Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Så här skrev jag: Varför vägrar svenska fertilitetsläkare att ta till sig av framgångsrika metoder som används i större delar av världen och som det även finns flera vetenskapliga studier på?
Så här skrev jag: Varför vägrar svenska fertilitetsläkare att ta till sig av framgångsrika metoder som används i större delar av världen och som det även finns flera vetenskapliga studier på?
Muahahahaaaaaaa
Haha och nu kan man få hepatit av IL….. ja jesus.
Frk Röd: antagligen menar den stenåldersmannen att det är en risk som med alla andra intravenösa doningar om det inte hålls en hög hygiennivå, vad han glömde bort är ju att vi inte får det regelbundet i Aten (om det nu skulle göra någon skillnad) utan bl a på hans egen klinik…….
Det känns inflammerat i kroppen och eftersom jag försöker bli gravid är jag rädd att det är detta tillstånd som sätter stop för en lyckad graviditet. Det känns inte som att det är en frisk miljö invärtes när jag mår så här. Det går alltid över när mensen kommer och drar igång vid nästa ÄL. Har haft mina funderingar kring om det har med prostaglandiner att göra (Zin, jag frågade dig lite om detta för ett tag sen) och fick nu för mig att googla mina symptom på engelska och fick plötsligt flera träffar (bl a voices.yahoo.com/mid-cycle-joint-aches-pain-w... om ngn känner igen sig och vill läsa mer). Förklaringen anses vara just en ökad produktion av prostaglandiner, då kroppen reagerar så på ett ”trauma”, vilket tydligen ägglossning kan upplevas som.
Det värsta för min del är att min kropp reagerar likadant vid ET (embryo transfer) vid IVF. Känns hopplöst, särskilt som vi efter 7 IVF överväger ÄD, men jag misstänker att det skulle bli samma reaktion då. Prostaglandiner kan dämpas med COX-hämmare, t ex Ipren, men problemet är att dessa preparat också kan hindra ägglossning och störa implantation… Vet varken ut eller in. Som om inte det vore nog kan man också läsa att prostaglandiner bildas utifrån någon form av fettsyror, vilket gör att jag inte vet om jag vågar ta IL mer?
Är det någon som känner igen sig i dessa symptom? Finns det någon hjälp att få och i så fall vilken..? Tar tacksamt emot allt tankar och teorier!