• Zinfandel

Vilaa: har du ringt ner själv och kollat…..? Jag hade nog inte bara suttit och väntat, det finns säkert ett skäl så ring och kolla.

• Zinfandel
    Vilaa skrev 2014-04-16 14:29:39 följande:

Alltså all kontakt har jag ju haft via mail..det känns konstigt att ring själv.. Jag vet inte, känns bara lite uppgivet just nu. Han kanske mailar sen, många som vill ha hans hjälp vet jag ju sen tidigare i den här tråden och mitt är ju inte så akut.
    Men han kanske har tappat bort numret, nån siffra är fel, fått in akutfall, är sjuk, felbokat/dubbelbokat/ombokat…. bättre att få veta! Har du mailat och frågat då? Ring så får du besked direkt Glad
  • Zinfandel
    Vilaa skrev 2014-04-16 14:53:05 följande:
    Nu har jag fått ett mail om att han ska ringa inom 10 min, hoppas det blir så!!!!

Bra! Och tidsskillnaden räknade du såklart in tidigare idag, en del glömmer bort det.
  • Zinfandel
    astmatiker skrev 2014-04-16 19:02:09 följande:
    Hej, jag funderade lite på det några av er skrev här om sambos som är misstänksamma till Dr D. Zinfandel el någon av er som varit med sen början av den här tråden kanske har fört någon lista över de som har lyckats efter immunologisk beh rek av Dr D? Kanske är lättare att övertyga sambos med sådana fakta och också de som ev läser denna tråd och tvekar över hur de ska göra kan ha nytta av det? Jag och min man har nyss besökt Dr D och är väldigt nöjda med bemötandet vi fick från honom. Helt annorlunda jämfört med svenska läkare, han bemödade sig verkligen om att ta reda på allt i vår medicinska historia för att göra en korrekt bedömning om orsaker till att vi inte lyckats hittills. Han ger ett väldigt sympatiskt intryck och jag kan verkligen rekommendera att åka ner för att göra utredning och ta prover. Sen är han väldigt tydlig med att det inte finns några garantier för att lyckas men man får i alla fall en personlig behandlingsplan vilket man definitivt inte får här hemma!
    Jag tror tyvärr att Bling är lite för optimistisk (men jag önskar att det vore så väl..). Jag skulle tro att i runda slängar har nog närmare 100 st härinne varit hos Dr D, Dr B & Dr G, jag klumpar ihop dem eftersom det är ungefrär samma behandling. Jag skulle tro att kanske 60 av dem har lyckats så det är trots allt mer än hälften. Då ska man ha med i beräkningen att det är alla sådana som har kämpat väldigt länge, det är först när man provat mycket annat som man hamnar här så mot den grunden är det såklart väldigt bra siffror. Jag har även observerat en tydlig trend - immunterapi lyckas bäst på de som haft många MF, dvs de som har hyfsat lätt för att bli gravida, det funkar sämre på dem som gjort massor med IVFer utan plus. Men även många av dem har också lyckats ;) Det var en tydlig svacka i statistiken i somras då Dr D mer eller mindre stagnerade under en längre period (bortsett från semestern), behandlingarna utvecklades inte och alla fick mer eller mindre samma, kommunikationen var totalt bristfällig och han visade lite för mycket temperament mot flera stycken.. Men sedan tog det sig mot hösten och resultaten kom tillbaks Glad.

Jag tycker och tror fortfarande att har man provat mycket annat, så varför inte testa. Immunologi är vetenskap och inte hokuspokus. Om inte annat så är det många som äntligen fått svar på sin gåta eftersom immunläkarna ofta hittar annat som svenska läkare aldrig varit i närheten av och det är viktigt att få en förklaring, en orsak. Och såklart vetskapen om att man åtminstone gjorde "allt". {#emotions_dlg.flower}
  • Zinfandel
    Görling skrev 2014-04-16 22:02:43 följande:
    En annan sak som jag efterlyser är forskning om immunologi utomlands. Finns det någon större vetenskaplig studie som man kan köra upp under näsan på sin läkare? Jag får ju hela tiden höra att det inte finns något bevis för att immunologibehandling fungerar.  Om så många länder använder behandlingen så borde det forskas om det.
    Massor. Kolla bara på Medscape eller NCBI/Pub Med. Här kommer en länk så hittar du snart en samling till nattlektyren Flört

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18782287
  • Zinfandel

Ang hysteroskopi så vill jag bara framföra en liten tanke Glad. När Dr D rekommenderar hystero så tror jag inte att han tänker sig den svenskdanska lightvarianten där man "bara" går in och kikar med kamera i livmodern. Jag tror han tänker sig deras välkända & supernoggranna livmoderstorstädning och filmning under narkos Glad
    Om ni fortfarande vill göra en svensk variant så hävda smärta - det brukar gå hem. 

• Zinfandel
    Blingbling skrev 2014-04-16 22:14:08 följande:
    Hehe...ja jag var not pessimistisk i så fall...jag trodde bara det var 9 eller 10 st bebisar

Tack snälla för den infon - guld värt!

Åh förlåt, jag trodde du menade att det blivit 9 bebisar på 10 patienter Skäms Sorry!!! Hjärta
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!