Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Om det inte innebär för mkt jobb såklart!
Om det inte innebär för mkt jobb såklart!
Stumpan, dr D tror att det är vad jag och min man också har, lika DQ alpha alltså. Immunförsvaret går då igång för att stöta bort embryot. Lit gör så att du inte bildar antikroppar, dvs så att ditt immunförsvar inte stöter bort graviditeten. Lit gavs förut i Sverige men avskaffades som standardmetod när hepatit hade lyckats spridas via Lit. Det var vad min missfallsläkare berättade men det var någon annan i tråden, vi skrev om detta för något halvår sedan, skrev att det fortfarande ges i Sverige på vissa håll. Någon som kommer ihåg diskussionen? Vi kör utan Lit men vi är ju inte säkra på DQ alpha, det är bara D som tror så då jag inte har någon autoimmun sjukdom el liknande.
Absolut Zin, jag kan göra en sammanställning på vad som vore bra att lägga upp på hemsidan! Eftersom jag inte har fött ännu, och vill inte ta något i förskott, vill jag inte lägga ut något ännu men jag kan ta fram frågeställningar så kanske någon av er som har fött kan göra en sammanställning utifrån det? Jag gör den så enkel som möjligt😜
Ett förslag; (jag tar mig själv som exempel). Grundproblem; upprepade missfall, 9 st mellan 36-39 år Ålder vid födsel: precis 40 år fyllda Orsak/hur den konstaterats: höga nk celler, cd56, 21.5 procent jämfört referens 2-12 procent, konstaterat på Lifeclinic Aten Svensk utredning: 2 omfattande missfallsutredningar, en på Sophiahemmet och en på Södersjukhuset inkluderat hystereskopi och kromosomprover, inga avvikelser hittade. Sophiahemmet och Viktoriakliniken rekommenderade ÄD. Tjatat till sig Tsh prov under en pågående graviditet vilket visade för höga nivåer (4). Medicinering under lyckad graviditet: Fiskolja varje dag sedan månader innan, il tre v innan äl, samt 7 ggr under graviditet varav 3 under 1a månaden. Prednisolon 10 mg mellan bim-7 och bim-2, därefter 15 mg vid plus, sänktes till 10 mg vid ca v20, därefter utfasning från v29 med 1.25 mg per vecka, Trombyl 75 varje dag från bim-7, fragmin 5000 varje dag från plus, folsyra varje dag sedan lång tid, levaxin 50 per dag sedan 1 år, höjdes när tsh gick över 2 till 75/dag ca v4 Övrigt av intresse: sällan/aldrig sjuk, dock influensakänsla med feber vid varje graviditets implantation ca bim-7, inga kända sjukdomar, vid flertalet graviditeter så har hjärtslag och normalstort enmbryo konstaterats dock för liten hinnsäck. Missfallen har varit mellan ca v6-9. Spontant gravid samtliga ggr.
Ovan var ett förslag på info i en sammanställning, fattas något tycker ni? Det blir lite kompakt när man skriver från ipad😉
Ok, vet inte om det hjälper så mkt då, jag försökte korta ned texten och ändå få med det väsentliga för de som inte är insatta. Vilken del tycker du ska bort? För mig spelar det ingen roll, det är ju till för att hjälpa andra😊
Absolut, jag kände så förut, att jag ville veta bakgrund o exakt medicinering, ålder etc. Vad ska vara inriktningen? Immunrelaterade fertilitetsbehandlingar?
Jag håller med, det bästa är om allt kunde vara på ett ställe, det var därför jag föreslog Zins sida. Zin får avgöra vilket format hon vill ha det i, jag tog fram ett förslag på hennes förfrågan så det är bara att ändra😉 Zin, du avgör!