• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Singha: jag får ungefär samma ordination som Prickig, med Neupogen & Letrozole. Letrozol används särskilt vid endo just för att det trycker ner östrogenet. Neupogen har nu även börjat användas i Europa (på dem som inget annat biter på...), bl a av Dr G & Penny.

• Zinfandel
    Strumpan81 skrev 2013-06-17 08:35:55 följande:
    Zin, hur får man till en bra tjocklek på slemhinnan om man trycker ner östrogenet?
    Ja du, vad är värst, endo eller slemhinnan... Väldigt många med långvarig ofrivillig barnlöshet och högt TNF lider tyvärr ofta av endo, utan att ha vetskap om det och utan att ha fått det diagnosticerat. Jag visste t ex inte att jag hade det för 1,5 år sedan men jag ville veta vad infertiliteten berodde på. Oavsett hur mycket eller lite man har och var den sitter så är det bättre att behandla det ordentligt, det har ju inte hjälpt med en finfin slemhinna så då får man gå på nästa behandlingssteg! Drömmer
  • Zinfandel

Dr Braverman Skrattande
    www.preventmiscarriage.com

Jag tror att har man gjort 2-3 misslyckanden (IVF) med IL, så funkar det inte, så är det inte lönt att fortsätta på det spåret. Då tror jag att IL kan göra med skada än nytta, det är ju trots allt soja och fytoöstrogener (även om det finns många myter om det) och jag har istället ordinerats en sojafrikost nu. Men det är bara min lilla egen teori. Dr B tog bort IL direkt från min behandling Solig

• Zinfandel

Ja, östrogen triggar ju endo så det är inte heller optimalt Skrikandes Ingen lätt balansgång det här!!

• Zinfandel
    singhatjejen skrev 2013-06-17 14:07:04 följande:
    Tack Zin! Ja, jag vet inte hur jag ska räkna min IVF... Det är ju tre äggplock, en återföring.
    Men min kropp svarade inte så bra på behandlingarna - alltså hormonmedicinerna inför IVF:en, jag känner att jag inte orkar så många fler. Jag måste hitta rätt medicin för mig om det ska bli något.
     Och jag tror du har rätt när du säger att olika läkare har snöat in sig på olika saker. Och vi är ju alla olika - det vill säga det är ju olika saker som funkar på oss "patienter" . IL funkar för många, neupogen för andra etc. Jag måste hitta det som funkar för mig - om det finns något.
    Jobbigt att man ska behöva stressa så men månaderna och åren bara rinner iväg.
    Det blir väldigt intressant att se hur det går för dig. Hoppas innerligt! :)
    Jag tror att man känner det bäst själv, när det inte "biter". Prover säger inte allt, den kvinnliga intuitionen och magkänslan har jag allra största respekt för Oskyldig
  • Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-06-17 20:16:30 följande:
    Jag och min man har en "sifferkombination" var som är lika(DQ-a), då är det väl bara LIT som gäller? Visst kan man skippa de andra medicinerna då(tex pred, IL osv)?
    Någon fler här som har det problemet?
    Börjar mer och mer tro att det är det som orsakar våra MF, för de klassiska immunmedicinerna har ju inte hjälpt oss. Detta är ett helt nytt spår för oss att prova, har inte tidigare trott att detta varit problemet. Har visserligen ett litet spår till att prova- för låg progsteronnivå vid graviditet. Ska testa nästa gång. Helst också LIT om det funnits i sverige... 
    Jag rekommenderar dig att läsa hela A Beer-tråden, där behandlas just DQ ganska ingående, även om den nu har ett par år på nacken. Jag tror även att fina Bling skulle vara behjälplig med dina frågor. Det kan även vara idé att testa HLA-antigener.
  • Zinfandel
    Strumpan81 skrev 2013-06-17 20:37:59 följande:
    Zin, har du gjort utredning hos dr B och gör sedan själva IVF-behandlingarna på CFC? Eller kör du hela alltet i USA?
    Ja, precis, immunbehandling via Dr B och IVFen på CFC.
  • Zinfandel
    TWH skrev 2013-06-17 17:16:41 följande:
    Zin, på din hemsida kanske vi skulle kunna samla de olika historierna, ålder, vilka mediciner de tagit och vilken diagnos de har fått. Många efterfrågar detta och det är så svårt att få en övergripande bild i en tråd som denna? Du har ju många historier redan. De skulle kunna kompletteras med info om ovan.
    Ingen dum idé alls! Om någon bemödar sig att samla ihop fakta så lägger jag ut det! Har du tid kanske eller någon annan frivillig så kan vi ju uppmana alla gravida/med barn att maila sin summering?
  • Zinfandel

cff: bra sammanställning! Men några tillägg. "Testas" gör det inte mer än kanske på nya ställen och i nyare sammanhang, Dr B har använt det ganska länge nu. 

G-CSF = Granulocyte colony stimulating factor är en tillväxtfaktor för vita blodkroppar/granulocytkolonistimulerande faktor därför testar jag granulocyter regelbundet nu.

En vanlig ordination är 21 units/50-63 mcgs dagligen från sprutstart.

Mina askar om 5 st kostar 3917 kr.

Om nån vill ha hela Dr Bs info med studier osv om Neupogen så inboxa!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!