett fint sjukhus. Jag var så orolig över min livmoder och nu vet jag att jag hur den ser ut, den var ok trots kejsarsnittet och endo (som jag inte hade i livmodern bara i övriga buken - jag gjorde en laparoskopi också och där brände han bort endo). De upptäckte en infektion som jag fick hjälp mot och gjorde de berömda klippen för att hjälpa ett embryo att fästa bättre. Det verkar ju du inte ha problem med eftersom du blir gravid, men det kanske ändå kan vara en lättnad att bara veta hur det ser ut - som för mig. Det var ju också någon tjej här som upptäckte jag vet inte hur många fel under Penys koll - så man vet ju tydligen aldrig...
    Lycka till - vad du/ni än beslutar dig för.

• singhatjejen

TWH: Grattis! Håller tummarna hårt för att det fortsätter bra {#emotions_dlg.flower}

Curly: Ja det var väl du som de upptäckte massor på när du var i Aten. Skrämmande historia över svensk fertilitetsvård...

Vilaa: En sak i taget låter bra... Stor kram till dig!

• singhatjejen
    Kom att tänka på den gamla listan vi hade - det peppar ju lite att se alla gravida och vad som händer och behandlingar etc :)
    Har försökt uppdatera lite, fyll gärna i alla som kan

Födda:
    Lully Hill: Son född 120702 Poussin (34 år): Gravid på 5:e IVF försöket efter besök i Aten i januari. BF 19/11. Fött en son. Perry6: Fött en son.

Gravida på naturlig väg:

Hjärtefröjd (33 år): Gravid. Försökt få barn i närmare sex år. I bagaget finns 6 IVF:er (3 ET + 3 FET med totalt 9 "perfekta" embryon), ett 20-tal inseminationer och 3 tidiga MF). BF 7 mars. Lillih: Gravid Tjorven: Gravid

Gravida genom IVF/FET:

HollyGolightly (35 år): Försökt få barn i 4,5 år. 2 ET, 4 FET. Plus på första ET, men MA. Besökte Aten i maj. FET 27/6 med 2 st 2-dagars. Gravid med tvillingar, BF 17 mars.

Försöker på egen hand/alternativt i vänteläge:

Curly: 5 års försök, 2IVF och 6 FET. Inga plus på 4,5 år. Efter immunobehandling 3 plus (första på FET och två naturligt) men tyvärr MF. Zinfandel (40 år): Aten i januari, immunterapi inför 6:e försöket, första + men MF Pechi (33 år): Försökt få barn i 5 år, 3 inseminationer,  5 IVF:er, 1 MF. Besökte Aten i maj. Påskliljan: (31år) 4,5 års försök, 5 IVF, 1 FET, ett plus som slutade i missfall och misstänkt utomkvedshavandeskap innan jag ens visste om att jag var gravid, besöker Aten i juli Jam08: 31 år, 7 IVF, 2 FET, manlig faktor, immunbehandling Aten, planerad IVF augusti 12. Myran6801: Criss00: Cathy: Cice: Påsklilja: Ljusgläntan : Finafina: Snart Lycklig (nyss fyllda 46): 4 IVF och 1 FET samt 1 insemination i Sverige, 2 IVF i Danmark, 1 pågående IVF i Grekland m immunbehandling, ruvar på 3 3-dagars embryon. Totalt 15 "perfekta" embryon. Aldrig sett ett plus. Första besök i Aten i maj -12. Hemliga damen (-66:a) Två misslyckade ÄD Tjeckien 2010, Aten 2011 trillingar missfall. 2012:På g till Serum v44.

Pågående IVF/"ruvare":

TWH: 9 missfall, 2 på bim, 3 i v5, 3 i v8 efter hjärtslag samt ett sista i v9 med hjärtslag. Nästa försök 1a gången med intralipider från start. Blir gravid på naturlig väg så det är svårt att avgöra när il ska sättas in. Singhatjejen: (42 år) Har ett barn genom IVF sedan tidigare. Syskonförsök 3 IVF, 3 FET utan att lyckas. Får bra med ägg, Dr D tror min son kom till för att jag fick en stor infektion i kroppen under den IVF:n och att embryot smet förbi mitt immunförsvar. Gör IVF hos dr D. Beräknad ÄP i januari.
  • singhatjejen

Nämen vad underbart!! Solig Stort grattis till dem!! Och då har vi egentligen FEM bebisar i tråden ju...?

• singhatjejen
    Klipper in dig rätt, TWH, och försökte uppdatera. Rätta till om det behövs när du kan :)

Födda:
    Lully Hill: Son född 120702 Poussin (34 år): Gravid på 5:e IVF försöket efter besök i Aten i januari. BF 19/11. Fött en son. Perry6: Fött en son. Lillih: Fått barn. Tjorven: Fått barn.

Gravida på naturlig väg:

Hjärtefröjd (33 år): Gravid. Försökt få barn i närmare sex år. I bagaget finns 6 IVF:er (3 ET + 3 FET med totalt 9 "perfekta" embryon), ett 20-tal inseminationer och 3 tidiga MF). BF 7 mars. TWH: 9 missfall, 2 på bim, 3 i v5, 3 i v8 efter hjärtslag samt ett sista i v9 med hjärtslag. Nästa försök 1a gången med intralipider från start. Gravid på naturlig väg efter misslyckat IVF.

Gravida genom IVF/FET:

HollyGolightly (35 år): Försökt få barn i 4,5 år. 2 ET, 4 FET. Plus på första ET, men MA. Besökte Aten i maj. FET 27/6 med 2 st 2-dagars. Gravid med tvillingar, BF 17 mars.

Försöker på egen hand/alternativt i vänteläge:

Curly: 5 års försök, 2IVF och 6 FET. Inga plus på 4,5 år. Efter immunobehandling 3 plus (första på FET och två naturligt) men tyvärr MF. Zinfandel (40 år): Aten i januari, immunterapi inför 6:e försöket, första + men MF Pechi (33 år): Försökt få barn i 5 år, 3 inseminationer,  5 IVF:er, 1 MF. Besökte Aten i maj. Påskliljan: (31år) 4,5 års försök, 5 IVF, 1 FET, ett plus som slutade i missfall och misstänkt utomkvedshavandeskap innan jag ens visste om att jag var gravid, besöker Aten i juli Jam08: 31 år, 7 IVF, 2 FET, manlig faktor, immunbehandling Aten, planerad IVF augusti 12. Myran6801: Criss00: Cathy: Cice: Påsklilja: Ljusgläntan : Finafina: Snart Lycklig (nyss fyllda 46): 4 IVF och 1 FET samt 1 insemination i Sverige, 2 IVF i Danmark, 1 pågående IVF i Grekland m immunbehandling, ruvar på 3 3-dagars embryon. Totalt 15 "perfekta" embryon. Aldrig sett ett plus. Första besök i Aten i maj -12. Hemliga damen (-66:a) Två misslyckade ÄD Tjeckien 2010, Aten 2011 trillingar missfall. 2012:På g till Serum v44.

Pågående IVF/"ruvare":

Singhatjejen: (42 år) Har ett barn genom IVF sedan tidigare. Syskonförsök 3 IVF, 3 FET utan att lyckas. Får bra med ägg, Dr D tror min son kom till för att jag fick en stor infektion i kroppen under den IVF:n och att embryot smet förbi mitt immunförsvar. Gör IVF hos dr D. Beräknad ÄP i januari.
  • singhatjejen

TWH: Ja tänk att ni blev gravida ändå - vilken lycka Solig  håller tummarna att allt går bra!
    Japp, vi kör långa protokollet, så egentligen har jag inte börjat än. Börjar spreja den 28 december, så fram mot mitten-slutet av januari blir det äggplock. Hoppas innerligt på det här.
    Tog IL och FBC nyligen och när han ringde mig om planen så utläste han av provsvaren att mitt immunförsvar är irriterat - och jag som tyckte provsvaren såg så bra ut då...? Men de senaste dagarna har jag faktiskt åkt på en jättejobbig hosta.. Dr D förberedde mig på att det kan bli en väldig massa IL om/när det drar ihop sig.

• singhatjejen

Lotus: Håller tummarna för att allt går bra imorgon!

TWH: Förstår att du stannar hemma - skulle nog jag också göra. Känns ju inte bra att riskera något nu... Ni kan ju försöka göra något kul/avkopplande på hemmaplan?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!