• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

linnea12533 skrev 2018-11-16 18:22:44 följande:

Jag har en burk med munkpeppar som jag inte längre har nytta av, ifall nån skulle va intresserad av att testa. Köpte burken för 259 kr på graviditetskollen. Har tagit ca 10 tabletter ur den, så nu är det väl ca 50 st kvar.

Kan skickas för portokostnad bara. Tar inget betalt annars, men köparen får gärna swisha valfritt belopp till valfri välgörenhetsorganisation. Skicka privat meddelande om det är någon som är intresserad.

Hur har det gått för dig med att försöka få barn? Är du gravid nu?
  • UndrandeSökare
    linnea12533 skrev 2018-11-17 19:06:51 följande:

Ja helt underbart är det att ha lyckats. Bf i januari <3

Grattis, skönt att höra. Fick du Pravidel mot ditt höga Prolaktin (du sa att du hade över 300) eller gick det bra ändå utan medicin? Tog du Trombyl, Fragmin eller andra mediciner?
  • UndrandeSökare
    Annanathalia skrev 2018-11-18 10:41:56 följande:

Hej på er!

Har "äntligen" fått min mens nu 5 veckor efter missfall och skall göra mensblods testet och skicka iväg. Blandade med en hel del steriliserat vatten och läste nu (så typiskt mig att läsa efter och inte innan) att man endast skall ta lite vatten. Skall jag chansa på att det fungerar eller göra om imorgon?

Hej ! När du säger steriliserat vatten vad menar du då?

Det ska vara koksaltlösning, alltså vatten med salt i, inte enbart uppkokat kranvatten, använder man kranvatten då måste man tillsätta salt och låta det bli helt kallt innan man använder det.

Jag köpte koksaltlösning på Apoteket och tillsatte lite i röret, det behövs bara lite så att blodet inte torkar in under transporten.

Kom ihåg att skicka med följebrev också i den vadderade påsen där du skriver dina kontaktuppgifter inkl mailadress och att du vill göra både Locus Medicustestet och 11 in one testet. När dittt paket är framme får du ett mail från Serum med fakturan.

Om du vill kan du maila Serum och fråga dem hur de tycker du ska göra.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-11-20 07:36:29 följande:

Ni som gjort mensblodtestet och fått positivt på Hidden Chlamydia. Har ni funderat på att ni kan få om det på offentliga toaletter?? Lite svårt att inte behöva gå på offentliga toaletter.. o toaletten på jobbet är det ju en massa folk som går på med...

Man får det genom sex, inte genom att gå in på en offentlig toalett. Maila Serum så berättar de.

Eftersom du har hidden chlamydia så behöver du få ett recept av Serum på antibiotikakur i 25 dagar

Köp gärna receptfri Probiotika också och använd under tiden du tar antibiotikan.

Eller har du tagit din antibiotikakur redan?
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-11-20 14:23:28 följande:

Såhär skrev Peny:

You have been found positive for the presence of a strain of Chlamydia species ( hidden C) that is not the Trachomatis and therefore is not exclusively sexually transmitted. We have seen this particular infection in teenagers that are not sexually active too, as transmission may occur via swimming pools, use of public toilets etc.

Ok, fråga Serum igen då om de tycker du ska undvika simbasänger och offentliga toaletter i fortsättningen?
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-11-22 10:25:54 följande:

Vet ni om man kan byta från lutinus till crinone när jag påbörjat lutinus inför FET???

Det vet jag inte, jag har aldrig använt Crineone.
  • UndrandeSökare

Hej Alla !

Nu är vi tillbaka från ett julpyntat 20-grader varmt Aten. Jag har gjort hysto på Mitera sjukhuset genom Serum och allt har gått bra. De tog bort slemhinna och gjorde implantationssnitt.

Vi bodde i ett lägenhetshotell som ligger mycket nära Mitera. Efter hyston tog vi buss 550 från Mitera till Serum och pratade med kirurgen och Penny. Efter vi lämnat Serum blev det lunch på resturang nära Serum och vi tog buss X95 till flygplatsen för hemresa med mellanlandning i Amsterdam. Så det var skönt att sova i sin vanliga säng i natt.

Jag ska nu ta Prixina 600mg antibiotika i 10 dagar efter hyston (köpte på Serum).

För de som ev är oroliga för att få ont efter hyston kan jag rekommendera att man endera köper och tar med sig Alvedon suppar från Sverige (Paracetamol 500mg) eller köper Depon 600mg på Apoteket i Aten. Det kostar 90 cent för 6st suppar. Det finns flera Apotek nära Yaia sjukhuset och Mitera sjukhuset. Suppar tas analt. Det är ett bra alternativ om man har svårt att svälja tabletter om man har ont.

Eftersom man måste fasta sen kl 10 kvällen innan och inte får äta något föränn efter hyston så är ett jättebra tips att be ert hotell om en packad Breakfast box. Om frukost ingår på ert hotell. Jag hade läst om det tipset i Agathes FAQ på Fertility Friends. Så vi bad hotellet om en Breakfast box som sambon kunde ta med sig till sjukhuset sen och jag kunde äta efter uppvaket efter jag kommit upp på rummet.

• UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-11-22 16:03:54 följande:
    Aha ok kliniken i Danmark sa idag att det går bra att jag byter till Crinone. Men jag skulle inte byta tillbaka till Lutinus sen igen.

Vet inte hur jag ska göra.. Är ju det "rinnande" jag vill få bort för det påminner om blod o missfall så fort de rinner..
    Om du åker till Aten (eller även andra länder utomlands tex Spanien) så säljer de progesteronet Utrogestan 100mg och 200mg där, som man kan ta istället. Det går att ta oralt eller vaginalt och kladdar mycket mindre än Lutinus.
    Det är små vita runda bollar mycket mindre än Lutinus.
  • UndrandeSökare
    Emma30 skrev 2018-11-22 17:57:05 följande:
    Aha ok men det går inte att få tag på i Sverige?

Har ett strå kvar i frysen i Danmark.. men ska komma ihåg det om jag inte kan få tag på det ändå på nåt sätt..

Är det lika effektivt att ta oralt?
    Nej, går inte att köpa i Sverige annat än om man skulle hitta någon gyn som kan tänka sig att söka speciallicens för det. Det måste då sökas för VARJE patient. Jag har tyvärr inte hört talas om nån som lyckats hitta någon sådan gyn som vill göra det i Sverige. Men säljs receptfritt i Grekland, Spanien och många andra länder utomlands ifall du planerar en semesterresa så kan det vara värt att köpa.

Lutinus får du endast ta vaginalt.

Utrogestan funkar både oralt och vaginalt men om man tar det oralt så kan man bli yr i huvudet (känd möjlig biverkning, men inte alla blir det). Så vissa kliniker vill att man endast ska ta det vaginalt. Man för upp det med fingret vaginalt (ingen plastpinne som med Lutinus). Vissa kvinnor föredrar Utrogestan framför Lutinus helt enkelt för att det kladdar mindre.
  • UndrandeSökare
    Jazie skrev 2018-11-22 12:33:11 följande:

Skönt att besöket till Aten och hyston var lyckat!

Ja, det var jätteskönt. Jag var orolig innan hyston att jag skulle få mycket ont efteråt eller inte må bra. Speciellt eftersom vi skulle flyga hem samma kväll.

Men allt gick bra, fick inget ont. Men jag tog en Depon supp efteråt på sjukhustoan och en till på planet utifall. Blödde en del samma dag som hyston pgr av att de gör implantationssnitt, men dagen efter hade det slutat blöda helt och hållet.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!