Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Har väl inte tänkt nån semesterresa till Grekland i sommar men vi får väl se. Vad gäller immunutredning hos dr D så är jag lite rädd för visst är det så att en ev behandling hos honom alltid innehåller kortison som prednisolon? Jag har läst att ett av biverkningarna kan vara grön starr och det gör mig riktigt rädd då både min mamma och mormor har grön starr (min mormor har blivit nästan blind) och det ligger en viss ärftlighet i det också. Så jag tänker mig att kortisonbehandling bör undvikas i det längsta för min del.
sv.wikipedia.org/wiki/Prolaktin
Jo, Dr D brukar använda kortison vid sin behandling, men han har sagt att Intralipid står för 80% av behandlingen, och du kan ju ta en diskussion med honom om du kan testa att bara använda Intralipid, Fragmin och Trombyl först och se om det skulle fungera för dig? Han kanske kan ge dig en modifierad behandlingsplan? Enda sättet att få veta, är att maila kliniken och fråga om det.
Har du fått testa med några mediciner genom din gynläkare tex Trombyl 75mg tabletter (de fungerar blodförtunnande och kan förhindra proppar som kan uppstå när embryot försöker fästa, blir det proppar, så kan resultatet bli att det blir minus)
Om du inte får Trombyl75 mg på recept, så kan man köpa Albyl Minor 250mg som innehåller samma sak som Trombyl, men eftersom Albyl Minor är 250mg så får man dela varje tablett i 3 delar och ta en tredjedels tablett per dag. Albyl Minor säljs receptfritt på Apoteket i Sverige. De kan ha det bakom disken, så man kan få fråga efter varan.
www.apoteket.se/produkt/albyl-minor-tablett-250-mg-50-styck-burk-56921/
Jag rekommenderar att man använder Tablettdelare om man ska dela tabletter, säljs på de flesta apotek:
www.apotea.se/tablettdelare-1
Jag vet också många kvinnor som testat Progesterall (receptfri Progesteronkräm)
www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/progesterall-56g-bioidentiskt-progesteron
Munkpeppar/Agnus Castus:
www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/vitex-agnus-castus-munkpeppar-bli-gravid
Detta ÄL-test kan jag varmt rekommendera, jag använder bara denna sort. Mycket bättre än att försöka tyda otydliga streck. Denna sort visar 3 olika symboler, tom ring, blinkande smiley och fast lysande smiley.
www.graviditetskollen.nu/produkter/agglossningstest/clearblue-agglossningstest/clearblue-digitalt-agglossningstest-dubbel-hormonindikator-10-pa
Lycka till !