Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
SL, ska du med juli tåget, så får du börja slappna av! Och lämna minus omgången bakom dig! Du tolkar in massor som bara finns i dina tankar. Sluta stressa upp dig själv! Nu säger jag till på skarpen, som om du vore en vän i min krets. Du behöver den energi du har till att fokusera på framtid, och närmast är din man och ditt FET.
Du behöver ha med din man på tåget också, vad är detta allt instats värt om det kostar oss vår relation? Utan en god relation blir det svårt sedan också när bebis väl finns där. Jag ska tala om för dig hur det känns för mi, när min man kapslar in sig och sina känslor från mig: Fullständigt ÖVERGIVEN, OVIKTIG och såååå ensamt. OCH de få gånger han fattar beslut som rör mig utan att inkludera mig: KRÄNKT. När mitt val fråntas mig. Då är det mindre ensamt att leva själv. Detta är något vi kontinuerligt jobbar med och utvecklat i vår relation att kommunicera med varandra- hövligt, dvs utan person angrepp. Det finns ingen genväg utan att kommunicera. Det lämnar väldigt mycket utrymme för tolkning och fantasier. Jag älskar min man och vill honom allt väl, det är självklart för mig att jag finns för honom och att han ska dela svårare teman och sorg, vi finns för varandra att underlätta - tillsammans är vi mindre ensam. Därför vill jag behandla honom som jag vill bli bemött. Det svåra för honom är just att han inte lever med hormoner och medicin i kropp som påverkar inre själslivet....och det är just därför som han tycker det kan vara svårt att förstå vad som är vad, när jag helt plötsligt blir ett troll. Nu efter minus, så pratar vi mycket, mycket närhet, mycket fokus på bara VI aktivitet- liksom bli hela och det team vi är är. som en kickoff-smekmånad. Kalla det vad du vill. Att stimulera kärnan vår kärlek.
Så även om jag har ÄD processen internerad, så är det mitt ansvar att dela vad jag upplever för att få honom att förstå och kunna sätta sig in i hur jag mår, har det och tar det. Han säger det själv; han skulle aldrig orka detta om det inte vore för att vi pratar och håller vår närhet helig. För mig är denna resa värdelös om relationen skulle uppföra pga att jag inte hanterar att inkludera min man. Det är ju för vi vill ha gemensam familj vi gör detta. Jag har varit ensamstående också, det är verkligen inget att sträva efter, för jag hade ingen att dela vårdnaden med.
ANG DR D: Lita på hans omdöme, vad annat kan du göra, (ja du kan byta behandlare) det är klart att han kommer satsa och rådgöra för att möjliggöra ett FET. Han var inte inställd på att du var villig att gå på igen, skulle vara en möjlig förklaring till mailsvaret. Men han ger ju klart för att det är möjligt. I min värld, utan insyn i din kropp o historia, så ska du blöda ut, därefter tar det ca 14 dgr att preparera slemhinnan, inför FET. Om den ordination han ger skyndar på blödningsprocessen..., vet du, jag är ej insatt i den medicinen. Jag upphör ju m allt på minusdag, förutom prednisolonet som jag 10mg fortsatt med, ingen ide att trappa ner ju. Nu idag, CD3 startar jag igång lite försiktigt, då min FET blir något skjutet på 3dgr pga min flight. Hör med honom angående varenda rad i din medicin lista, dag för dag. Prover och analyser, vad det är du behöver för att genomföra din FET.
Var inställd på att detta möjligen är ditt/ERT sista försök med egna ägg och spermier. Prata med din man om detta också. Detta är ju verkligheten, inget att blunda för. Börja prata om hur ni hanterar ett ev minus och hur er strategi blir härnäst. Berätta nu om du är intresserad av äggdonationsprogram, med hans spermier. Han kanske behöver mer tid för det än du att fundera på. Jag gick ju och funderade innan jag presenterade mitt förslag, så jag hade ju försprång mentalt.
Kan säga det var viktigt för min man, att hans DNA är med...just när vi beslutade. Hur han skulle resonera idag vet jag inte- det är liksom inte aktuellt, då hans simmare är i alldeles utmärkt skick. Vi försöker göra det vi kan tillsammans pådenna resa. När vi kan kombinera och ta ut semester, så har vi gjort det i samband med dessa resor- det fått bli liksom vår sem, istället för när andra tar veckovis sem, så gör vi så här. Då kan vi vara tillsammans och göra lite guldkant i tillvaron. Nästa resa åker jag själv igen, och så växlar vi. Vi gör barn tillsammans- så vi är med känslomässigt båda två. DET är viktigt för mig iallafall.
SL- du har verkligen försökt med egna ägg, det kan ingen säga något om, efter alla konstens regler. Precis som du skrev, ville Dr D möjliggöra det också. Du har varit väl medveten om den svaga statistiken vi har på våra egna ägg i vår ålder, att du har satsat allt för att brottas med statistiken. Plus ditt immun - som inte vill samarbeta. Så om du är trött och utmattad förstår jag helt och hållet. Det är motvind du jobbat i en längre tid. Ditt tålamod och envishet och samlade kunskap är också en inspiration för många av oss. Du har visat vägen att det är möjligt att få fram blactos, många också! Bestämmer ni er för att fortsätta i juli också så ska du vetat jag peppar dig- och stöttar dig. Vi har varandra. På samma sätt kan du bjuda in din man som du bjuder in oss,mig. Det tror jag du klarar! Du vill inte bli bitter som din morsa!!!
Varmaste kärlekskram från en kvinna till en kvinna.